Nytt hem sökes akut - Östergötland
Senast på torsdag den 26:e augusti måste mina katter flytta. Jag har annonserat på diverse ställen sen april, utan framgång.
Det är två kastrerade honor, vana att kunna gå in och ut som de vill dagtid och att vara instängda nattetid. Får de inte gå ut alls klöser tyvärr den ena katten sönder tapeter, dörrar osv. Får hon gå ut är det inget problem.
Katterna är 5 respektive 3 år gamla och bästa kompisar. Den äldsta är svart och mycket social och pratig. Den yngre är blå och ganska skygg.De är vana vid barn och hundar.
De har en stor klösmöbel som medföljer. Bilder på både den och katterna kan fås via mail.
Jag har flyttat från villan och de senaste veckorna bara varit där och sett till dem (De har dock fortfarande kunnat gå in). Nu ska de nya ägarna flytta in och katterna måste bort. Jag kan inte ta med dem ens tillfälligt till min lägenhet eftersom den renoveras just nu och de garanterat skulle smita ut när hantverkarna springer med grejer.
Har du ett hem åt dem, tillfälligt eller permanent, så hör av dig. Jag kan hjälpa till med leverans om du inte bor alltför långt bort (Jag bor i Östergötland och kan tänka mig att kör dem upp till ca 20 mil vid seriöst intresse).
Insåg nu att man inte får annonsera ut katter som har ett hem här. Sorry. Det verkar inte gå att ta bort inlägget själv, så någon administratör kanske kan göra det?
www.livlinan.be där kan du få hjälp
Kolla länksamlingen här. Livlinan är väldigt duktiga på att hitta nya hem. Lycka till!
http://kattpolisen.ifokus.se/Links/?GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus