Vem ska jag fråga?
Jag vill ha tips på 4-5 katthem/kattföreningar i Sverige, som jag kan fråga om de vill vara med om ett utskick till landets ridskolor. Ett brev som förklarar varför det blir bättre, billigare och enklare att ha stallkatter om man ser till att kastrera dem och varför man bör kastrera ur djurskyddssynpunkt och för att lära eleverna en etisk syn på katter.
Ingen privatperson jag känner kan stå som avsändare på ett sådant brev, så jag tänkte fråga ett antal föreningar om de kan tänka sig att medverka med sin webbadress, så att de som får brevet kan gå in på föreningens hemsida och lära sig mer, eller här på HKiF och ställa frågor. Föreningarna bör ha informativa hemsidor som tar upp vikten av kastrering samt TNR.
I Västsverige tycker jag Göteborgs Katthjälp är självklar att fråga, men det vore väl bra med en förening i Skåne, en åt östkusten och en eller två i norra landet.
Kolla med Örebro. KKS?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Några som jag kommer på så här på rak arm:
Stockholms Katthem, Bill & Bull i Söderhamn, Kattakuten Norr.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1: Örebro?
#2: Tack! Men jag hittar inget om TNR på Bill och Bulls hemsida.
Menar du Kattakuten i Norrbotten? Hittade ingen direkt TNR-info där heller. Inte heller på Stockholms katthems hemsida.
Katthemmet Örebro. Tror nog de jobbar också med TNR. DV Jönköping gör det. Katthjälpen Malmö.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Rädda Katten vet jag har bl.a. ett stort TNR- projekt i ett koloniområde i Malmö med 50-talet katter och verkar duktiga med det. KKS har kanske också TNR projekt