Tristan på guldfiskjakt
Idag har vi varit och köpt en ny guldfisk till akvariet. Hittade vid besök i Zoo-butiken en gul guldfisk som var så söt. Väl hemma skulle den vanliga prceduren ta plats när fisken får stå i påsen för att vänja sig vid vattnet och temperaturen i vårt akvarie. Satta fiskpåsen i akvariet och vände ryggen till. Och vad får jag se nästa sekund? Jo Tristan har hoppat upp på akvariet och lyft upp hela påsen med fisken och vatten från akvariet med munnen. Han går sedan med påsen i munnen och släpper fisk och allt över akvariekanten. Som tur var hade jag inte hunnit öppna påsen ännu så fisken klarade äventyret utan skavanker. Skulle önskat att jag hade det hela på bild. (Bifogar en tecknad bild som får symbolisera händelsen.)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men himmel o plättar vilket äventyr! Hos mina tigrar tror jag inte det skulle fungera med akarium eller burfåglar, förstår att det hade varit roligt att haft händelsen dokumenterad, särskilt när det till sist slutade så bra som det gjorde!
Är så svag för skojiga o söta bilder, den du visar här är så underbar!
Sidentass
Det fungerar normalt bra med katterna och akvariet. Det är väl övertäckt med en tättslutande kåpa. Tristan tycker det är jättekul att sitta och titta på fiskarna. Särskilt glad är han i de två väderålarna och algätarna. De andra tre katterna tycker mest om att ligga ovanpå alvariet eftersom det är så varmt där.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hej!
Vilket äventyr! Tristan var nog sugen på att smaka lite på guldfiskarna! Vi har tyvärr inga fiskar kvar nu, den sista guldfisken dog för någon månad sedan, av åldersskäl!
Lena, nu finns det bilder på två av Tristans bröder, Björn och Johan från Hittekatten i Piteå. Den tredje brodern ska vara Ola men han ska stanna hos Ella så han finns inte på bild!
http://www.hittekattenpitea.se/katter/katterna.htm
Kram
Cammo

Repris… så att ni kan gå in och kika på Tristans bröder Björn Och Johan!
http://www.hittekattenpitea.se/katter/katterna.htm src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Cammo
#3 Men jösses vilka gullepojkar de är. Får nästan boka dem åt oss. :) Om de är blyga så kommer de att få den träning de behöver här hos oss. Man måster ju ta hand om släkten.
//Lena

…ja Lena,KAN man motstå dessa snyggingar?
Cammo

Hahaha, han tyckte väl att matte var lite sen med middagen kanske 

Vilken syn det måste ha varit! Då vill man alltid ha en kamera i handen.
Min ena katt älskade akvariet. Med älsakde, menar jag älskade. För han låg sönder den. Så de fiskarna fick snabbt ett nytt hem. Men akvariet hade överlevt tre katter, jag glömde att silikona. Dåligt matte. Alla älskade katt-tv, både att titta och ligga på den. Men nu får de leva utan, snyft. Men fiskarna fick ett drömhem som påminde om Skansen terrariet. Så alla är lyckliga. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#6 Har ringt Ella och sagt att Tristans bröder får komma till oss om inget hem infinner sig innan den 1/8 när katthemmet ska vara utrymt.
//Lena
Hi hi…vilken buse 
Va underbart av dig att ta hand om de söta bröderna om det inte löser sig med annat hem! 

Lena; Han är så cool Tristan! Jag gillar honom skarpt, men nu när jag fick se hans bröder och då speciellt Johan blev jag kär. Igen. Det är en Ängla kopia! Jag dör så lika de är!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#10 & #11 Ja visst är de söta Tristans bröder! :) Johan är jättelik Ängla. Tänkte också på det.
Tristan har många roliga hyss för sig. Han är en personlighet fast det är ju alla katter egentligen. Det är därför det är så härligt med katt.
//Lena
#13 Ha, ha där har Tristan en likasinnad! :)
//Lena

jag har oxå akvarie o Puma kan sitta där i timmar o psyka fiskarna…hon kommer ej åt dem men hon önskar nog att hon skulle kunna det.. hon blir helt tosig när jag ska mata dem då blir det fart på henne
Hm….var det inte Tristan som tyckte att ditt tangentbord behövde juice? C-vitaminbrist kanske? En riktig busekisse! Åh, så då kanske ni får fullt hus i Mellerud? Kan slå vad om, att det första ni bygger är en rastgård…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ååååå, vad vi vill hälsa på Tristan i sommar!!! 
#18 Vi får se Engla om Tristans bröder också kommer hit. I så fall får ni hälsa på hela brödraskaran! :)
Bifogar en bild med Linus & Tristan bredvid varandra på akvariet.
//Lena

Det hade varit så kul att titta på ert vackra hus och alla kisarna! Hoppas att Tristans bröder dyker upp!
#20 Ja hoppas det för nu har vi allt blivit så förtjusta i dem när de visade sig vara så lika sin bror och allt.
//Lena

Pööööh, glöm inte Ängla på ett litet hörn…de kanske alla är släkt med varandra!
Tänk om Johan hade varit en liten tjej…
#22 Ja det kanske blir att någon följer med er hem om ni kommer på besök! :)
//Lena