TV-premär för hemlösa katter
Damma av soffbordet. Fluffa soffan och fåtöljen. Byt batterier till fjärrkontrollen. Ställ fram popcornen och mysa ner er till premiären av tv-serien "Hitta hem" måndagen den 5 mars klockan 19.30 på TV 4. Hitta hem är vad det låter som, ett program som handlar om hemlösa katter och hundar. Det fina och det absolut inte fina men ärliga sidan. Ett program där vi och många andra föreningar är med på några hörn. www.djurhjalpen.nu. Sprid gärna ut denna information till nära, kära och de som ni egentligen inte bryr er om. För ju fler som ser det, ju mer kan folk lära sig, tänka efter, status ökas, katter få hem och andra slipper förlora dem. Programmet kommer att gå i 12 avsnitt, med repriser. Det är på uppdrag av föreningen Djurskyddet Sverige (www.djurskyddet.se) tillsammans med tv 4.
Drt blir startskottet för årets stora kattkampanj, där målet är att få upp ögonen för märkning, registrering, därigenom få igenom lagförslaget om märkning. En del av många saker de och vi vill få upp ögonen för.
Så detta är lite av det som är på gång. mer är det, men portionerar ut det framöver. /Vanessa.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det här är något som vi alla väntat och sett fram emot efter att vi fick veta att det var på gång. Toppenbra att det sänds en sådan serie! Det kommer säkert att väcka många ur fotöljen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Toppen säger jag bara! Vi får verkligen hoppas att många får upp ögonen av det här programmet. Tyvärr hör jag ofta folks attityd "Katter klarar sig" "Katter har 9 liv" "Det är ju bara en katt" "Nu får ni väl ge upp" det sista när det gäller min dotters katt Sigge som vi fortsätter att leta efter.
//annbritt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
ska sprida detta överallt på kattsajter till till folk, alltid är det väl någon som blir klokare, och vi kan omvända till bättre katthållning, hoppas i alla fall Maggan47
Jag lägger ut det på hemsidan och tipsar alla jag känner!!
Superviktigt att så många som möjligt ser det och lär sig nåt.
Helen
Toppen va glada vi blir jag och Mojje…när jag kommer hem ifrån jobbet så ska vi slå oss ner och blogga om det…
Tassar i massor från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Verkligen bra och det vill jag inte missa för jag har verkligen sett fram emot detta. Jag har sett många sådana program på Animal Planet och det har varit mycket framgångsrikt. Hoppas att det blir det här också .
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Toppen helt enkelt!! Har inte lyckats få fram kanal 4 hos oss..men nu måste det åtgärdas! Kommer att sprida detta!
Sidentass

Vad roligt! Det ska jag definitivt se. Vilket framsteg!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#2 Detta är en av de saker som vi kommer att presentera i programmet, en katt lever inte nio liv. Som en av de saker jag skrivit för durskyddet. Det är inte att leva nio liv, det är att dö nio gånger om. Copyright i tryckta sammanhang. När jag skrev detta så började jag gråta, för det är så sant. Tack och lov så tryckte de det.
Andra saker kommer att hända också så att folk fattar! Programmet är en del av flera. Håll tummarna för att kattens år börjar bra och slutar ännu bättre den sista december. /Vanessa

Vi är med i programmet :)

Jag vet! Kommer du vara med, eller vara som jag som finns i bakgrunden. Åh, det ska bli så kul med detta och att ni är med också. Det ger hopp för framtiden och skyggingarna, eller hur? /Vanessa
Det låter väldigt bra, inte en dag försent. Skriver in i almanackan, får bara inte missa det. 
Kajsa
Jättebra! Antecknat! 
Antecknat här oxå

Anteckna ja..tur ni sa det..ska jag också göra..!!
Hej Vanessa
Var inne på eran sida nu har varit inne många gånger för att se hur det hade gått för Palle som var i rampljuset i slutet på förra året. Vart så tagen av hans liv och hoppades att någon skulle ge honom ett kärleksfullt hem…och nu såg jag att han hade kommit till ett alldeles eget hem med kattkompisar och egna människor som tar hand om honom, vart så himla glad. Det är ju toppen när det blir ett soligt slut för dessa kissar med många tuffa erfarenheter i bagaget.
http://www.djurhjalpen.nu/frameset.htm
Tassar i massor från Eva 6 Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#16 Gläds med dig för Palles skull! Jag blir lika glad varje gång en kisse får sitt på det torra. Samtidigt som jag gråter inombords för alla dessa som fortfarande går där ute…
#9 TV tror jag starkt på. TV4 på bästa sändningstid ska nog få folk i stugorna att vakna till. Sedan blir den en generad effekt av att människor pratar om vad de sett på TV.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Suveränt!! Kommer helt klart att titta på detta och sprida det bland alla jag känner 
Verkligen toppen! Men det är alltid jobbigt också, men det är ju så sanningen ser ut. Djurhjälpen har jag bra erfarenhet av. Bra för alla föreningar som gör något bra för djur att få komma fram i TV. Bra jobbat av alla som sett till att få detta att hända.

Nej jag och sonya frontar för akutgruppen :)

#16Visst är det underbart med Palle. Det är så att man gråter av lycka. Jag och min man var de enda som kunde klappa honom. Nu har han blivit en kelgris som tigger uppmärksamhet. Bara på en månads tid. Och det händer jämt, så jag har ingen förståelse för att folk hellre avlivar de kygga katterna än ger dem liv. Men de behöver tid att varva ner, lära sig att vi är snälla. Sedan är de redo för nya hem.
#20 Jag förstår. Vad kul. Själv så höll jag mig i bakgrunden, för det är nu som mitt arbete börjar. Hålla i evenemang, all info från Djurskyddet, in med katter på kattkampanjs sajten och miljoner andra saker. Nästan så man tappar andan. Men det är det värt i katternas tjänst.
#19 Ja, det är detta som är så underbart med att tv-programmet kom till. Tack vare Djurskyddet Sverige som håller i det hela, både ekonomiskt och informationsmässigt. Men om jag förstår det hela, så var det TV4 som kontaktade dem. Så en eloge till dem också. För det är bätsa sändningstid, fyra progrem i veckan, men två repriser, samt 12 avsnitt. Då bör man komma in i hjärtat på folk överallt. För det är så många som inte vet vad som händer med katter och hundar över landet. Så en väckarklocka hoppas vi att detta ska bli. /Vanessa

Puttar upp och ber er att informera alla ni känner. Tack. /Vanessa

Ska lägga upp infon på vår hemsida! Otroligt bra att det ändligen kommer ett tv programm om hittekatter. Ska 2007 betyda ett omslag för alla hemlösa katter? Spännande!
/Miranda
Håller på att skriver massaor med lappar och ska sätta upp överallt.

Yes! Jag kommer sprida ut detta till vänner och bekanta som dom i sin tur sänder vidare. Pogrammet kommer jag självklart se! /Glad Madde
#22 Vi får göra en artikel om detta sedan också. Var kan jag hitta mera info om programmet?
//Lena

Vi håller kontakten privat, eller hur Lena? Ger jag dig materialet när det är godkänt för "tryck". För ännu är det liggande i startklossarna så att det mesta kommer på en gång. Jag kollar med dem, eller så kan du göra det. Då tar vi adressen privat på mail. /Vanessa

Tanken slog mej om att sätta upp lappar o annonsera om programmet på affärernas anslagstavlor, i skolor, fritis..samt övriga offentliga platser, ..en och annan kan förhoppningsvis få upp ögonen för hur verkligheten ser ut för allt för många katter..och kanske ett och annat hjärta smälter också..
Siden
#27 Självklart - det blir det bästa! :)
//Lena
Puttar upp så ingen missar detta TV-program! / Lena
En ny upp puttning! / Lena
Puttar upp denna reminder om TV-programmet vi alla ser fram emot.
//Lena
Tror ni at man kan se programmet på tv4 hemsida sedan? Inte säkert att jag kan titta direkt och vi har ingen möjlighet att spela in….. När det är dags, så kan väl någon som är duktig lägga ut länken här?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....