Pensionerad matte utan katt efterlyses
På östgötakatternas blogg 13 maj så skriver någon att det finns plats för ett par kissar hos henne men att hon inte har ekonomi för det . Det är undertecknat pensionerad matte utan katt
Om du läser detta eller någon som kan lista ut vem det är läser det här så kanske ni kan ta kontakt med oss.
Jag tänker på Emil som vi skrivit om i en annan tråd,kanske ,kanske. Vi letar efter alla halmstrån
Skriv till
pia
9Liv
Men det kostar ju att ha katt, hur ska hon ha råd med det?
Näringsriktig mat, sand, utrustning, vaccinationer, försäkring etc.
Vill höra om hon kan tänka sig att bli stödhem åt oss för då står vi för mat,sand och veterinär tills vi kan ordna någon som vill adoptera katten av oss.
Vi¨arbetar ju så här med stödhem eftersom vi inte har någon lokal än.
Pia

Finns nog många som skulle kunna tänka sig att hjälpa till mer än vad de gör. Sådana som är sjukskrivna och gärna tar hand om någon extra katt på dagarna, men som pga sin sjukpenning kanske faktiskt inte har råd.
Må vara för # 2 men annars ska h*n väl inte ha någon katt.

Men det vore ju toppen om dom kan ställa upp som stödhem..får bara en tanke i huvudet dock..det är ifall att dom skulle bli så mycket fästa vid katten att dom vill behålla den som sin egen..och så finns kanske inte ekonomin….
Men jag håller tummarna för allt bästa!

Jag har en kompis som liksom jag är förtidspensionerad. Han är underbar med djur o har tidigare haft katt. Numera har han inte råd. Han skulle kunna göra massor om han vore ett sådant hem som fick hjälp med utgifter. Det är alltid pengarna som styr tyvärr.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vi har beslutat att det är så här vi vill jobba i väntan på en lokal och finns det några andra som kan tänka sig att ställa upp på de här villkoren och bor i närheten av Norrköping så är det bara att anmäla intresse.
Visst är det så att många stödhem fäster sig vid sina katter och adopterar dom från oss men det har faktiskt inte varit några problem än med att någon som inte haft råd har behållt en katt.
Varje stödhem har också en kontaktperson som dom kan ta kontakt med om det är något som dom undrar .
Så finns det någon i Östergötland som kan blir stödhem åt först och främst Emil så vore vi mycket tacksamma
ag tycker det låter bra. Det finns ju katter som är svåra att hitta nya hem för. Bättre så än inget hem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hej!
Jag tycker de lite äldre oftast är de bästa jourhemmen. Mycket tid och tålamod. Jag har löst det med att de får vara jourhem (lång-långtids) och gått in och stöttat ekonomiskt. ibland. Det har faktiskt inte hänt så ofta. De har faktiskt varit mer måna om sina katter än många andra med bättre ekonomi. Det är mer tryggheten att de kan be om hjälp som avgör tror jag. det är ju också nödvändigt att dessa katter blir försäkrade.
Jag har en 88-årig dam som har en katt från mig. Jag tror knappt hon levt idag utan sin katt, så man gör ju dubbel nytta. Det är också så att vi håller regelbunden kontakt då jag lovat att ta hand om katten när hon inte orkar längre.
Hoppas ni får tag på personen som skrev och att hon/han får sina katter.
Mvh Anette.

Jag hittade en katt i somras. Dessvärre kunde jag inte själv ta hand om den. Hittade istället en granne av just denna typ, pensionär med dålig ekonomi. Inte har hon råd med veterinärkostnader, men har råd med sand o ok mat. Oavsett att det inte är fin-käk katten får så äter den så mycket bättre än den gjorde ute!
Veterinärkostnader däremot står jag för. Inte skulle hon ha råd med det ser ju jag. Alla är nöjda, kissen mest. Tror inte att jag är ensam om att tänka så att jag kan ta o hjälpa till med de lite större kostnaderna outrymme för kattmat o kattsand brukar även de fattigare pensionärerna klara. Det är veterinären som de fasar för.
Tror att nu i 9liv gör helt rätt när ni letar denna person. Har ni lagt ut en efterlysning på er hemsida med bön att hon mejlar/ringer?

Jag kan ju säga direkt att jag inte varit i livet om jag inte haft katterna. Så är det för fler.
Underbart om de får en chans…både fyrbenta och tvåbenta. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Suverän ide….. Kanske något även för oss att tänka på…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Toppen ide att hjälpa ekonomiskt bara någon har tiden o viljan.
Ni har ju bara fördelar med detta då ni vet att katten får rätt mat mm o dess utom full koll på hemet så allt funkar.
Hoppas ni hittar personen ni söker.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#10 Så bra du resonerar..på det viset kan många katter bli hjälpta in från den bistra o hårda kylan som snart stundar..

Tack sidentass.
Jag kan inte ha fler katter än jag har i dagsläget, 3 st i en 2a, + min mors lilla odjur när hon är bortrest eller så. Min begränsning är plats o möjlighet att ha fler, min grannes är veterinärkostnader. Såhär är vi alla nöjda, men kissen är i ett himmelrike!