Oj det försvann visst! Pröva en gång till får du se om du får med det eller lägg in en länk. Blir så nyfiken!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det var nog den här artikeln misstänker jag.
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1011265,00.html
Aha Salmonella smittan! Ja det är obehagligt tycker jag. Men av den här artikeln verkar det inte som det är någon ny åkomma utan brukar förekomma varje vår.
Hittade en omröstning inne på Aftonbladet - ni ser den via länken.
I Sigtuna skjuter kommunen 40 utekatter per år. Är det rätt att skjuta utekatter? Ställningen just nu:
Ja (56.8 %)

Nej (43.2 %)

Inte så kul att merparten tycker det är helt okey att Sigtuna skjuter katter. :(
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Milda makter, man blir ju mörkrädd! Fanns det någon story till detta eller tycker så många bara att man ska skjuta utekatter?
Förfärligt resultat av röstningen.
Nej, det var bara en omröstning. Skrämmande
. Då ser vi hur mycket arbete vi har framför oss. 515 personer har hithills röstat inom 9 timmer. Trodde aldrig att stämningen där ute är så emot katter. Skulle vara intressant med en ny omröstning efter TV4 program.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#6 Ja, det vore verkligen intressant. För med den serien så väcks folk förhoppningsvis ur sin Törnrosa sömn. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.