Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 1726 ggr
Alexej
0

Tillstånd att skjuta genom telefon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick in idag en riktig tungviktare. Aldrig sett en sån tung katt, Har terroriserad andras katter-så klart och en person ringde till polisen.

Polisen sa att han skulle ringa till kommunen och säger att polisen har gett tillstånd att skjuta katten??? Mitt i samhället och 3 mil därifrån?

Så får de väl inte göra?

Som tur tyckte killen att katten skulle leva och nu sitter han i mitt badrum. Hel tam fast han smällde till 2 gånger rätt så hård när jag plockade en 20-tal fästingar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

tror jag inte, det är ju inte så mycket som pekar på att han inte skulle ha ett hem, han kan ju va bortsprungen,, o sjuta mitt i samhälle, näää,, du är en ängel:)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

men gubben då, så arg han ser ut….:)

Hawknestgrove
0

Nänänä…. så får man inte göra…. För det första, en välmående katt, kan inte klassas som herrelös i första taget. dessutom, kommunen har ju inte med saken att göra längre. OCh inte på en söndag…… Vrövel och inget annat.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

antar att de inte kunnat kolla efter chip per telefon heller….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

chip???? såna man äter?????Flört Du förstår min ironi va? Säkert så är väl polisen allergisk också. Så då kan man ju inte kolla efter sånt. OCh tatuering? Näääää finns väl inga tatuerade katter?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Han fick höra att han skulle ringa till kommunen och att kommunskytten skulle ta katten då och hälsa att polisen har gett tillstånd…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Kunde inte morstå att väga honom- nu vet jag vad jag väger Obestämd.

Men han väger 7,3 kilo…