En liten bild med budskap
Lägger in den på Cornish och Siames
Den var talande Lady-katt. Som det brukar heta säger en bild mer än tusen ord.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej, bra bild! Sitter just och försöker skiver nåt om kattkampanjen från djurskyddet. Ska försöka få in bilden…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jättasöt

är tveksam till att dra uppmärksamhet genom att "använda" djur på denna sätt…. (tror inte bilden är fotoshoppad).
/Miranda
Är säkert en fotomontage. Annars skulle väl knappast 3 katter sitta och blundar. Jag vet att ämnet är allvarligt, men samtidigt hjälper det inte att överdriva allvaret. Vi måste nå "vanliga människor", som också vill skratta.
Men jag tog inte med det. Skrev information och inbjudan till katthelgen, som vi ska hänga upp överallt. Ska ha familjejippo med tipspromenad för barn osv. på köpcentret.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

???

Vem har upphovsrätten till bilden? Självklart är den ihopfixad i tex Photoshop.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Bilden fick jag genom en bildlista så vet inte vem ha upphovsrätten till själva fotot. Resten är, vad jag förstod omgjort i Paint Shop Pro. Jag själv står för budskapet och ramen…
kram/ Ladykatt
PS. Jag håller inte med att bilden "utnyttjar" djur utan tycker mer att det är viktig budskap med bilden som får folk att le och kanske då budskapet fastnar i medvetandet…
#9 Ja tror nog man kan nå vissa målgrupper bättre med en bild av den här arten, än en traditionell. Men sedan är det naturligtvis som med allt att smaken är delad.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jag tycker att det ger fel signal, även om bilden är shoppat. Samma sak med bilder på hundar som har kläder på sig och allt annat som förmänskligar djur.
/Miranda