Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1147 ggr
LeosTand
0

Kattungar på parkering i bostadsområde, göra?

På väg hem från stan i helgen ca 01:00 i östra GBG ser jag nånting som springer i busken vid en parkeringsplats. När jag stannar med cykeln ser jag 2-3 kattungar titta nyfiket på mig. Så fort jag närmar springer de iväg, men kommer nyfiket tilllbaka efter en liten stund.

Jag sticker hem å hämtar kattmat för försöka locka de men de håller sig fortf. på avstånd. Maten jag lämnat kvar är uppäten dagen efter. Efter detta har jag inte kunnat sluta tänka på de.

Vad skall jag göra? Funderar på att skaffa fällor å fånga de. Ha de några dagar å lämna de nånstans. Eller skall man låta naturen ta hand om dem? Gråter

kattassen
0

Det du bör tänka på är att "naturen" tar inte bra hand om hemlösa katter. Det är en säker död.

Det du också bör tänka på är att fånga inte in endast kattungarna. Hur gamla är de tror du?

En kattunge skall ha sin mamma till den är 12 veckor och det bästa vore om hela den lilla familjen fick komma inomhus nu när hösten är här. (Ikväll är det förfärligt i GöteborgRynkar på näsan)

Tag kontakt med Djurskyddet i Mölnlycke (om du tror att katterna är någorlunda tama), Djurens Samarittjänst i Gråbo, Göteborgs Katthjälp. Någon av dessa kanske kan hjälpa till med fälla. Du bör dessutom ha lite vana vid att fånga med fälla i synnerhet när det är en hel familj att ta in.

Hoppas du kan få fler nyttiga tips längre fram i tråden!

Försök förbarma dig över detta lilla gäng - inte bara bebisarna utan även mamsenGråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

LeosTand
0

15-20 veckor. Ja jag blir frustrerad över att de är utomhus en sådan här kväll. Å kallare blir det ju :( Skall ta kontakt med de föreningarna imorgon och försöka låna en kattfälla. Tack fört tippset.

Jäklar, det känns inte som de kommer bli lätt att fånga dem. Men jag vill försöka. Kommer inte kunna sluta tänka på de annars.

UlrikaD
0

Var någonstans i Göteborg såg du dem?

LeosTand
0

Smörslottsgatan ovanför östra skjukhuset. Innan man åker ner mot sävedalen.

Imorgon skall jag ringa Katthjälpen för att låna fällor. Skall börja med att sätta upp lappar oxå. Såg en dräktig liten honkatt idag Rynkar på näsan

Skall ta mig tid till detta trots heltidsjobb och träning, detta får bli prio nu!