Övergiven katt i Lund söker kärleksfullt hem
En vacker och snäll honkatt (svartsköldpadd och vit) har blivit övergiven då ägarna flyttat och behöver ett hem. Hon började dyka upp hos grannen mitt emot som bor på bottenplan i slutet av förra sommaren.
För en tid sedan fick hon en unge och fick då bo i grannens entré där hon har en låda.Pengar har samlats in av engagerade människor och hon har nu blivit kastrerad och vaccinerad. Tyvärr har alla inblandade flera katter själva och kan inte ge denna vackra trevliga tama katt det permanenta kärleksfulla hem hon förtjänar.
Hon är ca 3-4 år gammal enligt veterinär. Hennes unge har ett stödhem där den kommer att bli vaccinerad och få social träning tills att den nått 12 v och kan annonseras ut.
Om du vet någon som kan ge denna/dessa katter ett permanent kärleksfullt hem så hör av er till min e-mail så vidarebefodrar jag kontakten till grannarna. Katterna finns i Lund.
Min e-mail: enugulo@hotmail.com

härligt att läsa att grannarna vart så engagerade, hoppas hem hittas till den söta lilla tösen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag hänger kanske inte med men… är mamman redan kastrerad och är inte ungen med mamman, den är ju inte tolv veckor?

Synd inte stödhemmet kunde ta stackars Mamman också om ungarna är så små

#2 oj, det missade jag, nme hon menar kanske att båda är i det hemmet o mamman behöver hem sen,, elr… får hoppas ts dyker upp,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Personen som engagerade sig och samlade ihop pengar från vänner, bekanta & grannar till kastrering & vaccination, fattade beslutet med stöd från veterinären att ta hand om ungen för social träning och toaträning.
Hon har själv fem katter och ungen är med dom nu, däremot går mamman ute. Jag tycker också själv att ungen borde stannat lite längre hos mamman, men det var inte jag som fattade beslutet.
Ungen kommer att vaccineras och annonseras ut när den har blivit tolv veckor. Mamman och ungen har båda blivit vaccinerade och avmaskade. Tyvärr har alla engagerade redan katt(er)
Vi hoppas att vi kan hitta någon som kan ge ett varaktigt kärleksfullt hem till båda katterna så alla tips är välkomna.
lilla vackra mamma…. hoppas det finns liten plats för henne
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
KKS? Blocket? Tidningen? Livlinan?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus