Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 4383 ggr
[sofia-85]
0

Sajt där djur bortskänkes

Hejsan på er!

Längesen jag var här inne nu  känner jag men ville bara skriva om en sajt jag var inne på idag. Vet inte om jag får lägga upp vad den heter men har inte tillgång till Internet idag igen så om jag bryter mot reglerna e jag väldigt ledsen för det. Blev bara så upprörd när jag läste att hundar och katter bortskänkes.

Sidan heter annonsera.se

Jag skickade dom ett mail men inte fått svar. Kanske nån annan med kan skicka. Förlåt oom ja begår nåt sajt fel nu… men kan som sagt inte gå in här igen under kvällen.

// Sofia

Jourhemmet
0

Å herre gud. Gå in på annonsera.se Sedan på kattungar, husdjur och hela landet. Kolla in 12:e annonsen uppifrån: Hemlösa kattungar utan mamma……

Alexej
0

http://www.annonsera.se/contact/index.html

Herregud..tipsade tjejen om DV Växjo och Hittekatter.

Skrev till annonsera.se att kräver minst 100 kr för en katt..

Skriv ni också!

http://www.annonsera.se/contact/index.html

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

ja det är före detta Gnetagalten, som har bytt namn….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Någon som kan skriva bättre än jag?

Hej, härmed kräver jag att ni uppfyller samma kriterier som Blocket> kräver för kattannonser. Minsta försäljningspris:100 kr.> Gratisannonser för katter är en skam!>> Hälsningar Alexandra>> Förväntar mig ett svar!

Hej! Hur motiveras detta krav? MVH Annonsera.se

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Så här skrev jag

Jag ser att ni har annonser där man skänker bort djur. Det är väldigt dålig stil av er. alla de stora jättarna både i dagspress och även Blocket förbjuder annonser där man skänker bort djur. T o m www.bortskankes.se nekar att ta in annonser där man skänker bort djur. Jag tänker, trots att jag har annonserat hos er tidigare, sprida budskapet, att man inte ska anlita er. Det är en skymf mot levande varelser att ha sådan annonser inne. Ni är långt under lågvattenmärket med sådana annonser. Detta gör bara att djurens status aldrig höjs och man kan plåga ihjäl ett djur hur som helst, för de kostar ju inget……

brutt
0

4 och 5 Det gjorde ni bra!

Helt out of order den här annonssidan och emot djurskyddslagen.En raskatt för 7500 ,gratis bondkattungar och kattungar på ca 7 veckor utan mammaSkrikandes annonseras ut så där bara vilken skymf.

Hawknestgrove
0

oj 7 veckors ungar? det får nån annan  ilsken  hälbitare ta tag i!!!!!

brutt
0

Japp och helst fler än en hälbitare ,sova och arbeta först bara

Hawknestgrove
0

kör hårt, livet är kort….

Hawknestgrove
0

Fått svar…. för fasen  hjälp mig gnappa dem i hälarna!

läs nerifrån och upp. mitt svar överst…

.Vettig motivering är väl att de stora drakarna inom press och annonssajter inte godtar djur bortskänkes? Vi som arbetar ideellt i hittekattsträsket ser dagligen resultat av just bortskänkes. Man dumpar katter, begraver dem levande i skogen, kastar ut dem i kartonger på vägen, allt på grund av att de inte har något värde. En sak som du kanske har betalat en summa för, som står i relation till vad det är värt, gör att folk tänker sig för inann de skaffar katt. OCh det är inte bara jag som hotar att bojkotta och smutsa ner ert rykte. Ni är väl kända nu av många i djurskyddskretsar och jag vet ju, att ni är före detta Gnetagalten. Tänk lite! Ett leksaksdjur kostar mer än vad gratiskatterna gör, eller de som säljs för 1 kr elelr trettio kr… man blir gråtfärdig av att läsa detta!

Den 2 september 2010 21:13 skrev webmaster@annonsera.se:

Hej!

Tråkigt att du känner så. Vi är relativt nya och har inte gått in och
delat upp kategorier på detta sätt. Allt som behövs är en vettig
motivering så skall vi se över detta. Det hade varit trevligare om
motiveringen inte kommit i samband med ett hot om att förstöra vårt rykte.
Trist.

MVH

Annonsera.se

Hawknestgrove
0

sen fiock jag et mail till…..

Hej!

Idag har vi 22 bortskänkes annonser som fortfarande är aktiva. Du kanske är nyfiken på vad våra medlemmar skänker bort? Klicka på länken nedan:

http://www.annonsera.se/bortsk%C3%A4nkes/annonser.html

På samma sida kan du också välja att prenumerera på bortskänkes annonser. Se längst ner efter listans slut.

Vår Facebook grupp växer så det knakar! Gå med du med! Klicka på länken nedan:

http://www.facebook.com/group.php?gid=122821597768616

När du gått med så sprid budskapet om gratis annonsering för alla till dina Facebook vänner!

Och till sist, vill du lägga in en annons gratis så gör du det genom att gå till länken nedan:

http://www.annonsera.se/ads/annonsera-gratis.html

Ha en fantastisk dag!

Annonsera.se
http://www.annonsera.se

Hawknestgrove
0

nu är kriget i full gång!!!! Snälla, hjälp mig att kämpa!

Inte uppenbarade detta problem förrän i går? Vad tror du, att alla som håller på i den här sorgliga svängen gör? många av oss sitter och lusläser annonser och anmäler ända tills vi bryts ner psykiskt. många av oss jobbar ideellt på katthem och ser frukten av just såna annonser som ni förmedlar. Denna konversation är ute på Hittekatter nu och nio kommer nog att få flera som kontaktar er i deann fråga, inte bara jag. Gunilla HAllgren

Den 3 september 2010 17:58 skrev webmaster@annonsera.se:

Hej!

Att enbart hänvisa till att "de stora drakarna" gör så är knappast en god
motivering. De stora drakarna gör mycket som många anser förkastligt och
är helt drivna av ekonomiska intressen och krav på rejäl vinst.

Vi har själva tagit hand om hundvalpar som skulle kastas i havet(ej i
Sverige) och gett dom ett drägligt liv. Det var ingen som krävde att vi
skulle betala för att rädda livet på dom. Jag vill bara vinkla lite på
diskussionen för jag ser inte det självklara i ett det alltid är bättre
att ta betalt. Det viktigaste måste väl vara att man kollar upp vem som
tar hand om djuret? Skulle en hundralapp som minimipris garantera det
menar du?

Återigen kommer du med hot och mer eller mindre löften om förstöra vårt
rykte. Vem vet, du kanske redan gjort det utan att ens ge oss chansen till
en kunstruktiv diskussion? Trots att du inte själv uppenbarade detta
problem förrän igår och då direkt angrep oss. Om problemet varit uppenbart
innan varför har du inte kontaktat oss och gett oss chansen att åtgärda
det på bästa sätt?

Har du några undersökningar du kan hänvisa till? Kanske något regelverk
som är baserat på dessa? Det hade varit intressant att titta på det mer.

Vi vill väldigt gärna göra det som är bäst för djuren så långt det går men
det skall vara baserat på vettiga argument. Att komma med hot som första
åtgärd är bedrövligt tråkigt. Det ger knappast en god grund för en vettig
diskussion för att lösa det på bästa sätt för djurens skull.

MVH

Annonsera.se

Hawknestgrove
0

svar igen….mitt överst

Jättebra. och en sak till, ni är väl medvetna om, att man inte får förmedla kattungar som är yngre än 12 veckor? Har inte kollat upp detta ännu hur det är ställt hos er, men bara så att ni ska veta att det är ett lagbrott http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/trycksaker/Pdf_jo/jo08_16.pdf läs sidan 5…. och förresten, inte ens http://www.bortskankes.se/bryomdjur.asp?id=8650 tillåter bortskänkes på djur. Även de har ett minimipris på 100 kr.

Den 3 september 2010 18:17 skrev webmaster@annonsera.se:

Hej!

Vi fick ju detta från dig igår. Har du skickat det till oss på
Annonsera.se tidigare? Jag har inte sett det tidigare. Däremot kom det två
mejl i går om samma ämne.

Det hade verkligen varit skönt med en riktig diskussion om detta. Gärna då
vad det gäller alla djur och med vettiga argument utan hot.

Tills vidare rensar vi ut alla bortskänkes annonser med djur inblandande.
Ett enkelt sätt att hjälpa till är att klicka på "Anmäl annons" som finns
på varje annonssida. Detta om du redan nu vet någon annons som bör tas
bort.

MVH

Annonsera.se

Lena
0

#0 Det är okey att hänvisa till ett annonsforum. Det vi inte får göra är att direktlänka till en annons med personuppgifter på den som annonserat. (Det bryter mot PUL).

Är det någon mera som skrivit och fått svar från annonsera.nu? Svaret de gett verkar inte komma från någon som är särskilt rutinerad när det gäller det här med kundkontakter. Inte så proffesionell attityd enligt min mening.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ok tack… Har jättebra att allt får stå kvar. Tänkte att nåon mer stridsvillig vill gå in i polemik med dem. OCh kopierar här  www.bortskankes.se sida…Så fort man kommer på en annons på deras sajt, som är bortskänkes, så kommer man hit…. bra!!!!!!

http://www.bortskankes.se/bryomdjur.asp?id=8650

Lena
0

Titta så bra! Det hela har utvecklat sig riktigt bra ju! Mitt svar i #14 riktade sig till det som skrivits tom. #12. Sedan verkar deras attityd har mjuknat något.

Jättebra så som bortskänkes.se har utformat det.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

ja, tänk om någon med mer på fötterna och  mera rumsrenhet, ville gå in och diskutera med dem. Har för mig att Alexej mailade hon med. Men Alexej är väl lite av samma kaliber som jag, rabiat noshörning i en porslinsbutik?Skrattande

Imasy
0

Fast det är väl inte annonsera.se´s fel om någon säljer kattungar under 12 veckor? Står det att ungarna levereras nu omgående, i annonserna, trots att de är under 12 v ålder?

Jourhemmet
0

Gå in och kolla på annonsen jag skrev om högre upp. Hemlösa kattungar utan mamma…. dom skjuter katterna om ingen vill ha dom. Den yngsta behöver flaskmatas står det så dom måste ha tagit alla ungar dom fått tag i.

Hawknestgrove
0

Se där!!! ytterligare en sak att försöka påverka om! Avlivningshot… det får ju inte förekomma på Blocket heller…..Men som sagt, nu har några rullat igång bollen, så kör hårt, livet är kort.  OCh annonsera.se är ansvariga, precis som Blocket om de FÖRMEDLAR annonser som strider mot gällande bestämmelser. Då kunde de lika gärna tillåta annonser om stöldgods och knark och sprit…. STNB har blivit skrämda av mig. De vågar inte sätta in annonser om kattungar som är yngre än 12 veckor. De fick PDF filen av mig och vart väldigt glada….

brutt
0

14.Hade arbetat färdigt och var på väg att skriva nu läste detta först.

Noterade att annonsen om de två gratiskattungarna nu var borttagen. Annonsen om kattungarna utan mamma där någon var 7 veckor och någon flaskmatades med hot om avskjutning låg kvar.

För bövelen så mycket hundvalpar som ska kastas i vattnet havet det plötsligt cirkulerar dessutom som man får vetskap om tom genom annonsera.se

18.Eftersom annonsören skriver att en unge flaskmatas och att de tas tidigt för att inte bli förvildade så får man intrycket av att annonsören verkligen tänker sälja dem under 12 veckors ålder om så inte borde det ha stått leveransklara vid 12 veckors ålder eller liknande.

Hawknestgrove
0

ja det slog mig också…… Så jag är tacksam om det är fler som mailar dem, så jag inte framstår som hysterisk rabiat noshörning ensam… Han rider ju på att jag hotar…..

brutt
0

Ensam är stark.Flört

Jag mailar dem också.

Har mailat dem nu och bett dem ta hänsyn till 12 veckors regeln för annonser om kattungar och lite till som man reagerar på väntar på svar lägger ut det då först.

brutt
0

Svar har kommit som följer.

Hej *****

Vilken annons ID gäller det? Ett tips,på varje annonssida finns en länk "Anmäl annons;Om du klickar på den kan du direkt anmäla annonsen och motivera specifikt för den annonsen varför den bör tas bort.

MVH Annonsera.se

Vad jag påpekade till dem var att de bör ha en regel för sin annonssida att inga annonser om kattungar under 12 veckor säljes eller skänkes bort genom deras annonssida då det strider mot den gällande 12 veckorsregeln och därmed även mot djurskyddslagen

Vidare att det inte är lämplig att låta annonsörer annonsera ut djur som gratisobjekt även där krävs en regel om en lika minsta summa för djur på annonssidan.Vidare att det inte är lämpligt med avlivningshot på annonssidan.

I kort bad jag dem att skapa gällande regler för annönser om djur med hänsyn till ovanstående.

Puma77
0

Ska man starta en annonssida bör man veta vilka regler som finns anser jag.

//Pia

Hawknestgrove
0

JA och detta är alltså ingen ny annonssida. Det vill jag påpeka. Det är före detta Gnetagalten.se

Hawknestgrove
0

om du skriver www.gnetagalten.se i adressfältet, så kommer du till detta annonsorgan.

Lena
0

#24 Bra skrivet!

#25 Ja det kan man ju tycka är en grundförutsättning. Ändå knepigare om det är en gamal annonssajt som bara bytt namn.

Det verkar dock som att de har tagit till sig lite av kritiken i alla fall.

Hawknestgrove
0

ja och ju fler som skriver och proteterar i kanske snyggare ordalag än jag och med mer fakta, desto bättre…..

Hawknestgrove
0

fått svar från Eniro också

Ok….. vet inte bara var man hittar det… tack!!!

Den 6 september 2010 09:08 skrev Eniro Köp & sälj Eniro.Kop@eniro.com:

Hej Gunilla!

Om du läser noga så har vi samma regel:

En katt skall vara minst 12 veckor och en hund minst 8 veckor för att få lov att säljas. Lägsta pris för en katt är 100 SEK, för en hund 500 SEK samt för övriga smådjur 50 SEK. Djur får inte säljas som föda till andra djur. Annons för s.k. kamphundar eller s.k. varghundshybrider är inte tillåten.

Bästa hälsningar
Eniro Köp & Sälj

Alexej
0

Bra! Nästa steg borde vara att alla kattungar måste vara vaccinerade.