Hur mycket vägde er tyngsta katt?
Fick in en otrolig häftig hane. Han har terroriserad en mindre stad eller åtminstone katterna där. Men har är hel tam, klappar bara till lite när han får nog.
Idag blev han kastrerad, slut med det kula livet…
Han väger 7,3 kilo.
Har ni haft en katt som väger mer?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nej, inte än….
Men Sigge och Spider (Ekeby-katter) är 1,5 år och väger 6,5kg vardera, så man vet inte var det slutar.. 
Pälsbollarna i Höganäs
Försökte duscha imorse. Det gick bara inte. Han ville inte flytta på sig från mina ben.
Om någon söker en riktig charmkille hör gärna av dig.
800 kr incl kastrering, vaccinering och id-märkning. Vill kunna duscha igen!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Oj, det låter lovande. Den här killen kan vara ca 3-4 år.

Pälsbollarna i Höganäs
Ruu vägde som mest 9 kg.. Men jag tyckte det var lite väl mycket.. Nu har han fått banta ner sig lite och ligger på stadiga 6,5kg =)

Min största katt jag haft hette Mini och vägde ca 11 kg som mest. Han var dock aldrig FET bara stor. Jag vaknade en natt för 21 år sen av att en katt grät så hjärtskärande ute på gården. Det var höst och stormigt så jag gick ut och där var han. En liten ynklig pojke på ca 10 veckor. Han var så liten och mager så vi kallade honom Mini och typiskt nog blev han den största katten vi haft i familjen.
Häftigt att läsa om era tungviktare:)
Kanske fusk men jag hade en hittekatt som jag tog med mig från USA till Sverige. Hon, Missan, vägde 6,5 - 7,0 kg och hon var inte tjock. När jag flög med henne från USA till Sverige räknades hon som handbagage och fanns det då en maxvikt på handbagaget på 5 kg. När vi satte henne på vågen vid incheckningen visade vågen 8 kg inkl en liten lätt bur men inchechningspersonalen skrev 5 kg.
På ett ställe som vi bodde med henne fanns det en stor hankatt. Missan och denna hankatt regerade över alla andra katter i närheten. Ibland var det turnering i slagsmål mellan alla katterna där och finalen gick alltid mellan Missan och den stora hankatten.
Missan var tre år när hon flyttade över Atlanten och blev 19 år gammal. Hon dog 1991 och jag sörjer henne än.
Tror han vägde 8,1 sist han va hos veterinären. Jag hoppas han har "växt" färdigt snart, han är ju 11 år!!