Isaak i Italien
Hej svej. Jag har inte synts till här inne på länge, så ni kanske inte minns mig. Jag har flyttat till Italien och hittekatts-biten har hamnat lite på framskjutning…..tänkte jag. (Jag är övertygad om att jag kommer att jobba mer intensivt med hemlösingar igen längre fram i tiden när jag har ett hem med bättre plats och möjligheter.)
Här i norra Italien där jag bor verkar katterna ha det ganska bra. Inte så många hemlösa, och de få jag ser verkar bli ompysslade och matade. MEN!
På en bakgård mittemot min lägenhet bor det en grupp på ca4 honor som uppenbarligen är hemlösa. Jag har sett att de gått dräktiga under sommaren och hållt ett öga på dem men inte sett några ungar.
Härom kvällen gick jag och matade dem och då kom en liten krabat på ca 15-16 veckor som var hungrig och törstig. Han va ganska skygg i början men när jag satt med dem ett tag och lockade med mat kunde han inte motstå. Till sist fick jag även klappa honom. Jag vet inte som det va rätt beslut, men jag gick hem och tog en transportbur, som jag lockade in honom i och tog honom hem.
Även om folket här ger mat till katterna emellanåt och kanske även betraktar dem som "deras" så kände jag att ett liv som älskad och omhändertagen kisse där han aldrig behöver frysa och gå hungrig måste vara bättre för honom. När vintern kommer blir det lika kallt här som i Sverige. Och mat de får verkar inte vara dagligen.
Igår var vi hos veterinären med honom. Nu avlusas han, avmaskas och nästa vecka ska han vaccineras och testas för Fiv och Felv, innan han får leka tillsammans med mina andra två kissar. Han är nu en glad liten kille som spinner massor och gärna kelar! Isaak får han heta.
Och visst är han fin?
Där finns en lite till(antagligen ett syskon), som tyvärr verkar sjuk och är mkt skyggare. Jag ska hålla ett öga, mata, och om den överlever tills jag lyckas vänja den vid mig så jag kommer åt den, ska jag fånga in den med och sätta i en väns hem och se om vi kan få den frisk.
Hälsningar från Italien! / sophia_doos
Hej, jag minns dig:)
Det är ju en siames??
Kollade lite tyska länkar om djurhem i Italien….kolla lite om du kan få hjälp framförallt med kastreringen. Lycka-till!
Lega Pro Animale
Frau Dorothea Friz
Via Mario Tommaso
81030 Castelvolturno (CE)
Italien
Tel.: 0039(0)823/85 95 52
FAX: 0039(0)823/85 95 52
www.lega-pro-animale.de
--------------
http://www.inselhunde.de/italien.htm
------------------
Italien
hunde-in-italien.de
sos-animali-international.com
bei Boccheggiano (Gr) in der Toskana
diamocilazampa.eu- ein kleiner Tierschutzverein in Mailand
ilcercapadrone.it-italienische Seite mit links zu vielen Tierheimen des Landes
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilken liten sötnos, tycker du gjorde rätt=)
Alexej: kattungen är ingen siames, det ser du främst på de små öronen och runda kroppen. det är en brunmaskad huskatt.
siameser har jättestora öron, lång smal nos och slank kropp.
Jag kan inte mycket om raskatter:) Men då är det en siamesliknande huskatt? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hoppas att du finner dej till rätta där nere i södern..o så gott att missen fått komma in till dej…känns ju betydligt bättre när man vet att dom är inne i värmen..som du skriver kommer det ju en höst till Italien också…
Vilken vacker misse!!!

Visst kommer jag ihåg dig!
Jättebra att du tog in honom så att han iaf får det bra. Jättsnygg kisse!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Visst minns vi dig och kul att höra från dig igen.
Isaak är görfin och snällt av dig att ställa upp.
//Pia

Tack alla för fina kommentarer och hjälp med kontakter. Så kul att man är ihågkommen! Det värmde hjärtat. 
Isaak hälsar att han är en brunmaskad huskatt, och visst är det lika bra som raskatt! Jag har sett hans mamma här i krokarna med. Ganska skygg men lika dan som Isaak till utseendet.