Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 4525 ggr
Delfinen
0

Pysselkatter i fokus

Hej alla 2 benta och 4 benta.

Oavsett om det handlar om att mata, fånga in, fixa jourhem, ställa upp som jourhem, bidra med pengar etc etc så strävar vi åt samma håll och värnar om dom små missarna.

Ett av sätten är dom kattleksaker som tllverkas och säljs och vill nu genom att starta denna tråden att vi tillsammans kan hjälpas åt, komma på ideer m.m. om vad som kan göras och hur vi kan få det sålt.

Jag själv virkar kattleksaker som jag kommer att skicka vidare till Gunilla. Men finns det inte mer man kan sticka/virka och sälja?

Hur många virkar/stickar leksaker? Hur många säljer? Hur många gör annat än kattleksaker?

Så kom nu med tips och ideer så det sprutar ur öronen för missarna behöver pengarna.

Delfinen

Hawknestgrove
0

De som säljer  mest, är ju Puma och jag. eller förmedlar, rättare sagt. Vi har ett väldigt tight samarbete, det är ju hon som gör skyltarna också. OCh det är Puma som har lilla fina auktionssajten här inne, där vi kan lägga ut grejer själva, utan att någon sajt gör någon vinning på det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

här….

Vill i samma svep tala om, att jag har en påse lördagsgodis ute nu igen……

Hawknestgrove
0

och tärningar!

Delfinen
0

Hur pass känd är auktionssajten bland folk utanför i fokus forumena?

Delfinen
0

Är det någon som vet om det finns något behov av virkade/stickade filtar hos bl.a katthemen? Antingen filtar att gosa ner sig i, filtar till transportburar etc?

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den är inte så känd. JAg skriver om den i mina grattismail. OCh material till katthemmen,  gosefiltar och sånt, där kan du höra med Monsi. Hon  har massa bra slitstarkt material  till dynor och sånt. Däremot, så har det förut sålts väldans söta filtar till burar via Tradera för KKS räkning. så det kan kanska vara värt att kolla upp! Så här såg de ut!

chigak
0

Jag har en del garn jag ska virka burfiltar av tänkte jag. Men jag gör utan mönster då det är flerfärgat garn. Naquita har fått en att sälja. Ska se om jag kan få färdigt ett par till så kanske du kan sälja de Gunilla till förmån för KKS?

Hawknestgrove
0

Ja1!!!!! Och sen behövs även humlor….. de säljer jag ju i tvåpack….hinner inte med…..

chigak
0

Toppen Gunilla. Ligger hemma med en dunderförkylning nu men börjar orka lite så bra tillfälle att passa på att virka när jag ändå inte jobbarTungan ute

Hawknestgrove
0

ni är så snälla……

Mari
0

Jag har eventuellt lite garner som man kan använda och virka/sticka saker av. Vill skänka bort detta men till vem ska jag skicka? Vill att det ska gå till hemlösa katter av något slag Cool

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

jag har ett bra lager för tillfället, men hör med Puma, Essut, Marianne11 och ovanstående. Vitsen med våra små leksaker är ju, att det ska vara så mycket gratis som möjligt. Jag tigger garner av folk överallt där jag kommer åt. många har ju precis som du  lite restgarner liggandes!

Mari
0

#12 Då tar jag och kollar upp hur mkt rester jag har och tar sedan kontakt med de du gav som förslag. Tack Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vinterdag
0

Kattkommando syd säljer olika saker i sin webshop och tar gärna emot t ex virkade transportfiltar mm. Pengarna går till hemlösa katter, som KKS tar hand om.

Hawknestgrove
0

ja dit kan du också skicka!!!!

Delfinen
0

Jisses så många inlägg det har hunnit blivit. Har varit på två olika sjukhus i dag….var hemma runt 21.00 och inte hunnit in här fören nu.

Såg att det behövdes humlor….skall försöka knåpa ihop dom. Begriper mig inte på antennerna men skall göra några försök till.

Dessa filtar som nämns…..någon som vet vilken storlek dom behöver vara i? Större modell så man kan vika….tacksam för några måttförslag…..tänkte i så fall virka både med mönster i och sen mormorsrutor som virkas ihop. Spelar det någon roll vad det är för sorts garn till filtarna?

Jag både stickar och virkar det mesta både kattsaker och annat till förmån för missarna om bara någon kan sälja det sen. Hinner inte med allt själv *S*

essut50
0

Jag stickar kattungar både korthåriga och långhåriga som Gunilla säljer på tradera.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lillmymlan
0

essut, så fina dina kattungar är Kyss mina kissar är galna i dem!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tiana
0

Jag gör både det ena och det andra. Har ett helt lager av garn och andra pysselsaker hemma (blev lite hagalen ett tag) och skänker dem till höger och vänster…

Delfinen
0

essut…..vilka härliga katter du gör. Dom är bara SÅ söta.

Delfinen
0

Sitter nu och sliter med att försöka få en humla att se ut som en humla. Var lättare sagt än gjort. Har lyckats med spröt och ögon men ser mer ut som en marsinvånare ha ha ha

Finns det möjligen någon som har en bild på hur dessa humlor ska se ut? Har fått helt hjärnsläpp…. är inte ens säker på vart ögonen skall sitta.

Hawknestgrove
0

kommer här…..

Hawknestgrove
0

men jag gör lite större vingar på mina. Jag virkar 10 luftmaskor, fäster, virkar 10 till= en vinge. Kolla lite på mina bautabilhumlor, så ser du

Hawknestgrove
0

ska kolla mer bild efter humlor

Delfinen
2

HA HA HA HA HA Jag tror jag DÖR av skratt.

Jämför bilderna här med min humla och vrider mig åter igen av skratt. Undra hur trött jag var i går när jag gjorde min. Inte nog med att spröten och ögonen sitter för tätt…..jag har sytt dom i fel ände på humlan HA HA HA HA

Puma77
0

Ha ha ja men det finns många olika sorters humlor så det kan vara en annan sort bara;)

//Pia

Delfinen
0

HA HA HA Ja en humla från planeten pluto möjligen :)

Hawknestgrove
0

Fniss… Men spröt och ögon kan  man ju lätt sy om…

Delfinen
0

Ja tur att man lätt kan sy om dom. Skall bara se till att få dom i rätt ände denna gången hi hi och på rätt avstånd. Tur att jag inte hade gjort vingar också för dom hade säkert kommit uppe på ryggen eller något Tungan ute

Hawknestgrove
0

ja jag brukar låta magen på humlorna vara där skravarna av garnet är så syns de inte så mycket

Delfinen
0

#30 wow DET har jag lyckats med i alla fall * sneglar på mitt "missfoster"

Hawknestgrove
0

det blir nog bra ska du se!Skrattande

Delfinen
0

Blir nog bra när det blir färdigt förhoppningsvis……i värsta fall får du sälja dom som oidentfierat föremål Gunilla ha ha ha

Det svåraste tycker jag har att vara att få till spröten. Fattade inte mönstret så jag fick göra på eget vis för att få ändarna att tvinna sig. Men det blev spröt dock i fel ände ha ha ha

Hawknestgrove
0

Mina tvinnar sig inte. Jag syr bara så att det blir lite tofsar. Kolla  och zooma in på bilden med den tjocka katten

Delfinen
0

Gunilla!!!!! Paket på väg till dig Tungan ute  Vet inte om du hinner få det tills i morgon. Vet inte hur lång tid paket tar att skicka men det är på väg i alla fall Skrattande

Så vad gör jag nu? Känner mig lite sysslolös helt plötsligt.

Det har ju varit en del auktioner här på forumet för missarnas räkning. Vad tror ni om auktioner men där vinsterna inte är kattsaker utan mer riktat till matte/husse?

Hawknestgrove
0

HAr du fått myntan? och som du säger, prova!! För hantverka uppskattas inte rättpå Tradera, när det gäller fina saker till folk, tyvärr…

Vågar du dig på att virka påsar med lördagsgodis? 8 små saker……

Fisk, Guppy, hatt, jordgubbe, mus, kudde, bläckfisk och tusenfoting…..

Delfinen
0

#36 Japp har fått myntan Skrattande

Du kanske skall vänta och se hur det jag har virkat ser ut innan du ber mig virka lördagsgodis Tungan ute

Hatten jag fick mönster till blev så otroligt stor. Passade nästan till en liten docka hi hi hi så det mönstret gjorde jag om så den blev mindre vilket du kommer att se.

Jordgubben kunde jag inte öppna som jag fick. Står bara "oväntat fel"

Kudde har jag heller inget mönster på.

Mus? vilken av dom? Datamusen, KKS lyxmus eller den virkade musen som står på samma mönster som bollen?

Hawknestgrove
0

hum…..mus kör jag med kksmusen, den enklaste varianten. Då PMar jag dig mönster till jordgubben här inne. och jag virkar hattarna i tunt garn och med virknål 2,5. sen  kör jag lite på fri hand. Följer alltså inte slvaiskt mönster! Kuddarna är superenkla. lägg upp 18 lm, virka fasta maskor 18 varv. gör två såna bitar och virka ihop med först fasta maskor, sen gör jag en liten virkad uddkant på mina.

Delfinen
0

Jag har två varianter av guppy och två varianter av KKS mössen skall testa båda och se vilket som blir best.

Du får kolla fisken och hatten när du får paketet och se angående storleken.

Har lite vitt och gult pälsgarn hemma så jag skall testa en tusingfoting med det sen springer jag och köper hi hi hi

Jag hittade mönstret på myntakudde…men det skall ju vara en broderad katt tass på den. Har slitit som en liten blå för att lyckas brodera en katt tass i korsstygn på fri hand men det funkar inte grrrrr tänkte annars göra dom och virka en vit kant runt av picotter.

Hawknestgrove
0

Du, kolla mina kuddar. Gör inga tassar, gör nos med morrhår….och så fina saker!!!!! Tack1 Var uppe i postlådan nu…. Här ska fotas på söndag!

Hawknestgrove
0

hihi dina humlor är söta små tjockisar!!!!

Delfinen
0

ha ha ha ja jag vet dom är tjockis dom små humlorna. Uniefär som storleken på mina fiskar passar bengalisk tiger i storlek * fnissar* 

Härliga bilder du hade…märks att du vågar blanda färger lite mer än jag i en och samma sak men det kommer nog här också när garnet tryter ha ha ha

Hur många påsar vill du ha?

Hawknestgrove
0

Ta det lugnt du….. det tar ju bra tid att göra en påse….se bara till, att innehållet håller sig under 100 gram! Portot……Då klarar sig köparen med 12 kr…..

Delfinen
0

100 gram? Inte små krav du har Tungan ute Unda om ens fisken kommer under den vikten HA HA HA HA

Hawknestgrove
0

ska kolla…..en av dina fiskar väger 20 gram. Och om man virkar sen i tunnare garn, då blir sakena väldigt lätta. jag har varit duktig igen och brutit av ytterligare en virknål 2,5. har avverkat 3 stycken nu

Delfinen
0

Skall försöka tigga ihop lite tunnare garn. Annars finns det i affären hi hi hi. Jag virkar med Boye nr 9 vilket motsvara 2-2,5 i vanlig virknål.

Hawknestgrove
0

Ok… åska ha de bra!

Puma77
0

Mina kuddar ;)

//Pia

Hawknestgrove
0

OCh nu har jag tagit bilder på dina söta saker och tänker, att alla i den sändningen ska gå till ÖStgötakatterna!

JA jag försökte att göra korsstygn i tassform jag med men det blev så kluddigt, så då gjorde jag en nos i stället med morrhår.

Delfinen
0

Vilka söta kuddar du har gjort Puma :) Tror mina blir större men kan ju vara bilden som luras hi hi hi. Jag har gjort en som jag har broderat in en fjärill på som jag hittade mönster på.

Gunilla! Är du tankeläsare? Har funderat på hur du fördelar pengarna som du får in på Tradera. Om det går till någon speciell eller om dom går till den/dom som best behöver för tillfället.

Liten nyfiken fråga…..skulle vilja veta vad du sätter för priser på grejerna. Att jag frågar beror på att jag har fått förfrågan om priser där jag bor. Vill inte riskera att ta mindre för dom än vad du gör.

lillmymlan
0

Oh… du lägger väl in länken här Gunilla så man kan bjuda? Skrattande

Delfinen… tack för att du gör grejer som kan säljas, det blir vi i Östgötakatterna superglada för Kyss

*Nalle Puh*

Delfinen
0

#51 Varsegod…är så lite så :) Finns inte så mycket jag kan göra då jag i dagsläge inte kan ställa upp som jourhem så göra lite saker är det minsta jag kan göra.

lillmymlan
0

#52. Det är mkt värt ska du veta, massor faktiskt Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Jag tänkte ligga på ensamgrejerna med utgångsbud på 15-20 kr, och på de sakerna som går i tvåpack på 30 som utgångsbud. HAr fått lilla Mee som linslus på bilderna!

Delfinen
0

Håller nu alla tummar för att det skall bli rykande åtgång på det Gunilla lägger ut till försäljning.

Sitter nu och gör lördagsgodispåsar *fnissar* Efter det  blir det att börja tigga garn för det börjar ta på mitt nu efter paketet som Gunilla fick och efter godispåsarna. Men bara lägga huvudet på sned…le sött så skall det nog fixa sig.Skrattande

Delfinen
0

# 54 Ingen risk att jag kommer att ligga under dina priser då ha ha ha

Puma77
0

# 56 På min sida har jag ett fast pris på olika saker. Kuddarna är 15 maskor långa kan tilläggas och jag tar 15 kr st eller 2 för 25. likaså har jag samma pris på mina punkbläckfiskar, hattar, tusenfotingar. Annars brukar de mindra snabbare sakerna som punkbollar, vanliga bollar och möss ligga på 10 kr st. men sen kan det vara lite finare möss t.ex och dem kostar lite mer.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nu är allt ute

essut50
0

#20. Tack, visst är kattungarna fina.

Gunilla. Såg det har bjudit på några….Mina katter måste få nya leksaker ibland.

Hawknestgrove
0

bra och billigt garn, som jag använder om jag måste köpa, är Helen från Rusta.

Delfinen
0

Gunilla….tycker du är alldeles för billig på Tradera Skrattande

Hawknestgrove
0

KAn inte ligga högre. För då blir det  kanske inte några bud alls. OCh alla auktioner, som inte blir sålda, kostar 3 kr ändå……det är så synd, att Budera har så dålig fart. Där kostar det inte mer än 1 kr vare sig det blir sålt elelr inte.Men vad hjälper det, när det är så få besök….

Delfinen
0

Ja syn det där med Budera…och synd att det är så svårt på Tradera med alla kostnader.

Skall fundera lite….måste finnas fler sätt att sälja på än Tradera.

Hawknestgrove
0

men ofta, så brukar folk faktiskt betala mer vid sidan av. Snällt. För om jag får en auktion i land för 30 kr, så går  6 kr bort till Tradera. så för att alla auktioner får bära varandra, så måste jag dra av 30% på vinstpriset. Utom på KKs, för där har jag ju ett eget konto, där drar jag ju av fakturans KKs del från kontot.

Maxima06
0

Hur gör ni med myntan, lägger i den löst eller gör små knyten? Har gjort knyten innan men det är så jäkla jobbigt så nu sitter jag här med en massa tomma kroppar bara för att jag inte orkat fixa med dem.

Puma77
0

Jag tar lite vadd och lägger ca 1 matsked med mynta i vadden. Tar vadden om myntan så den inte ramlar ur och sen trycker i det i leksaken. Vadden är från en billig kudde från Jysk. Kostade ca 20-25 kr och räcker jättelänge.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja jag gör ungefär som Puma eller strör den i kroppen. Virkar ju så hårt, så det går ändå inte ut…. OCh den grova den knycklar jag bara ner.

Delfinen
0

Jag fyller en bit med vadd….lägger i mynta och fyller med lite mer vadd osv. Beroende på vad jag skall stoppa och hur stort det är.

Jobbigast tycker jag alla jäkla pinnar är…vet inte om jag skall klippa dom till små små bitar eller bara kasta dom. Har försökt krossa dom i mortel ha ha ha hur det funkade kan ni ju gissa *asg*

Maxima06
0

Tack för svar! Det fungerade utmärkt, vet inte varför jag inte gjort så tidigare..

Pinnarna brukar jag klippa i småbitar eller bryta

Puma77
0

Ja pinnarna klipper jag ner i småbitar som Maxima gör.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja inte kasta!!! de luktar extra gott när man bryter dem och jag brukar försöka ha så stora bitar som möjligt i leksakerna, för då krasar det så skönt när kissen biter i leksaken!Det är det som är så mysigt med denna mynta, allt är användbart. OCh så finns det frön, också för dem med gröna fingrar…… funkar jättebera! Jag gav lite frön till en bekant förra året och fick bra utdelning. Sen kom myntan igen i år i hennes växthus, men då blev hon tvungen att ta bort den, för hennes katter blev helt galna av den….

Tiana
0

Tänkte testa att så de frön som blir kvar i påsen när jag har kommit så långt. Ibland har jag lyckats med konststycket att få saker att växa! Det ni! Flört

Hawknestgrove
0

ja det är bra grobarhet på dem och dessa fröer är från filand i Minnesota. Fick tipset att lägga dem i frysen två veckor först. det är alltså en perenn växt, som kommer igen. HAha, nu förstör jag min egen marknad! HAr ju beställt ALLT som min leverantör får fram i sommar i Minnesota!

Delfinen
0

Ha ha ha jag har tidigare kastat pinnarna. Har varit rädd att katterna skall sticka sig på dom och få sår i munnen.

Tror jag har varit lite för ivrig på att göra kattsaker och fylla dom. För jag har inte sett några frön HA HA HA så det är nog inte så risk att jag kommer att bli någon trädgårdsmästare *S*

Tiana
0

Hih! Jag har precis färdat mina första humlor, men är lite tveksam till om jag skulle kalla dem det. Humleliknande mystiska kreatur ligger nog närmare sanningen… Flört

Delfinen
0

#75 Tror nog att dom kan kallas för humlor. Kan mina så kan garanterat dina….humlor har säkert egen personlighet precis som vi människor och behöver inte se lika dana ut som alla andra *S*

Hawknestgrove
0

Men……. fröna är de små små svarta kornen. Oj kastat det goasteSkäms……..Katterna blir som tokiga här till och med mina, när de får saker som knakar och knastrar…. påminner väl om äkta byten när benen knastrar…. OCh Delfinens söta humlor är små tjocka humlor!

Delfinen
0

Gunilla….Hur går det på Tradera? Nyfiken Tungan ute

Lena
0

Precis allt går att använda på kattmyntan. Det luktar kattmynta även om stjälkarna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Delfinen kolla själv Hawknest är jag där det går rätt så bra!!! Nu måste jag ta mig i kragen och fota  Tianas söta ufon också i morgon….

Puma77
0

Idag fick jag mail från en som handlat av mig genom min sida.

Hon beställde en Pussy punkare, två stycken kattungar med mynta och en skylt. Så här beskriver hon det;)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Du skulle sett mina katter! Hahahahahahahahaha, jag tog in paketet och la det på bordet. Då började Avast (missen) att jama och lukta och bli nervös. Jag funderade på hur han kunde känna lukten genom själva paketet… Jag öppnar upp det sakta med en sax och katten flyger på mig och jamar och tittar på mig när jag öppnar med de där otroliga ögonen de får när de vet att något kul snart ska hända. Jag låter han lukta på påsen och han blir GAAAAAAAAAAAALEN! Han tar påsen och försöker öppna den och få ut innehållet. HAHAHAHA, sen lägger jag ALLA leksaker på sängen och han ligger där än och brottas med leksakerna och påsen, försöker äta upp dom! Har ALDRIG sett han bli så här galen! Och jag har ändå gett han en del stark kattmynta i livet! Så otroligt bra köp! Jag vill ha mer!

Jag satte upp skylten, den var jättefin! Och leksakerna var så söööööööööööööta! Tack! Tack! Allt var peeeeeeeeeerfekt! Precis det jag förväntade mig! Om jag bara kunde sticka så hade jag gjort detta själv. Jag kommer handla av dig igen, så lägg min adress på minnet eller skriv ner det J

Ha det så bra! Och tack för underbar snabb lev. Och för att leksakerna var så fina! Tack!

//Pia

Hawknestgrove
0

va kul Puma…….. det är ju verkligen reklam för din lilla fina sida.!

Delfinen
0

Härligt Puma….snacka om bra reklam  och responsSkrattande

Delfinen
0

Har börjat virka mormorsrutor nu som jag tänkt göra filtar av till missarna. Tänkte dels göra filtar till transportburen men även filtar dom kan ligga och gosa på. Men helt plötsligt står det still i skallen. Kan inte komma på vad som är lämplig storlek/storlekar någon som kan hjälpa mig? Tänkte jag skulle virka antingen så dom går att vika i lagom storlek eller virka ihop 2 så dom blir dubbelt så tjocka.

Virkar samtidigt leksaker till lördagsgodispåsar och leksaker jag skall lämna till cafet här.

Är typiskt mig att hålla på med fler jobb samtidigt. Det ena har jag med till jobbet, det andra när jag går bort och det tredje när jag är hemma hi hi hi

Puma77
0

# 84 Säkert någon som kan ge dig tips, själv är jag usel på storleken mm.

satt och skulle testa en kattbädd idag för att kanske få ihop några till kompis invigning. har aldrig sytt kattbädd innan så jag vet inte vad för förväntningar jag hade. Men tydligen så var det någon som hade andra planer för den sen när den var klar. Vet inte om det betyder att den blev godkänd eller inte. vad tror ni? ;)

//Pia

Simson
0

#81 Gud vilket underbart mail!!! Fler in i "beroendeträsket"! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

ja jag är så glad för sakernas skull jag med, för det är ju samma grejer jag säljer på Tradera och bättre reklam för Pumas och mina Traderagrejer kan vi ju inte få!

Puma77
0

ja vi fick använda mailet och kattungarna är av dem som antingen maggan eller essut stickat ju;)

//Pia

Hawknestgrove
0

By the way, sån vacker kisse i en vacker bädd! Visa inte den för Essut! Ny mynta på väg över Atlanten, förresten…..

Puma77
0

Katten eller bädden Gunilla ha ha;)

Underbart med mer mynta. Har kvar sen innan och sen fått en massa kantnepeta med som jag har på torkning men det går åt när jag startat upp tillverkningen på allvar igen.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja och  det blir en jätteladdning jag kommer att få…..en chansning ekonomiskt, men jag tror nog att det blir sålt….  ca 7 kg är på väg… i första omgången. och jag har också tagit reda på kantnepetan fösta skörden här hemma!

Puma77
0

Jag tror nog inte det blir några problem Gunilla.

//Pia

Tiana
0

Tror inte jag heller. Och dessutom är det ju torkat, så det blir ju inte dåligt direkt ;)

Puma77
0

Exakt Tiana, här ska tillverkas;)

//Pia

Puma77
0

Funderar på den fleecen som blir över när jag har gjort bäddarna här nu om den skulle räcka till att göra underlägg att ha i en transportbur. Men det beror på storleken. Har inte så stor koll på det, Är det någon som vet vilken storlek underläggen brukar vara i?

//Pia

essut50
0

Puma, vilken vacker kattbädd just i min färg oxå..Kyss

Puma77
0

Ha ha ja en lila essut;) Nästa ska gå i brunt med apor på;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Puma, jag ska gå och mäta……får gå upp på mitt nystädade magasin och kolla återkommer

Hawknestgrove
0

den filten jag har till den stora buren, är 50*38 cm. Så den är väl tilltagen.Brunt med apor????????APOR??????Skrattande

Puma77
0

Ja jag hade en som min mamma virkat här hemma och den var 38X54 så jag körde på det måttet och det verkar stämma med det du har. Kanon då vet jag.

//Pia

Hawknestgrove
0

men Puma…. APor???????Skrattande

Puma77
0

Ja ha ha. Är det i fleece i så fall kanske detä r samma tyg som jag har här hemma;)

//Pia

Delfinen
0

Undra om jag kan använda mig av dom måtten som riktlinje när jag virkar filtar. Skall testa och se. Blir dom för stora går dom ju alltid att vika. Bara dom inte blir för små.

Puma77
0

Tror du kan det. Min virkade är ju för min stora bur så det borde bli bra.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja de blir inte för små.

Delfinen
0

Nu är jag nästan färdig med min första filt i mormorsrutor. Skall bara fästa trådar nu :P

Har gjort den så att den blir dubbel. Den kommer att mäta ca 53 X 43. Det måste vel bli alldeles för stort för en transportbur i alla fall. Vad kan man mer ha filtarna till?

Katthemmen behöver dom filtar?

Dom katterna som ingår i TNR? (eller vad det hette )

Filtar till små missar som behöver extra värme?

Har nog inte riktigt tänkt på var jag skall skicka filtarna utan bara virkat hi hi hi

Hawknestgrove
0

men de är ju inte för stora! Det är ju bara att vika dem lite i såfall. bättre det än för smått. Till kissar som behöver extra värme, så brukar ängeln Monsi skicka masa slitstarka gratismaterial som  är suveräna!Alltså kolonikatter. Hon brukar få  material på sitt jobb….Jag har en del här hos mig också som jag skulle sytt krypin av, men jag har varken tid eller stryktålig maskin att göra det med . JAg vet att jag sålde för KKs räkning förut virkade filtar till transportburar och de gick rätt så bra.

Delfinen
0

#107 Okay då satsar jag på att fortsätta virka/sticka filtar. Skall jag fortsätta endast med denna storleken uniefär eller finns det fler mått?

Skall jag skicka dom till dig också GunillaTungan ute Hinner inte med Tradera själv och har ingen kamera att plåta bra bilder med.

Om ni som jobbar på katthemmen behöver något till katthemmen så tjoa bara så skall jag se vad jag kan göra.

Köpte garn tidigt i sommras för 1000:- och finns en hel del där som inte räcker till större plagg så garn har jag *fnissar*

Hawknestgrove
0

ok skica du  fixar med utläggning och foto.

Puma77
0

Är det någon som vet var man kan få tag på vadd i metervara billigt?

//Pia

majvi
0

Jag vet inte vad det kan finnas för fyllning i gamla täcken.Du kan kolla hos röda korset,myrorna,emmaus eller dyl om det finns nåt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Har du hört inne på textilhantverk i Fokus? om vadd alltså…

Puma77
0

Som läget är nu så behöver ni som brukar skicka leksaker till mig skicka dem till Gunilla istället. Jag vet nämligen inte om jag kommer hålla på med tradera senare men kör i nuläget på som vanligt i alla fall. men jag vet inte hur länge det håller.

//Pia

Simson
0

Var på garnaffär idag och hittade underbara kattknappar! Om det är någon som pysslar och vill ha några snygga.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Love-Cats
0

Skulle jätte gärna vilja lära mig att göra kattleksaker, men jag har så dålig fantasi…

Nån som  har nån typ av beskrivning om hur jag ska börja?

Typ humlor och små leksaks kuddar=)

Vill hjälpa till men måste ha nån som visar mig hur man ska göra=/

Skulle ju gärna vilja göra såna små katter men dopm såg svåra ut…?

Tacksam för all hjälp jag kan få=)

Puma77
0

#115 Kan du virka och sticka och följa beskrivning något sånär så är det nog inga problem. Du kan maila mig på puma77_nr2@hotmail.com så kan jag skicka det jag har i beskrivningsväg.

Jag ska försöka skicka så fort jag kan i så fall.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja Puma har ju samma mönster som jag har

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.