Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1329 ggr
Delfinen
0

Skjutna katter i Rejmyre

Finns en tråd på Katter också men för dom som är mest/endast här vill jag dela med mig till också därför skapar jag en tråd även här.

Nu är det kanske inte så många som bor i Rejmyre eller dess närhet i Östergötland men är så förbannad, ledsen och frustrerad så jag måste dels skriva av mig och om det finns någon i mitt område som har utekatter varna för att det går en skjutgalen troligtvis katthatare lös.

Två katter har fått sätta livet till efter att ha blivit skjutna troligtvis med luftgevär. En katt hittades död och blodig på en gräsmatta efter att ha blivit skjuten i buken. En annan katt kom hem hoppandes på tre ben och när ägaren kom till veterinären visade det sig på röntgen att katten blivit skjuten så högt upp och illa att det inte gick att rädda dennas liv. Denna katt blev endast 1,5 år gammal.

Hur kan en människa göra något sådant mot en annan levande varelse? Finns det ingen moral, respekt över liv kvar på denna jord? Är allt hopp om mänskligheten borta?

Tyvärr vet jag inte hur man gör när man länkar men för den som vill läsa tidningsartikeln eller vet hur man gör när man länkar så finns det att läsa om man går in på www.folkbladet.se och går in under Finspång.

Katthemsmatten
0

Fy f-n! Dessvärre finns inget annat skydd än att ha sina pälsklingar som innekatter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
0

Länk till artikeln!

Fruktansvärd läsning! Inter roligt när sådana här galningar går lös. Hoppas det får fast gärningsmannen och att Reymyreborna håller uppsikt på sina katter.

Nästan mina f.d hemtrakter. Är ju uppväxt i Norrköping.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LiindaLarsson
0

En kille i en by i norrland sköt en katt med softairgun i analen. han lockade till sig den tillgivna katten klappade den och sen sköt han den. och katten skrek av smärta och sprang iväg. ingen har sett den katten mer :( den dog väl av indre skador, den killen har oxå¨satt en kattunge i mickron och sett den dö :/

Delfinen
0

#3 En sådan person är allvarligt psykiskt sjuk i mina ögon. Han behöver vård.

Lena
0

#4 Instämmer. Det finns vetenskapliga bevis för att den typen av gärningsmän senare går över till människor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"