Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1839 ggr
Barbro55
0

akut hjälp i Höör

jag har varit på läger i höör o hittade då på området en svartsköldpaddig kattmamma med 3 ungar 2 av dom lik sin mamma o en gul.mamman är klappvänlig o ungarna inte alltför skygga.i morse när vi tittade till dom hade den gula fastnat med huvudet i stenröset där dom bor,vi fick loss honom efter att ha tagit bort stenar.en katttransport bur inhandlades och så fick den lille följa med oss hem,vi fick inte fångat mamman o de andra 2 små då en hund skrämde bort dom

Kan någon i Höör åka dit med en kattfälla o försöka fånga in mamma o barn, boende utan för Höör är oxå välkomna o hjälpa till katterna behöver komma in hos någon.

Pma mig om adressen dit om ni vill hjälpa

Gullimat
0

Finns det hem till dom? Kan kanske fixa fälla och kanske vi 3 kan hjälpa till på torsdag????Obestämd

Hawknestgrove
0

Putt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Barbro55
0

Det finns inget hem till katterna om inte jag tar hem dom.men egentligen har jag redan för många katter.kan du fixa fälla så skulle vi ju kunna göra ett försök att fånga dom på torsdag.

Sidentass
0

putt!

Barbro55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på den lilla killen från Höör

Gullimat
0

Vilken liten sötis, är han så tam så han kan tas i famnen, då är dom väl utslängda hela familjen?

Vargtassen
0

En sån sötnosGlad

Gullimat
0

Idag bär det iväg till Höör för att se om kisarna finns kvarObestämd

Lena
0

Vilket dram med den lille som fastnade i stenröset. Ohh så sööt han är! Håller tummarna för er att ni hittar resten av familjen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gulliver
0

Håller tummarna stenhårt Gullimat och Barbro55 för att ni får in mamma med resterande ungar.

Men var ska de placeras? Varför finns det inte fler människor som engagerar sig? Ständig ångest och frustration över bristen på stödhemsplatser och pengar Gråter.

Hawknestgrove
0

samma här…..

usagi
0

Håller tummarna jag med :)

Sidentass
0

Åhhh..jag håller hårt i tummarna för att resterande katter kan fångas in….vilken liten sötnos ni räddat, lille misse-vännen, så fin han är..!

annebeate
0

Han är ju underbarKyss

Håller tummarna för övriga familjen.

Barbro55
0

Den övriga familjen är infångade,det tog  ca 45 min innan  mamma katt  o de 2 ungarna gick rakt in i fällan. en katt familj som slipper va ute när den skånska vintern drar igång.  Tack till alla inblandade i infångandet av katterna.

Gull o Susanne ni är bara bäst.Kyss

Hawknestgrove
0

va goa ni är…..

usagi
0

Underbart att höra… :)

annebeate
0

Jag kan bara instämma, underbart!Glad 

Tack Barbro55 och ni andra som engagerat er och sett till att den lilla kattfamiljen i dess helhet kom in.Glad

Barbro55
0

mamma katt döpt till Finnja o den ena ungen som är namnlös ännu

Hawknestgrove
0

så söta…….

Vargtassen
0

#19# Det tog ju inte så lång tid för Finnja att komma fram från sitt gömställe under soffanGlad

Barbro55
0

blixtar o dunder i skurup .men här kommer unge nr 2

Barbro55
0

tänk va skönt dom har det här inne. det åskar o regnar säkert i skogarna i höör oxå

Gullimat
0

Detta är en lycklig dagSkrattande Alla i fällan och på samma gångFörvånad Provade med Drop-trap först men det var bara Mamma Finja som ville ha allt själv, helt utsvullten. Ingen som erbjöd sig att mata under veckan. Denna kursgård ligger långt inne i skogen och långt ifrån all bebyggelse, och man undrar hur hon klarat sig och bebbarna där, och hur hon hamnat där. Hon är ju klappbar. Tre fina paddor och en fin röd brorsa. Brossan Finn har jag burit och pussat på idag och så gosig bara efter så få dagar inne.Kyss

Pussat många av de andra gosbollarna också och Borje är jättetam och bärbar nu också.Kyss Man blir bara så gladGlad

Tack Barbro55 och Vargtassen för en trevlig och lyckosam dag.

Gullimat
0

Brossan Finn

Tänk vilken tur dom och vi har haft idag. Hade regnet och åskan kommit tidigare hade vi inte fått in dom.

Hawknestgrove
0

så fina!!!

gulliver
0

Oh, vad härligt!!! Ni är underbara!!!

Lena
0

Underbart att katterna är inne! Ni har gjort ett fantastiskt jobb! Och så fint teckande de är mamman och döttrarna. Lilla rödningen Finn är så söt som man bara kan bli!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Underbar läsning!!!!! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

Härligt å läsa :)

Gullimat
0

Hoppas dom mår bra idag.

Puttar för gosehem till dom alla.

Känner stor tillfredställelse när man besöker detta hem, både som människa och säkert som kise, och önskar att alla misar kunde få det så bra.

Vargtassen
0

Putt

Barbro55
0

hela kattfamiljen mår bra,dom har legat på kökssoffan o myst hela natten,mamma katt o den ena av ungarna är jätte kelna den andra är lite avvaktande.igår fick Finn efter 4 dagar äntligen träffa sin mamma igen.Här är beviset… en mor glömmer aldrig sitt barn

Barbro55
0

Tack änn en gång,ni vet vem jag menar.Utan er hjälp hade jag nog inte fångat katterna….Ni är bäst tjejer