Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 4023 ggr
Tezza
0

Missar på Öbacka djurhem

Jag kopierade texten från ett annat forum, inlaggd idag.

Vill bara ge er en liten glimt av några snyggingar som sitter på Öbacka Djurhem och väntar på "sin" matte/husse…

Alfons Alfons är ca 3 år och kommer från ett dödsbo i Sollefteå. Han är en riktig knäkatt, snäll och kelig som dock trivs bäst om möjligheten finns att få vara ute.   Dizy Dizy är en 4-årig omplacering. Hon är en väldigt kärvänlig katt som älskar att vara ute.   Jane Jane är en 3 årig omplaceringskatt från Härnösand. Hon är en jättego katt med mycket kärlek att ge. Hon passar som både inne eller ute katt. Jane är den katt som varit längst på djurhemmet nu. Hon har varit i nytt hem men lämnats tillbaks.. jag kan inte förstå att denna underbara lilla tjej inte ska kunna få ett hem där hon kan få stanna.   Mozart Hittekatt från Härnösand som gått ute länge. Mozart är en go katt men kan vara lite reserverad i början innan han lärt känna dej, efter det har du en vän för livet.   Selma Selma är en omplacering. Hon är snäll och go och van med barn och bör få möjlighet att vara ute.   Simba Simba är en kattunge som är född på djurhemmet av en hittekatt. Han är ca 1 år och en riktig myspropp.   Sissi Sissi är upphittad i Härnösand och är ca 2 år. Sissi älskar människor men kan ej komma överens med andra katter så hon bör få vara enda katten i sitt nya hem. Passar både som inne eller utekatt.   Tussan Tussan är en jätteterevlig hittekatt från Härnösand som gärna vill vara ute.   Zlatan Zlatan är ca 1 år och ett omhändertagande av socialtjänsten i Sollefteå. Han är en lite skygg kille men börjar återfå förtroendet för människan. Zlatan bör få vara innekatt.   Hugo När vädret var som värst i höstas sökte sig Hugo till en familj i Härnösand men de kunde tyvärr ej behålla honom. Hans ålder är ca 5-6 år och på djurhemmet säger de att han är som en stor teddybjörn, helt underbar.   Kattis Efter att Kattis matte hamnat på långvården fick hon flytta till djurhemmet. Kattis är en bestämd dam på 14 år som mest bara gillar att vara, ligga och mysa i en varm säng eller gå små promenader inne. Hon skulle säkert bli en gott sällskap till någon som tar henne för den hon är, en vacker primadonna.     Napoleon Napoleon gick runt i Utansjö ca 2 år innan man lyckades fånga honom i en fälla. Han är svart som natten och stor som en svart panter. Han var på sin vakt den första tiden. låg mest bara på en bur och tittade, men efter att han kastrerats visade han sig vara en riktig myspropp som älskar att bli gosad med och kan aldrig få nog. Efter ett år på djurhemmet måste Napoleon få komma till ett eget hem där han får chans att få visa vilken härlig katt han är.   Oliver Denna vackra men litte skygga hankatt kom in från socialtjänsten i Sollefteå.Han är otroligt vacker och med lite arbete har han goda chanser att bli en trygg katt. När man väl fått upp honom i famnen spinner han och tycker det är jättemysigt. Oliver bör få vara innekatt och är van vid andra katter.   Siri Siri hittades tillsammans med sina ungar slängd i en container i Sundsvall. Ungarna har flyttat till nya hem men Siri är kvar. Hon är en jättego och tillgiven katt trots det hon varit med om och efter ett år på djurhemmet behöver hon ett eget hem, hon vill ha möjlighet att vara ute och gärna få vara ensamkatt.      Är det ingen som vill ge någon av dessa ett nytt hem? Gå in på Öbackas hemsida www.obackadjurhem.se

Tezza
0

Jag säger bara Oliver!! Vilken katt!

Lena
0

Nallen Hugo blev jag glad i! Härliga kindpåsar och en riktig mysnalle.

Men de var godingar allihopa! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Pantern Napoleon blev min favvo…………Waaaooooo…………      Vilka underbara katter önskar jag kunde ta någon……..men en karl som absolut inte vill ha nån mer………Skall jag kasta ut honom och skaffa flera katter istället?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

Oliver säger jag såklart, med mina tre lurvisar Maggan47Skrattande

Tezza
0

#3 japp ut med karln å in med lite katterFlört

Napoleon el Nappe som han kallas för är helmysig kan jag lova och STOR! Träffade han när jag hämtade Cosmo för 4 månader sen.

Jenna-Gun
0

ja ut med honom, in med katter

Sidentass
1

Åhhhhhh,….vilka snyggingar!!! Läser om vackra Siris öde…man blir spysjuk lindrigt sagt över människor som beter sig så…det finner man inga ord för..

Efvis
0

Olivier är så söt så jag får hål i tänderna bara av att titta på honom…..

Hälsningar Efvis

Engla
0

Simba är min favorit! Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Puttar upp! / Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Är det någon som skulle vara intresserad av en katt från Öbacka djurhem så ska jag åka ner till Bollnäs i påsk och kan då hjälpa till med transport efter den sträckan. Bollnäs ligger ca 30 mil söder om Härnösand.

Jag vet att Öbacka djurhem har det jobbigt just nu och är i riktigt stort behov av nya hem till sina katter. Vissa katter har nu varit på katthemmet väldigt länge och vill ha ett aldeles eget hem att bli ompysslad i. Det finns katter i alla åldrar där och betydligt fler än de som finns med på hemsidan.

Ps Är det någon norut som är intresserad av en misse så åker jag hem igen ca 1 vecka efter påsk till Hörnefors (3mil söder om Umeå)

Lena
1

#11 Blev kär i Hugo men har ingen plats förrän framåt sommaren när vi flyttat till det stora huset vi köpt. Dessutom går jag och laddar lite för en eventuell nödinsats när det gäller Hittekatten i Piteå som måste hitta hem åt drygt 31 katter innan den 1/8 när dispansen går ut. (Det kan bli frågan om nödrop för att rädda katter då nämligen). Ett annat problem är att vi bor lite fel (bor nu i Alvhem och flyttar om några månader till Mellerud) fast det brukar lösa sig.

//Lena

Tezza
0

#12 Jag kan hjälpa till med transport en bit därifrån oxå. Någon kanske kan skjutsa ner katten till Umeå å sen jag ner till Söderhamn å sen kanske det inte är sån jättelång väg kvar? Jag kommer att åka den här sträckan i början på juni oxåFlört

Lena
0

#12 Låer jättebra! :) Vi får hålla koll på läget så att säga.

//Lena

Alexej
0

Vad är det för 31 katter i piteå?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

#15  Kommunen har dragit in tillståndet för Fyrkantens katthem i Piteå så det skall stängas…..Kommunen är bra att ha?????

Se tråd under Hittekatter och katthem "Fyrkantens katthem i Piteå ska stängas"

//anebit

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
0

Har inte varit med här så länge , inte förrän jag läste om Djurens vänner i GöteborgLedsen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#16 Just i det fallet har inte kommunen agerat så tokigt som det låter. Det fanns själ bakom att de inte fick förnyat tillstånd. Kommunen har dessutom förlängt tidsfristen ganska rejält utifrån vad som först gällde.

Den som vill kan beställa handlingarna från miljökontoret i Piteå.

//Lena