Vad tycker ni om annonsen?
Ska man inte först och främst ta hand om de djur man redan har? Varför skaffa hund om man inte har plats?
Tyvärr inte alls ovanligt att katterna som funnit innan hunden kom får flytta för att vederbörande helt plötsligt kommer på att de varken har tid, plats, råd eller lust längre att vara kattägare. Där har vi det igen med katters låga status. Fattar inte heller varför man skaffar sig fler djur än vad man har tid och plats med. Den här typen av annonser gör mig lika ledsen varje gång.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag blir fly förbannad! Om det är trångt så ska man väl inte skaffa fler djur 

Som vanligt kunde jag inte låta bli svara på annonsen:
endast seriösa svar…. och så tar ni bara 200
kr för dom, vill man ha endast seriösa svar ska
man ta rejält betalt. Tröttnat på dom? Tänk
efter innan man skaffar djur! Inom kort är
säkert hunden på blocket också när ni har hittat
någott roligare än den …..Kattungen är bara 10
månader, så hunden är säkert en impulsköp annars
hade ni inte köpt kattungen. Man blir såååå
trött.
Ja jag vet, man måste vara diplomatisk! 
/Miranda

#3 Det går inte att vara diplomatisk ibland……….. håller fullständigt med dig. Bra att du svara på annonsen…. För många människor så är djuren bara en slit och slängvara tyvär….De tänker inte, bara skaffar djur för dom är sååååååå sööööta, sen tröttnar dom för dom fattar inte att det är en familjemedlem. Undrar hur dom skulle göra om dom hade barn? Adoptera bort dom när dom är besvärliga?……
//anebit
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det låter precis som en annan råd som cirkulerade här förra året. Jag blir inte klok på folk helt enlelt. Kom bara inte o säg att de här skaffade hund pga av att mannen i huset jagar med…..
//Pia
Bra alpblomman, att du såg annonsen. Jag frågade dom också, när det blir dags för hunden att flytta på sig. Dom kommer nog snart på det, att det är lättare att städa en kattoalett än att går ut med hunden, när det är kalt och regnar!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fyy det är hemskt att köpa ett nytt djur för att sedan slänga ut sina andra!
Jag har 6 katter, 3 kaniner, 1 hund, 2 möss, 3 akvarier och 4 undulater. Jag skulle Aldrig trösta att överge mina djur på det sättet. Jag sköter kaninerna, undulaterna, mössen och 1 akvarium själv och hinner med skolan samtidigt. Sedan tar vi i familjen hand om de andra djuren tillsammans. Och vi bor inte ens i ett stort hus heller och mitt rum är ganska litet. När jag köpte mössen för att jag inte ville de skulle bli ormmat så fick jag sätta undan min TV. Alltså är djuren det viktigaste jag har. Nej, såna människor förstår jag mig inte på alls.
#3 & #4 Nej jag håller med det finns gränser för diplomatin också.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"