Recept modermjölkserättning hemlagad?
Nån som har recept på vad man kan blanda till om man inte får tag i babycatersättning?
Kan man inte ge Anderssons välling?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Här:
* 1,5 dl mjölk- mjölken kokas upp först
* 2 msk maizenapulver - röres ut i
* 0,5 dl kall mjölk - som vispas i den heta mjölken
* 2 msk smör
* Låt därefter vällingen sjuda upp till kokpunkt - rör under tiden.
* Dra pannan från plattan, vispa ner
* 1 rå äggula + 1 tsk druvsocker
*Nalle Puh*
från 3 veckors ålder
*Nalle Puh*
OK - lite kris, men de här kattungarna är nyfödda igår, och verkar inte få i sig något från mamman det 1a dygnet, skriker så… väger bara ca 60-70 gr så nåt verkar vara på tok
Kattungarna finns i Karlskoga och jag har skickat dit en medhjälpare som håller på att leta söndagsöppen butik/apotek som har babycat just nu, men tänkte om man kunde göra nån nödlösning annars… det är ju bråttom att få i de små något!
Jag sitter här i Norrköping och har KMR och nappflaskor hemma, men det hjälper ju inte tyvärr…. någon annan som finns närmre som har välling???
PUTT
*Nalle Puh*
Apotek har mjölkersättning - går inte det komma till ett sådant ?
Josefa…. hon kanske vet? Var är hon när man behöver henne? Hoho!!!
*Nalle Puh*
Mjau, håller på att försöka få telefonkontakt med min "utryckningsstab" för att höra hur det gått! Får bara avbrutna samtal så man bli lite stressad. *suck*
Jo de flesta apotek har ju något i husdjurshyllan… Man ska bara hitta ett söndagsöppet…
Vätskeersättning unge
500 ml kokat vatten
2-21/2 tesked socker
1/4 tsk salt
I vänta på vällingen så inte ungarna torkar upp.
Har ni något djursjukhus i närheten där finns mjölkersättning
Tyvärr bara en unge kvar nu och den lilla verkar på väg att tassa hem till SkaparKatten ändå.
De visade sig väga knappt 60 gr och troligen för tidigt födda. Håller inte värmen trots värmedyna, svaga sugreflexer och blå tassar. *snyft*
Mamman 3 år försöker verkligen pyssla om sina bebbar och jag oroar mig lite om hennes hormonsystem sätter igång mjölk ändå? Vad gör man om hon får mjölkstockning?!

dom större butikerna, typ maxi och så, brukar ju ha apotek i anknytning, och som det är i dagens läge med fria apotek, brukar dessa kunna ha söndagsöppet..
om det inte finns i karlskoga kanske någon vänlig själ kunde ila till örebro eller karlstad, där borde det finnas.. .marieberg i örebro, eller bergvik i karlstad
lycka till
Alla djur behöver någon som bryr sig!