Jag är mållös.. och det händer inte ofta!
En kvinna ringde oss från sin bil vid 21-tiden och sa att hon var i byn där vi bor och letade efter oss… I bilen hade hon 6 st vuxna katter i en IKEA-låda som hon fångat i sitt stall "till oss"! Hon menade att hon gjort oss en tjänst….?!
Alla katterna har ungar och dom ska hon behålla, ca 8 veckor gamla!! Hon blev upplyst om att det är lag på att man INTE får skilja ungar från mamman innan 12 veckor och att hon skulle ta med sig katterna hem igen till sina små annars kommer vi att anmäla henne.
Då började hon gnälla om att hon hade haft ett sånt jobb med att fånga in katterna och att hon hade kört runt och letat efter oss i ett par timmar… Jaha….?
Vad säger man…? Folk är banne mig inte kloka!!!
Pälsbollarna i Höganäs

Nä folk är konstiga.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Otroligt. Jag skulle anmäla henne!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja den sista idioten är inte född. Du skulle alltså vara damn grateful för att hon samlat in katter åt er……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag också

Ja, vi skulle vara tacksamma för att hon hade samlat in HENNES stallkatter!! 
Har varit ute och tittat så det inte står en låda avställd här på gatan, men kan tyvärr inte ge mig ut och köra genom byn för att leta. Min man är iväg och barnen sover. Pratade med grannen och hon skulle köra en sväng och se till att hålla ögonen öppna..
Hade ju inte varit första gången katter har dumpats i en låda…
Pälsbollarna i Höganäs
Hur kan så många människor missa 12 veckorsregeln ?Ja jag vet inte men något står definitivt inte rätt till när man kan göra som den här kvinnan gjorde.Undrar hur de katterna har haft det tidigare och hur deras framtid ser ut.
ja det är bara att anmäla…. om hon skulle dumpa katterna

Var så säker!! Anmälningen kommer som ett brev på posten om hon har dumpat katterna!!
Pälsbollarna i Höganäs

Visst är det fantastiskt. Vi har också råkat ut för folk som tycker att vi borde vara tacksamma eftersom de vill skänka katter till oss.
Man tar sig för pannan!
Håller tummarna att det inte står någon kartong med katter någonstans.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Vill skrället göra sig av med de arma katterna, så gör hon nog det ändå i lönndom, dessvärre….

Ja, man är ju rädd för det… Men vi har inte möjlighet att ta in fler än vi har just nu.. Så vad gör man…? 
Pälsbollarna i Höganäs
Du kan inte göra något…. Och det är inte ditt fel…….

Nej, jag vet ju det, men man mår ju skit ändå. Jäkla folk att bete sig hur som helst mot djur!
Pälsbollarna i Höganäs
ja men du kan ge dig f*n på att hästarna mår prima……det är skillnad på sk*t och pannkaka
Men käre värld. Och jag är inte ens förvånad.
hoppas det löser sig för katterna och deras ungar iallafall, vart de än må hamna.

Klart du ska vara tacksam, du måste ju ta hand om hennes katter. hon slänger över sitt ansvar på dig. nu måste ju du kastrera och ta hand om dem så hon slipper. är inte det bra ?
*ironi så det skriker om det*
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Samma som när folk ringer och vill ha en katt gratis-ni kan väl vara glada att bli av med era katter….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus