Borås, söker jourhem
Finns någon i Borås eller närheten som kan ta hand om en kattmamma och 5 ungar i 4 veckor?
AKUT!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilka små gosetroll!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
puttar
puttar jag med…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Åhhh vilken härlig hög!! putt!
Försöker allt för att hitta en lösning senast imorn…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack Alexej snälla! Nu är mamma kastrerad och vaccinerad och alla ungarna vaccinerade! Snart redo för egna hem!
Hej alexej, behöver lite råd. Det är nämligen så att vetrinären sa att Alice ska vara borta från ungarna tills ikväll, men det är inte lätt att skilja dem åt, ungarna är inne i köket, men eftersom jag inte har dörr har jag bara ett kompostgaller där. Alice var först utanför , men då klättrar både hon och ungarna på gallret hela tiden och jag är rädd att Ailce skadar sig. Så jag satte in Alice på toaletten, där hon sov efter kastreringen igår, men nu hoppar hon omkring där och jamar och är tokig. Kan man låta dem få träffas redan nu?? Jag är orloig för Alice. och kattungarna bara jmar och klättrar på gallret för att försöka ta sig till henne.
Jag satte in mamman till barnen efter bara ngr få timmar. Funkade utmärkt.
Jag med. En del veterinärer överdriver. Kan honan går igen utan att vingla kan hon släppas tillbaka till ungarna.
Har du hört nåt mer från Djurens Rätt?
Jag satte på alice en kroppsstrumpa oc tog bort maten sedan fick hon gå in till kattungarna. Det gick fint men de har börjat äta lite igen, men mamman verkar tycka det är okej.
Har hittat ett nytt hem i Borås. 
Har inte hört något mer från Djurens rätt, ska kolla idag igen!
Pmade dig:)
Min veterinär sprayade något på magen så att inte ungarna skulle försöka dia på mamman direkt, något som luktade illa.
Det är klart hon får äta, kastreringen var ju igår??

@Jourhemmet: Jag förstår att du är väldigt engagerad, vilket är fantastiskt bra. Men det hade underlättat om du hade haft en något trevligare ton. Speciellt mot brollan86 här, som är helt ny i gemet, både när det gäller att hjälpa hittekatter och på den här sidan.
Tack.
?? Min ton? Ger henne råd som hon ville ha, försöker stötta. Nu har du nog missuppfattat det jag skrivit. Blir så när man skriver istället för att se eller höra varandra.

Veterinären sa att mamman inte får äta förräns ikväll. Tyckte kommentaren "Det är klart hon får äta, kastreringen var ju igår??" lät lite hård, speciellt till någon som aldrig haft en kattfamilj hemma, och aldrig heller varit med om att kastrera någon.
Hade istället varit bra att få reda på att pga den och den anledningen så får hon gärna äta dagen efter kastreringen. Ser du skillnaden?
Sen är jag iofs allergisk mot överanvändning av frågetecken, vilket förmodligen är ett personligt problem.
En katt kan äta igen så fort bedövningen har släppt och det brukar gå ganska snabbt. En kastrering är idag ett rutiningrepp. Jag har tex aldrig använd krage eller strumpa efteråt.
Lite tråkigt med veterinärer som överdriver och gör kattägare osäker.
Vi som jobbar med katter är helt enkelt vana med kastreringar osv. ledsen om ni tog jourhemmets kommentar illa upp men det var säkert inte illa menad utan mer förvånad.

#19 okej, toppen! då vet vi att det inte är någon fara.
Det var absolut inte illa menat, utan frågetecknet var för vad veterinären sagt. Jag får nog sätta olika smileys efter istället för frågetecken 

#21 Haha och jag får sluta tolka två frågetecken som något kaxigt.
Men jo, smileys är bra 
Härligt, då kan jag sätta fram stackars Alice mat. Som kattis säger är jag helt ny i gamet och lyssnar blint på vad kunniga veterinärer säger till mig
. Men det funkade ju utmärkt att låta Alice vara med sina ungar, nu är de jättelugna allihop och ligger och sover i en hög =)
ja håller med alexej där. Vill katten äta, varsågod. men det brukar ju precis som hos människor sluta med att man spyr om man äter för tidigt efter en operation…..OCh inget farligt med det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....