Ännu en katt räddat:)
Kopiera in texten från Facebook:
Skaras hemlösa katter
Vi fick in en otrolig sliten herre. Han är okastrerad och har terroriserat katterna i den lilla byn och skadat flera katter. Han fångades in med fällan och skulle avlivas. Men jag lånar aldrig ut en fälla för en avlivning av en frisk katt.
Kvinnan lämnade istället 500 kr till en kastrering, det kostar också en avlivning. Först var jag rädd, han fräste en del. Jag föste över honom i en större bur för han ska till veterinären imorgon. Där låg han i kattlådan och darrade och jamade ynkligt. Jag öppnade buren och det var inga problem att klappa honom. Han låg där darrande och spann ändå. Han är långhårig med stora tuvor och en del sår. Plockade bort många fästingar. Han kommer att bli en underbar tacksam och kelig kattherre när han väl är kastrerad och fått sitt eget hem!/Alexej
--------------
Är så glad, han kommer att bli en jättesnäll bra katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
En bild till när han ligger i en massa kattsand. Tyvärr en som klumpar bra och han var våt för han ramlade över vattnet först. Det blir nog en del rakning imorn hos veterinären.
Han ser liten ut men är säkert i 7 kilo-klassen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men stackars lilla vän. Å så bra att du tog hand om honom. Han är nog otroligt tacksam att du räddade honom.
Känns dubbelt bra för han var ett fräsande monster i fällan och att han skulle avlivas. En kattägare fick betala 5000 kr för skador på sin katt. Alla där i byn hatade honom och han skulle bara bort. Han hade gått där sedan i vintras.
Och nu är han inte ens en skygg katt utan gjorde bara som hemlösa okastrerade katter gör. När han är åtgärdat ska jag se om det inte finns en ägare som saknar honom.
Lilla vännen =( som han ser ut..skönt att han fick komma in!

Oh, lille lille vännen. Är så glad att du räddade honom Alexej. Så missförstådd och avskydd han var innan.
Toppen…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
bra jobbat :) Fattar inte att folk kan hata en katt som går hemlös och dessutom är skadat. Den behöver kärlek istället :(
men lille lille gubben, så bra att han blev räddad det lilla livet….
#7 Det är den knepiga inställningen att de egna katter är mer värda som gör mig så förbannat. Hon satsade 5000 till sin egen katt men varför kom ingen på idén att bara kastrera hanen här? De tänkte inte så långt.
Men en långhårig katt ska ändå inte gå ute. Är säkert att han kommer att få det bra nu…
Satt flera gånger nu med honom. Först ligger han darrandes i kattsanden med huvud inpressad i sanden men sedan börjar han kela och spinna. En underbar katt!

vilken fin herre, vilken tur han hade att han fångdes av er.
Å jag hade börjat gråta när han satte i gång att spinna 

#9 han är nog bara lite ölrvirrad nu, låter som att han egentligen är en lite goskille,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vilken tur han har, denna luggslitna herre. Tänker också, varför har dom inte tänkt på att ta hand om honom också, eftersom dom har sina egna katter springandes ute
Kanonbra jobbat av er Alexej! Vilken tur att kissen fick komma in och nu får sina tovor fixade plus blir kastrerad. Synd att inte folk tänker lite längre som sagt. En kastrering är ju bra mycket enklare än att gå till veterinären med sina egna katter hela tiden. Nu väntar det goda kattlivet på honom istället för döden som det annars hade blivit.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sitter här och gråter för mig själv när jag läser om denna stackars luggslitna kille.
En sån tur alexej att du finns och tog han om honom. En stackars missförstådd kisse som bedömdes som vild men som säkert är någons saknade kisse eller så är han utslängd.
Jag är så glad att han är inne och slipper slåss mer.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Stackars kille. Vad skönt att han hamnade i sâ goda händer trots allt, och hoppas nu att han finner en toppen matte/husse :-)

blir rörd till tårar när jag ser bilden, och får ta del av hur fint du tagit dej an honom…känner i märg o ben hur tacksam han är…misse-gubben…