hittade kattunge på motorvägen
På hemvägen från stallet förut så höll först min syster som var i bilen framför och sen jag på att köra över en kattunge som sprang uppe på 100-vägen. Vi stannade på första bästa busshållsplats och gick tillbaka för att leta efter katten. Hittade en smutsig, rädd liten rackare nere i diket och den fick följa med hem -kunde ju inte lämna den där. Troligen är det väl en ladugårdskatt från någon av gårdarna längs vägen.. Verkar ha mask också -är rätt smal men magen uppsvälld, så det blir en tur till apoteket imorgon morgon. Min stackars Kingston är mycket förvirrad och smyger runt och spanar på nykomlingen (som inte bryr sig ett smack). Blir så trött på folk som låter katterna springa vind för våg :(
Den kattungen hade dubbel tur! Blev inte påkörd och ni stannade och tog hand om den. 
Medarbetare Hittekatter iFokus
Vad snllt att ni tog in katten. Men ni borde kolla om inte n[gra syskon finns kvar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2 vi gick ett par hundra meter längs vägen från där vi ställde bilarna till där vi hittade katten. Fanns ingen i närheten som vi kunde se.