Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1519 ggr
Anen27
0

Katter med halsband

Åter har det läskiga hänt….

Läs Södertälje Katthems blogg

http://kattsidor.blogspot.com/

varning för otäcka bilder!

stackars katt… vad har hänt??

Halsband som skurit in långt i halsen!

Hawknestgrove
0

stackare……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullimat
0

Fy, så hemskt. Det är faror med att ha halsband på sin katt

Hawknestgrove
0

Ja, felet är väl , när man inte har halsband som går upp utan har vanliga som denna kanske har fått på sig av misstag….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Elise79
0

Fast i detta fall så satt det så hårt så det är någon som har dragit åt det för mycket.. Det har alltså inte hänt av en olyckshändelse..

brutt
0

Jag skulle aldrig sätta på en utekatt halsband just pga hädelser som denna.Är katten ID märkt och regisrerad ska det räcka.

Halsbandstvånget för att slippa bli skjuten är inte lämpligt.

Delfinen
0

Vad jag förstår av det jag läste på länken var att en katt som hade halsband mött någon som medvetet fått katten att komma till sig och medvetet dragit åt halsbandet så hårt att dessa skador har uppkommit.

Hur kan någon göra så?

Om katten dessutom haft halsband från början så borde det finnas en ägare och då blir frågan varför inte ägaren lossat på halsbandet när katten kommit hem? Eller kan det vara så att det är en dumpad hemlös kisse som fortfarande är så pass tam att den går att locka på och någon satt halsband på den och dragit åt?

Hoppas att jag har missuppfattat det hela fullkomligt och att det är en olyckshändelse men misstänker att det inte är någon olyckshändelse.