Tillfälligt jourhem i Örebro
Upphittad svartvit katt
Sedan tre veckor finns en vuxen svartvit katt på Holmen, efter bron vid eurostop vid cykelbanan mot baronbacken. Katten är social och kelig, söker sig till människor som går där. Katthemmet är fullt just nu och jag har redan två katter hemma. Vi har annonserat på blocket och på örebro katthem, men ingen ägare hör av sig.
Kanske finns det någon som kan tänka sig att vara jourhem några veckor till en plats på katthemmet blir ledig?
Nu i helgen har en familj tillfälligt tagit hand om katten, men de har tre katter redan och denna katt kommer inte att kunna stanna hos dem.

eliza64: Det är jag som uppdaterar annonsdelen på Örebro Katthems hemsida. Ska jag lägga annonsen under omplaceringar också? För om ingen ägare gör sig till känna behöver han ju ändå ett nytt hem isf.
Det är denna katt va? 100908 Svartvit katt på Holmen, Örebro
Tyvärr är jag inte förvånad över att kissen hittades där, för det är ett sådant område. Det är massor med katter som hittas i det området, och tyvärr är det även många katter som slutar sitt liv där, ihjälplågade… Jag har hört om allt för många hemskheter i det området… :(
Jag hoppas att katten har en bra ägare som vill ha kissen tillbaka, men tyvärr är det troligt att han är utslängd och ignorerad som så många andra katter.
Det har löst sig. Katten har fått jourhem.
men oj så himla bra, det var snabbt ordnat :):)
Familjen som tog hand om katten har ordnat jourhem, som jag förstår det, och det kan ev. bli ett permanent hem. Jag är så glad för kattens skull, har engagerat mig i flera veckor nu, förhoppningsvis är åtminstone en kisses liv räddat nu..

Bra jobbat

Verkligen skönt att det ordnat sig…*pustar ut*..
Nu har jag sett "min" kisse på katthemmets sida, det var en hane som jag trodde, han heter Hector nu
Vad skönt att Hector har det bra nu. Han är verkligen världens bästa katt. Synd bara att mina katter avskydde honom som pesten. Så jag kunde bara ha honom ett dygn, tur att min vän kunde ta hand honom istället.