Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 623 ggr
Hawknestgrove
0

Fy Fabian så elakt!

Som ni vet, så virkar och stickar jag lite till KKS. Nu senast så har det blivit rusning efter de små humlorna, så jag hade suttit en hel vecka på kvällarna och förfärdigat 8 st små humlor. Förra måndagen så lade jag dem i vår brevlåda, så att postis skulle ta dem med sig. Väldigt vanligt förfaringssätt här på landet, man lägger det man vill ha iväg i en plastpåse och så tar postis med sig det. HAde inte StorArne och Solweig kommit för att vi skulle gå på tur, hade jag aldrig sett att påsen var borta. Och postis hade inte varit där. Alltså var det någon, som trodde att det var något värdefullt och snodde mina små humlor. Kollat det idag, de har inte kommit fram. Jag undrar, vad skulle de med dem till? De små leksakerna skulle ha inbringat 120 kr till KKS. Förra veckan var det sportlov här. Vi bor så till, att man näpperligen går hit. Alltså är gärningsmannen(kvinnan) någonstans i de lägre tonåren. Ruttet gjort! Ville bara spy ut mig om det här!!!!!ÅHHHH så arg jag är!!!!!!Ledsen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anna77
0

förstår din ilska!! Så j*vla onödigt!!!Ledsen synd mycket idioter det finns man blir galen…. suck…

Sidentass
0

Men fyyyyyy,,,,,úsch..jag känner verkligen med dej…det är horribelt helt enkelt…vilka kräk det finns…*burr*!!!

vanessa
0

Om de bara försod vad de gjort. Sätt gärna upp en lapp med beskrivningen på vad detta innebär för dig, katterna så kanske de åtminstone får en tanke. Även om de för länge sedan lämnat området. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Skrev en giftig insändare i STNB om det. Återkommer med den när jag scannat in den.

gubben
0

Hahaha, exakt vad jag tänkte föreslå dig att göra Glad

morgan_kks
0

#0 Först och främst ska du ha stor eloge att du samt andra hjälper till att tillverkar alster som genererar pengar till "våra" katter. Dock väldigt beklagligt att någon i detta fall med de 8 humlorna tydligen inte vet om detta med om "vad som är mitt och vad som är ditt". I detta fallet är det ju även så att det är de varelserna längst ner på statusskalan som drabbas, de nödställda katterna. Bra att du agerat och hoppas innerligt att personen ifråga återlämnar humlorna (om det nu inte är så att de faktiskt har skickats och enbart är någon dag försenad).

Än en gång tass Gunilla!

Morgan

Sidentass
0

# 4 vad bra att du gjorde det..hoppas att dom tar in den precis såsom du skrev den nu också!

Sidentass

Tezza
0

Nej vad trist! Det är ju massor med jobb på de små humlorna och behövda pengar till kks. Jag har faktiskt 12  humlor här hos mig oxå som väntar på avresa:)

Bra gjort att du skrev insändaren!

Lena
0

Vad trisst att någon stulit KKS´s humlor. Det var inte snällt gjort mit varken katter eller dig som gjort dem. :( Hoppas de kommer tillrätta!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Milka
0

Vissa personer har ju ingen skäm i kroppen.

För övrigt, förstod inte riktigt varför du drog slutsatsen att det var någon i de yngre tonåren?

Hoppas den skyldige verkligen får känna sig skyldig.

Engla
0

Det var det värsta! Vad har hänt med folk? Skrikandes

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

morgan_kks
0

#8 Stort tack även för din insats :-) Hoppas nu inte även din humlekoloni råkar ut för samma kupp som med #0

Mvh
Morgan

Sessan1
0

Usch vad trisst detta är

hoppas dom verkligen skäms dom som har stulit humlorna.

Hawknestgrove
0

Milka, jo jag tänkte så här: Förra veckan var det sportlov. Jag gick upp till brevlådan kl 10.00 och hängde påsen så att postis kunde se den. sedan, när StorArne och Solweig kom vid tolv, så såg jag att påsen var borta.  Postis kommer inte till oss förrän vid 14.00 Till oss så tar man sig inte gående och normalt folk jobbar. JAg har alltid hängt ut grejer förr, utan problem, till och med pengar och aldrig nånsin har något försvunnit. Jag kontaktade Susanne på KKS i förrgår och frågade om hon hade fått humlorna, men icke. Så konklusionen är: Ungj***r i lägre tonåren, som kör moped och är lediga från skolan. För det vet jag att de gör här. De trodde kanske, att det var något värdefullt. De har inte lämnat tillbaka dem i dag ännu i alla fall.

Hawknestgrove
0

här kommer filen-insändaren

Milka
0

#14 då förstår jag varför du drar den slutsatsen.

Sidentass
0

# Där satt den! Mycket bra skriven!

Siden

Puma77
0

Jättebra skrivet, tråkigt bara att det var tvunget att behöva göras. Det är så onödigt att jävlas på det där sättet. Vi får hoppas att det kommer till rätta i alla fall.

//Pia

Lotta
0

Kan inte förstå att vissa har så svårt att skilja på mitt och ditt. Det är ju rent bedrövligt, man kan ju fundera var dom får sin uppfostran i från. Men du och alla andra som gör sådana här välgärningar ska ha en stor eloge, det skulle finnas fler som ni. Tack för att ni finns. Kramisar på er allihop =)

Lena
0

#15 Hoppas den skyldige läser och agerar så att humlorna kommer tillrätta. Bra skrivet! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Tack alla ni! HAr en ny familj humlor, som skall iväg i dag. Men Då väntar jag tills postis kommer, eller lägger direkt på gula lådan. Lotta, sälla dig till hantverkarskaran! Kontakta morgan på KKs här, eller gå in på KKS hemsida!

anniii
0

Fy, vad tråkigt att någon tog dina humlor! Bra insändare tycker jag och jag håller tummarna för att humlorna ska dyka upp på hos dig eller KKS!

Jag vill också säga att ni är duktiga som virkar dessa humlor. Jag håller mig till att virka myntamössen, som är lite lättare för oss ovana… Flört

evangeline
0

Mina myntamöss ser mest ut som små grisar…jag får inte till öronen…men katterna bryr sig inte om det…sälja dem vågar jag nog dock inte Skrattandeän. Får nog träna lite mer. Hoppas dina humlor kommer till rätta. Det är så synd att sånt här händer, dessa små humlor kostar kanske inte så mycket i pengar, men i tid och engagemang och kan hjälpa till att rädda liv.

Helen

Sidentass
0

O jag har också mailat kks som blivande möss, eller humlevirkare!

Siden

Lotta
0

#21: Är det svårt att göra dom? Ska trippa in dit och kolla lite =)

morgan_kks
0

#24, jag har VB ditt mail till Susanne i KKS som är den som handhar detta med gruppen av virkerskor. Har bett henne svara dig etc. Tass för visat intresse! Skrattande

Morgan

Sidentass
0

Vad bra MorganGlad

Sidenass

Hawknestgrove
0

#23 Öron på mössen? Virkar du inte den enkla varianten? Den som bara är en liten trekant? Den är ju superlätt att göra. Den virkar du dessutom i ett stycke och virkar ihop också. JAg skall maila dig beskrivningen på den här på ditt PM Hihi, gris! Gå in på djurshopen där har jag stickat grisar! PS tips till alla,Ta fyllningen i gamla vanliga kuddar, som har blivit lite knöliga att sova på och köp nya kuddar till sovandet! De är så billiga och de gamla duger gott till sånt här. Dessutom så tror jag inte, at kattena bryr sig om utseendet. så skicka iväg dem du1 PS, igen, humlorna är lätta att virka, lite pilliga bara!

Hawknestgrove
0

Ny humlefamilj skickad idag, denna gång direkt i gula lådan…..De förra har inte kommiit tillrätta. Ledsen

morgan_kks
0

#29, tass, nu ska de dock komma fram som vanligt och hoppas även de andra humlorna flyger hem så även de hjälper katterna.

Än en gång stort tack för att du skapar alster Skrattande

Mvh
Morgan