Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2910 ggr
[mammamian]
0

Polisen tar inte emot anmälan!

Vad gör jag då? Har knackat dörr för att hitta en ev. ägare till katten jag hittat på min gård, men ingen granne känner igen den. Ringde just polisen och de tar endast emot anmälningar om hundar!

Hur långt kan en katt kring halvåret gammal ha gått? Mer än 3 kilometer?

Katthemsmatten
0

Ring igen! Och igen och igen och igen om du inte har framgång. En gång i timmen till de ger med sig! De har skyldighet att ta emot anmälningar även om bortsprungna katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

xray
0

Dom SKA ta emot anmälningen så bara på dom igen!!!!

Mona22
0

Detta bevisar bara hur låg status en katt har. den är inte ens värd att bli anmäld som försvunnenGråter.

Fy för polisenSkrikandes

Håller med föregående. Ring igen och igen och igen.

[mammamian]
0

Jag pratade med nån form av chef, för när man ringer 114 14 så säger de att det ska tas emot anmälningar, men på lokal nivå så säger de att de har beslutat att enbart ta emot anmälningar om hundar eftersom det är så många katter som springer bort eller blir upphittade.

Misan
0

#4 då är det ju ännu viktigare att de tar emot anmälningar om det är många som springer bort och blir upphittade, hur ska de annars kunna para ihop dem så att katterna hittar hem igen. Vilka idioter

Vart bor du?

Maxima06
0

Förstår inte alls detta, de tog gladeligen emot uppgifter när jag hittade en katt och ville att jag skulle ringa igen när vi vart hos vet för uppdatering! Ring igen, ge dig inte!

annebeate
0

Undrar också var du bor?

[mammamian]
0

Polisen i Alingsås är det som inte tar emot kattanmälningar

Alexej
0

Kanske tipsa polisen att läsa deras egen hemsidan:

Upphittade djur

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[mammamian]
0

Fast det står om hundar och inte uttryckligen katt… Tjejen i växeln på riksnivå sa att det skulle tas upp en anmälan, men mannen på lokal nivå tvärvägrade.

johnnys girl
0

#10 Det står vad som gäller för upphittade djur.

Sedan står det  mycket riktigt vad som gäller för upphittad hund, men efter det står vad som gäller för andra upphittade djur. Och polisen kan väl inte mena att en katt inte är ett djur?

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
0

Polisen är skyldig att ta emot anmälan. Kan Malmöpolisen med allt de har att göra så kan nog polisen i lilla Alingsås. Stå på dig!