Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3583 ggr
trollet85
0

svart/vit hankatt upphittad

Har en svart/vit hankatt springandes här hemma. "Svartbrun" och vit. liten svart fläck på vänster morrhårsfäste i de vita. Vit bläs från pannan, ner över munnen, bröst o ner på magen. Vita tassar fram, högre vita strumpor bak.
Han är kastrerad, har dock inte hittat någon öronmärkning. Har inte kunnat kolla chip.
Snäll och pratig, möjligen döv.
Ska försöka ta bild så fort som möjligt.

Väderstad Östergötland

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

trollet85
0

Har gjort merparten av det där. men efter som ja har "ett eget" liv, så har ja inte kunnat ta mej till veterinären. Lite svårt me ett funktionshindrad o hjärnskadat barn. Allt kräver planering.
Har kollat öronen men inte hittat någon märkning.
Har själv innekatter så ja vill inte ta in honom. Han får mat flera gånger om dan o har alltid vatten.
Just för att jag har egna innekatter vågar ja inte riskera att smitta dom med "ohyra" som öronskabb osv, då ja inte riktigt har ekonomi för att avskabba 4 egna djur pluss en utekatt.
Räknas gärna som snål, men jag anser åtminstonde att jag gör nåt genom att mata honom o leta efter hans hem. Han går inte från tomten, utan kommer ALLTID så fort man sätter ut foten utanför dörren. Så att han springer fram och tillbaka mellan två hem är inte troligt. Vi pockar mycke fästingar på honom och jag har svårt att tro att någon skulle vilja har en katt full med fästingar inne.
Har satt upp lappar på Ica o veterinären, kollat med grannar i närheten och kollar tidiningen och blocket.

trollet85
0

Ingen märkning hittades hos veterinären. Varken tatuering lr chip.

destiny
0

Jättebra att du gör vad du kan för kissen. Har du provat att sätta halsband på honom med tel.nr ifall han trots allt rör sig mellan två ställen.

trollet85
0

Jag ser honom så fort jag går ut på tomten, så att han skulle röra sig mellan två ställen tror ja inte.

Hawknestgrove
0

Sätt på honom ett halsband, med en lapp där du frågar om kissen har en ägare….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Ring de närmaste katthem och frågar om du kan sätta honom på en väntelista. Just nu har nog alla katthem problem att sälja sina katter men jag hoppas att det bli bättre efter somaren. Då kanske "din" katt också kan komma in.

Fast jag såg nu att du kommer från Östergötaland. Fiahemmet där har inte bästa rykte.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

trollet85
0

Har ringt både Fiahemmet o Slaka, Mjölby o polisen. Han är anmäld som upphittad iaf över allt där.

Alexej
0

Och många lappar med bild hos ICA osv.

trollet85
0

Lapp på Ica o Veterinären. men ja tror inte han kommer härifrån.
Ska lägga in på blocket o tidningen me. när ja hinner o orkar

trollet85
0

Nu har han hittat hem. Återstår o se om han stannar hemma eller inte Flört

MewTwo
0

Det låter spännande, nu vill vi höra det lyckliga slutet på historien, och hur han hittade hem?!

Toppen att du i alla fall mitt i allt ditt kämpande tog dig tid att hjälpa missen! *guldstjärna* tänder vi för sådana hjärtan!

Sidentass
0

#11 Men så skönt att missen kommit till rätta nu, gläjdande att höra:-)

trollet85
0

#12 Jag råkade springa på hans ägare på en större matbutik en bra bit bort.
"känner" dom o frågade på skoj om dom inte saknade en katt. Dom bor en bit längre bort på vägen men inte direkt nära.
"Jo! en svart, döv, hane!"
Eftersom han va döv lämnade han aldrig deras tomt men hade varit me dom på promenad ett par dagar innan han försvann. men han hade varit borta ett bra tag innan han kom till oss. Dom trodde han hade försvunnit i början av juni, men när sonen fyllde här i mitten av Juni va han inte här.
Han är dryga 2år och har varit utekatt sen han va typ 6månader-1året. Funkade riktigt bra även att han va döv.
Dom brukade knacka i golvet när dom ville att han skulle komma inne, o ute räckte de me o hoppa lite o vifta me armarna Flört
Såg honom häromdan när jag gick förbi. Saknar honom lite Oskyldig

Gullimat
0

Vilken underbar historia och ett lyckligt slut. Det gjorde du bra.Glad