Här finns ett hem
för en kattunge. Jag tar gärna hand om en hemlös liten varelse.
Lille gamle Fonzie söker ett kärleksfukllt hem… Jag slår alltid ett slag för honom. Bor du i Malmötrakten?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Alpblomman var bor du någon stanns? Det finns många kissar som söker efter hem just nu. Sophia har fyra kissar i Stockholm, i Skåne finns det flera katter som är utan tak över huvud samt på många andra ställen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

http://www.blocket.se/vi/10829740.htm?ca=22_s
Kolla in denna annonsen! De söker båda ett kärleksfullt hem.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag bor i Skaraborg. Tycker det finns dåligt med katthem häromkring.

Var ligger Skaraborg? 
Västra Götaland

Men jisses, jag kopierade in en massa katthem i västergötland men det inlägget kom inte med tydligen. OK jag skickar länken på alla katthem i Sverige så kan du leta själv.
http://www.katter.nu/sv/katthem.htm men hoppa över Djurens vänner i Göteborg.

transport fixar sig oftast. Är du intresserad av en Tullingekatt? Se min annons "Tullingekatterna soker hem".
#7 Men alla de hemmen ligger i gamla Bohuslän eller Älvsborgslän. Alltså inget i Skaraborg. Västra Götaland är ju numer en hopslagning av länen Bohus, Älvsborg och Skaraborg. Jag vet bara ett hem i Skaraborg och det heter Tigerharen.
Dessutom måste katten vara hundvan, eftersom jag har vovve.

#10 katt och hund brukar aldrig vara ett problem. Du ska ju dessutom ha en kattunge så de kommer vänja sig vid varandra fort. De brukar inte ha någon betydelse om de är hundvana eller inte. De är alltid lite schalur (stavning) på nya individer i början i allafall, men vänjer sig fort.
Vänd dig till Tigerharen, de har många fina missar och de verkar väldigt seriösa.
Har mailat Tigerharen nu, så får vi se vad de svarar.
#4 Västra Götalands län är ett megastort län. Här ligger Göteborg, Borås, Allingsås, Trollhättan, Värnersborg, Uddevalla, Skara, Skövde och en massa andra orter. Vilken är din bostadsort? Då kan vi lättare pricka in närmsta katthem.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har mailat Tigerharen, men inte fått svar. Några andra förslag på djurhem, jag bor nära Skara och Skövde.

Titta i länken jag skickade, där ska alla katthem i Sverige vara med.
Någon som känner till Tassegården närmare?
#15 Det finns inte så många i Skara och Skövde-trakten.

kan du inte ta en av "katterna dör imorgon"? transport fixar sig alltid
Det skulle vara ett hem utan hund och jag har hund. så det går ju inte.

Määäh, spelar roll om dom ska avlivas!!!? Dom vänjer sig fort om de e unga ju. Prata med dem.
Någon skrev att man, om katten man vill ha finns långt bort, kunde få hjälp med transport. Hur fungerar detta? Någon som har information om detta? Har hittat en sötnos men han är långt från mig.

#21 Man kan "annonsera" på olika kattforum om transport hjälp. Ett stort kattforum är www.katter.nu eller www.katt.nu och här så klart;) Sen finns det ju olika rasforum oxå. Har man tur så finns det någon som ska resa den vägen eller en bit av vägen. Vart har du hittat "din" sötnos?
I Örebro.

Men så förskräckligt långt är det väl inte mallan Skövde och Örebro?
Nej det är det ju inte om man har bil, och dessutom är helt och hållet frisk.
Hej alpblomman!
Vi finns i Skara. Katthemmet i Stenum (Skara). Vi är ansluten till Djurens Vänner och Djurskyddet. Vi har inga kattungar nu, men en del vuxna och halvvuxna. De är rätt vana med hundar, för våra hundar springer rund där. Katterna är vacc, id-märkta och kastrerade. Men alla "köpare" blir noga kontrollerad. Är du intresserad, hör av dig till mig. Alexandra 0511-29219.Tranport brukar vi ordnar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#25 & #26 Ja men det måste ju vara det allra bästa med ett djurhem på så nära håll!
//Lena
Min kille säger att det måste vara en kattunge, annars finns det risk för att katten river ögonen ur vår hund. Vore ju hemskt om det skulle hända.
#28 Så illa behöver det inte gå, det beror som sagt på vilken erfarenhet katten har av hund sedan tidigare. Men lite lättare kan det vara med en kattunge. Hur är hunden mot katter? Ibland attackerar även hundar katter. För ett tag sedan berättade en medlem om en tax som dödat hennes katt. Det är en del att tänka på med andra ord.
//Lena

Innan ni skaffar en kattunge så skulle jag vilja föreslå att ni skaffar lite faktaböcker om katter (på biblioteket t.ex) och läser på för jag förstår att ingen av er har haft katt förut och alltså inte vet särskilt mycket. Det finns ju mycket man måste veta innan man skaffar ett husdjur och det är bra att skaffa sig den kunskapen innan man får hem katten, både för er och för kattens skull. Det går utmärkt bra att ha katt och hund tillsammans bara man förstår att det är katten som ska bestämma och inte hunden. Det bara är så. Man måste ju naturligtvis ge dem tid att lära känna varandra och det är ju inte bara att släppa en liten kattunge ihop med hunden om inte hunden är van vid katter för det kan ju lika gärna bli så att hunden skadar katten. De måste ha övervakad tid tillsammans tills de lärt känna varandra och vet sina platser.
En vuxen katt går utmärkt att få att gå ihop med en hund också beroende på vad den har för erfarenhet av hundar och naturligtvis beror det mycket på hur hunden beter sig mot katten. På katthem finns det ju också omplaceringskatter och personalen vet ju om det är hundvana katter eller inte och där finns ju också möjlighet att få lämna tillbaka katten om det inte skulle gå. Att katter klöser ögonen ur hundar är nog mycket ovanligt men det är en seglivad myt hos människor tyvärr. Har man en hund som gör utfall mot katten så finns ju risken förstås men det vanliga är att katten hoppar upp dit hunden inte når. Som sagt, tänk noga igenom kattköpet innan och tänk på att en katt kan leva i 20 år.

#28 Din kille vet nog inte så mycket om katter! Håller med#30 läs på!
#30 och #31 Min kille har större erfarenhet av katter än jag, han har haft flera stycken. Min hund är van vid katter och skulle aldrig attackera någon katt. Jag är inne på olika kattsidor och läser för att lära mig, så något impulsköp utan kunskap är det inte någon som behöver oroa sig för här. Hoppa på oseriösa djurköpare istället för dem som är seriösa.
Det är inte det att vi hoppar på er alpblomman men samtidigt var kommentaren som din pojkvän sa något som kan tolkas som om han saknade erfarenhet av katt. Jag håller med om att det lika myckaet handlar om hunden. En hund som är livlig och energisk kan skrämma en katt och den kan känna sig hotad o då gärna vill försvara sig, det behöver inte vara med flit som katten hoppar på hunden. Har ni en lugn hund som du säger är van vid katter så tror jag inte det är något problem där. Jag har själv en liten tös som blir ostbåge när vi hälsar på min pappas hundar och vists kan hon lappa till med tassen men de bryr sig inte och hon har aldrig använt sina klor. Hon har bara träffat dem fyra gånger sen i juni så hon är inte direkt van vid hundar men det fungerar.
//Pia

Jag gör absolut inget påhopp. Men att man måste ha en kattunge bara för att man har hund för att annars klöser katten ögonen ur hunden stämmer inte kan jag meddela! Den risken finns nog inte ens, om man låter djuren träffas i egen takt. Katter och hundar brukar ha stort utbyte av varandra. Jag vet då jag har 3 hundar och 3 katter, varav två av katterna var förvildadde då dom kom hit och de har aldrig varit något problem med hundarna.
Jag är ju här för att lära mig, så då är det ju bättre att svara med fakta än att bara skriva: Läs på! Det var så han sa (om ögonen) och jag tyckte det lät hemskt.

§35 Är det mig du menar? Har jag hoppat på dig? Det du skriver tyder helt klart på att varken du eller din kille har någon erfarenhet eller kunskap om katter och jag skulle uppmana vem som helst att läsa på och lära sig om katter innan de skaffar någon. Det spelar ingen roll om din kille har haft flera katter, han har ändå fel. Det finns massor med folk därute som också har "haft katter hela livet" utan att de för den skull har den minsta aning om hur katter fungerar. Vi är här för katternas skull och om du vill känna dig förolämpad för att du får välmenta råd så är det ditt val. Jag har också gett dig en hel del fakta om hur hund och katt fungerar tillsammans så hur kan du påstå att jag bara hoppar på dig i stället för att komma med fakta. Lyssna inte på din kille utan lyssna på vad folk härinne säger eftersom det finns en massa erfarenhet och kunskap här, och nu menar jag inte nödvändigtvis mig själv.
Jag har själv 2 stora hundar, fem katter och en kattunge. Det går hur bra som helst. Det är bara kattungen som klappar till dom ibland när det blir för mycket. Dom stora bryr sig inte ens, fast dom tycker säkert att hundarna är tjatiga.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus