Snälla kan någon hjälpa !
FInns det någon som inte redan har en katt hemma som kan tänka sig att ta in en av föreningens katter.
Katten kom till ett av våra stödhem sen vi fångat in honom hos en man som jag skrivit om tidigare. Han har tagit hand om en massa katter som folk dumpat hos honom och sen har det bara blivit fler och fler. Katterna går ute men dom får mat och har ställe där dom kan söka skydd och han bryr sig om dom. DOm bor jättefint mitt ute på landet.
Katten hade han faktiskt tagit in i huset då den var rädd för de andra katterna men han kunde bara ha den i ett rum och hanvar orolig för den så v itog hand om den.
Det har fungerat jättebra hos den här kvinnan ,han har fått bo i köket och i sovrummet för hon har ju andra katter. Han är jätteförtjust i sin nya matte,kelar och pussas men nu den senaste veckan ,veckorna så har han börjat anfalla henne. Han flyger på hennes ben,fräser och har öronen bakåt. Så lekte han förut men nu är han ärg.Hon är jätteledsen för hon vill ju ha honom men det går ju inte.
Vi tror att han behöver få bo alldeles själv hos någon och var hittar man en sån i våra kretsar.
Nu står vi här,hon kan inte ha honom kvar och vi har inte ett enda hem där det inte finns katter.
Finns det någon som kan ställa upp så att vi ka nfå pröva om det beror på att det finns andra katter i huset.
Emil bor i Finspång men vi kan skjutsa om det behövs.
Bäst att annonsera Blocket/tidningen. Lycka till. Är han kastrerad?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Putt för kissen Emil
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så oturligt för Emil och matten att det blivit på det viset.
Putt för Emil!

Putt för en misse som behöver en alldeles egen husse eller matte att rå om..

Har ni testat att ta honom till veterinär? Antingen är det som ni tror att han blir superstressad av andra katter och behöver få komma till ett hem utan andra katter. Men om katten plötsligt börjar uppvisa ett aggressivt beteende kan det bero på att han är sjuk och har ont någonstans. Skulle kunna vara idé att kolla upp det.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Det verkar så konstigt men det verkar som att det helaär knutet till trappan till övervåningen. Han är kelig och gosig i köket men sitter han i trappen dit han går frivilligt så är han både rädd och arg men han vill gå dit. Han flyger på ordentligt om någon försöker gå förbi eller så springer han före och vänder sig om och fräser och vill flyga på.
Tror att han absolut behöver ett eget hem utan trappa och andra katter. Men det är bråttom,just nu är han i ett eget rum men det gör ju inte saken bättre.
Kan ju inte sätta honom hos vem som helst heller utan man måste ju kunna lite om kattens beteende och inte vara rädd.
Han är kastrerad och vaccinerad och jättegosig egentligen.
Har också tänkt tanken att han har ont men det verkar inte så när vi har kollat upp honom utan det är något annat.
Så finns det någon som vill ha en utmaning så tar vi tacksamt emot den hjälpen.
Nu har jag varit och hälsat på Emil men han var rädd när jag kom in i rummet och backade undan.
Han behöver få komma till någon med erfarenhet och utan katt för att få försöka komma igen.
Vi har köpt Zylkene att strö på maten för att se om det lugnar lite.
FInns det fortfarande ingen som kan hjälpa oss. Vi skjutsar som sagt om det behövs.
SNÄLLA! Fundera om ni inte vet någon.
ojoj hur det ska vara då
puttar för nytt hem åt kissen

Märker att nn inte berättat allt kring katterna, pmar dig Pia!

putt!!

puttar
Pälsbollarna i Höganäs
Tänker på lilla Emil och puttar!
puttar för killen
putt för lillle kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puttar för fina Emil!
putt