Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 6069 ggr
Dalhem
0

AKUT Linköping 3 kattungar 4-5v!

Har inte riktigt koll på omständigheterna kring det här men en elev hörde idag av sig till mig då hon hittat tre små kattungar ute. De är 4-5 veckor gamla trodde hon. Hon kan inte ta hand om dem och då jag själv har en kull här hemma kan jag inte det heller. Nu söker jag alltså ett akut hem till dessa små då de enligt min elev fortfarande är ute. Kattungarna finns i Linköpingsområdet.

Maila mig på: dalhemskogen@gmail.com om ni kan hjälpa till.

Lena
0

Oj det låter inte bra om så små kattungar är ute vind för våg. Frågan är vad som hänt mamman. Känns tämligen akut för de kommer inte att klara sig länge till om de är helt själva.

Det finns ingen som skulle kunna ta in dem högst tillfälligt tills någon mera varaktig lösning kan ordnas? Källarutrymme, gäst-toa, förråd - jag vad som helst är bättre än att de går utomhus.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bymaruska
0

Var är mammakatt? jag skulle kanske kunna ta dem, jag bor i Norrköping.

maruska@telia.com el. falck.norrkoping@telia.com

Lena
0

#3 Det låter ju kanonbra! Maila även TS utifall hon inte läser här så ofta.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Dalhem
0

Hej!

Har nu lite mer info. Kattungarna finns i Motala, golfbanan. Mammakatt ska också finnas där och alla är visst tama. Min elev skulle kunna ta in dem ett par dagar, annars har jag städat ur ett förråd och lånat en värmefläkt om det blir riktigt akut.

Oj så bra, maruskaowil! Jag vidarebefodrar din mail till tjejen.

Lena
0

Hoppas det löser sig! :)

essut50
0

Hoppas ni tänker att ta in kattmamman oxå?

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

bymaruska
0

Jag kan inte ta in mammakatt med kattungar. För mig är det prio 1 att även mammakatt får komma in tillsammans med sina kattungar. Att dela på kattmamman och ungarna är för mig gud förbjude.

Jag erbjöd mig att ta in kattungarna men jag kan tyvärr inte ta in mammakatt med ungar. Mina hundar skulle inte klara en vuxen katt med ungar. Endast kattungar fungerar, oron över att det skulle bli en konflikt mellan mammakatt och min jakthund är för stor.

Jag hoppas att det löser sig och någon annan kan hjälpa till!

Marie-Helene

n0bananas
0

Skulle gärna vilja hjälpa till men bor lite långt bort (Uppsala). Men om det går att ordna transport så kan de ev få komma hit. Det bästa vore om mamma katt kunde följa med när de är så små.

Hoppas det löser sig för de små…/Emma

Dalhem
0
Dalhem
0

Förstår inte varför mina inlägg försvinner… fortsätter att leta efter hem till både mammakatt och kattungar, men de får antagligen komma hit.

Lena
0

#8 Transportfrågan brukar alltid kunna lösa sig med förenade krafters verk.

Om det finns en kattmamma med i bilden är det som ni skriver prio ett att mamman och ungarna får följas åt.

#10 Angående att inlägg försvinner. Kan vara inställningerna i din dator som ställer till det. Om man har för hög säkerhet kan det blir så där tokigt. Pröva med att lägg till iFokus som tillförlitliga platser. Då brukar det bli bättre. Det gör man under internetalternativ/säkerhet. Titta även under internetalternativ/sekretess välj så du har normal eller låg inställning.

Sidentass
0

Måtte det ordna sig för kattfamiljen..Motala är inte långt från där jag bor i Linköping..

putt!

Tizzla
0

4-5 veckor…i det här höstvädret…de har det inte lättGråter

Polisanmält? Tama katter kan ju vara på rymmen…kanske mer troligt att de är dumpade om även ungarna är tama…men värt ett försök att hitta ägarna.

n0bananas
0

Hur har det gått för de små liven?

Sidentass
0

-Undrar också hur det gått…