3 grå-tigrerade kattungar söker hem!
3 kattungar, 10 veckor gamla söker nu nya hem då kattmamman är bortsprungen! Vaccinerade och chippade och du stöder Föreningen Djurhjälpen som behvöer all hjälp som dem kan få. Finns i Stockholm. Söker hem tillsammans eller hem med redan befintlig katt, inga ensamkatter. Utekatt går bra lantligt och innekatt går bra om balkong/uteplats/rastgård finns innätat. Kontakta mig för mer info! Bilde rkan ordnas.

Tänkte bara kolla så ni inte tänker sälja dom redan nu?? Eftersom dom inte är 12v..
Hoppas dom hittar bra hem…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Tänker också att ungarna inte bör sepereras innan de är 12 veckor gamla.

Kattungarna flyttar vid 12 veckor, inte ensamma, tillsammans eller till hem med katt. Mamman bortsprungen så dem är reda separerade från mamman sedan en tid tillbaka.
Just för att mamman är borta så är det viktigt att de får behålla kontakten med syskonen.

Om du vill ha hjälp med att utforma en seriös annons kan jag ge ett par tips 
* De bör vara grundvaccinerade (2 sprutor med 3-4 veckors mellanrum), testade för mask och om det behövs avmaskade, ID-märkta och besiktigade. Besiktningen bör ske inom en vecka innan flytt.
* Det finns ingen kattfärg som heter "grå", helt enkelt för att det finns så många olika färger som kan kallas grå men som genetiskt sett inte är samma sak. De här små sötnosarna ser ut att vara brunmönstrade, lägg gärna ut ett foto där hela kroppen syns så blir det lättare att säga exakt vilken färg de har 
Ju proffsigare annons och ju mer omsorger de har fått, ju lättare att sälja dem 

Ungarna ÄR vaccinerade, avmaskade och chippade. Jo färgen heter nog brun-tigré men sessorna är mer gråa vilket kan göra det förvirrande om folk kommer hit och vill se bruna katter…har tyvärr inga fler bilder just nu. Tack ändå!
Kattungarna säljes för 900:- som går till arbetet med hemlösa katter, vilket dessa har varit.
Nu orkar jag varken försvara och intyga att jag är seriös eller upprepa info om omplaceringen av sessorna mer. Vill bara hitta toppen hem till dem så jag kan fortsätta hjälpa de andra där ute som lever under samma förutsättning som dessa gjorde innan jag tog in familjen!

Vad bra att de fått dessa omsorger 
Att nämna rätt färg och med bilder är aldrig fel, speciellt inte om man ger en liten förklaring till färgen i annonsen, typ "denna färg kallas så i kattvärlden". Tigré är väldigt ovanligt iofs, de flesta katter som ser tigré ut när de är små blir spotted när de blir lite äldre då ränderna spricker upp. Rätt färg är trots allt viktigt om man vill ställa ut.
Ville bara ge dig dessa tips då de verkar göra katter mycket mer lättsålda då riktigt seriösa köpare fastnar för annonser som får allt rätt, och förenklar för utställningsintresserade köpare
Hoppas du inte tar illa upp, vill bara göra det hela så bra som möjligt för alla parter

men vilka fina missar :=), underbara ju

Ja visst är dem underbara! Jättetrevliga personligheter också, alltid med en, följer efter, alltid nära till kel och goss! Spinner och kurrar högt 
Hej!
Har du hittat ngt hem åt katterna?
Vi vill gärna vara stödhem åt en liten kisse/permanent hem om det fungerar bra och ingen köpare "dyker upp". Men vi bor i kalmar, inget körkort, vilket kanske är lite långt bort. Skickar gärna pm (men det går inte att skicka till dej?) om det kan vara aktuellt.

Ja, Kalmar är nog tyvärr lite långt bort just för dessa kissar…men det finns säkert en hel del i Kalmar som behöver hem!

Sessorna är helt ljuvliga.
Pengar till transport finns formodligen kvar på Daisys reskassa bara att ansöka.
Annars rekommenderar jag Lingonskrutt att titta in på Katthemmet Kompis hemsida dom finns ju i Nybro. http://www.katthemmetkompis.se/
Inte säkert att kattsidan är uppdaterad. Så ring oxå dom har ju bestyr med sin uppbyggnad efter branden.
Nalle