Siameshona försvunnen- Dalarna
Simameshona försvunnen
Chippad, nyligen kastrerad hona försvann från Gagnef, Dalarna den 8e september.
Hon håller sig nära hemmet, så jag misstänker stöld alternativt rovdjur.
Jo, jag låter min älskade katt gå ute, för jag har den tanken att då hon älskar att sola sig, leka med sina kattvänner, jaga fjärilar, så vill inte jag förvägra henne det, oavsett kattras.
Hon är väldigt ljus i pälsen, agouti, ljuslila fotsulor, cremefärgade tecken.
11 månader gammal är hon knappt färdigtecknad…
Hoppas på napp..
Hälsningar
Petra
Lägger in en artikel som handlar om vad man bör göra när ens katt springer bort. Där finns mycket bra tips. Både i artikeln och den efterföljande diskussionstråden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack Lena…
Jag har polisanmält, kontaktat närmaste katthemmen etc, men är hon stulen kan hon ju vara var som helst.
Hon hade inte försvunnit frivilligt, så mycket vet jag. Vi bor väldigt bra här…

#2 Usch vad ledsamt för dig. En väldigt fin liten gumma som säkert någon ville ha. Har hört om flera fall med stöld av raskatter. 
Hoppas dina efterlysningar ger resultat. Lägg ut massor med "flyers" i brevlådorna. Små lappar med bild och kontaktuppgifter. Folk kan ha sett och hört något!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#2 Himla trisst om hon blivit stulen. Men tyvärr händer det både med raskatter och hundar nuförtiden. Det värsta är den där ovissheten att inte veta vad som hänt.
Som Kattassen skriver är det ingen dum idé att lägga lappar i folks brevlådor. Håller tummarna och hoppa kissen kommer tillrätta. Hon är jättefin.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det finns en sida NyligenStulet.se på internet. Där kan man efterlysa även djur.

Upphittat.se är en bra sajt där man kan hålla koll samt annonsera själv också.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Även att hon alltid har hållit sig intill huset tidigare så kan hon själv ha vandrat bort, antingen nyfiken eller blivit skrämd så öka ditt sökområde, lappa i varenda brevlåda, prata med alla barn.
Håller tummarna för att hon snart är hemma igen

Håller tummarna för att misse snart är hemma igen..antar att du också gått ut med lappar och utlovat hittelön..fick själv hjälp att finna tillbaks en misse på den vägen för länge sen..
Genom att just lägga lappar i brevlådorna runt om i ett större område ledde till att min dotters ena katt återfanns cirka 1 månad efter det att katten smitit i samband med ett veterinärbesök. Kan hon möjligen ha blivit inlåst? Ju fler som får vetskap om att hon är försvunnen desto bättre. Att locka med hittelön kan vara bra. Hoppas så du snart återfinner henne.