Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 5101 ggr
Delfinen
0

Hemlösa katter i Motala behöver hjälp

Hej alla eldsjälar där ute. Behöver hjälp, tipps, råd av kunnit och erfaret folk. Jag har fått vetskap om att det finns hemlösa katter i hamnområdet i Motala. Det kan just nu finnas honor med ungar vilket gör det svårt att fånga dom. Kan även finnas hankatter där. Infon har jag fått från en kvinna som har en ganska nystartad djurfond. Länk till Djurfonden. Då hon fått flera telefonsamtal om detta, själv har massor att göra har hon skrivit till mig och frågat om det finns något jag kan göra för att få ett avslut på katternas missär. Bor själv ca 10 mil därifrån och utan körkort vilket blir lite svårt att aggera med enbart buss som hjälpmedel. Får ibland skjuts men har inte kunskap om hur man fångar in skyggisar som dom troligen är då dom är hemlösa. Och har ingen möjlighet att ta hem dom till mig. Bor i ett kollektiv….har visserligen 3 privata rum men inga dörrar mellan rummen så jag kan skärma av och har en ganska dominant kisse själv som dessutom inte mår så superbra då han saknar sin bror som gick bort i höstas. Finns det någon som vet någon form av djurhem, jourhem eller någon som jobbar på liknande sätt som Debattia här på hittekatter gör? Själv har jag aldrig varit med och fångat in några skyggisar och har ingen kunskap. Därför vänder jag mig efter hjälp och råd från er som har erfarenhet om hur man aggerar i sånna här situationer. Delfinen

Martina747
0

PUUUTT

Delfinen
0

Tack för Putten

Issa
0

Kolla med Nemeni, Rädda Djuren. Nemeni är medlem här.

lillmymlan
0

Hur gick det med kissarna i Motala?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
0

Jag vet inte hur det har gått med katterna i Motala. Har försökt fått kontakt med kvinnan utan resultat. Men det har varit sommar, semestertider. Och kanske hon har haft fullt upp.

Själv fick jag kontakt med kvinnan då jag läste en artikel om hennes underbara jobb för hemlösa djur i hemmets journal där det även fanns en mailadress som jag skrev till.

Hon och en kvinna till har en relativt nystartad förening/organissation och det står lite om hemlösa katter i Motala så jag är rädd för att det ännu inte har löst sig. Men jag skall fortsätta försöka få kontakt med kvinnan.

För den som är intresserad av hemsidan och/eller att själva få kontakt med kvinnan är adressen till hemsidan http://www.djurfonden.vpsite.se/default.html

Delfinen
0

För den som är intresserad av att läsa om denna kvinnas jobb och vad hon gjort och gör för alla djur oavsett om det är hästar, får, höns eller katter kan gå in och läsa artikeln i hemmets journal. Var därigenom jag fick kontakt med henne. En del läsning men värt varenda minut det tar.

http://www.hemmetsjournal.se/Djur/reportage/Har-far-alla-oonskade-djur-en-fristad/

Hawknestgrove
0

har det löst sig för kissarna????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Delfinen
0

#7 Jag vet inte. Jag har inte fått kontakt med kvinna.

hannapannah
0

Hej Delfinen. Jag har nu i cirka tre månader matat en del av hamnkatterna, mamma med fyra ungar samt en till honkatt + ung hane. Flera andra hemlösa skyggisar smyger runt på stan när natten faller på (då har man störst chans att se dom) men dom kommer inte i närheten av mig ens. Imorgon ska jag kontakta damen på Djurfonden, jag har haft kontakt med henne sedan innan, det var jag som påpekade till henne hur det låg till med hamnkatterna.. Har nu även en av kattungarna infångad i tryggt förvar (förstås uppskakad över att vara inomhus tillsammans med onda människor) men jag oroade mig över att ungarna skulle bli överkörda då det är väldigt trafikerat där de håller till.

Jag hör av mig hur det går. Du kan kontakta mig på min mail om du vill, kanske man kan hjälpas åt.

mvh/hanna

Delfinen
0

#9 Tack så mycket. Jag har försökt mailat henne men får bara tillbaka mailen med besked om att det misslyckades att skicka det :(