Cats Best Öko Plus - någon som har testat?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
om jag inte ahr helt fel, så brukar Annunaki använda den…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nej, det gör hon inte. Jag har under en tid använt ett majsbaserat strö åt mina katter. Det var/är klumpbildande men det är så lätt så att det hoppar ur lådan och ändå har jag djupa kattlådor, 35 cm. Denna produkt kommer att försvinna för importören vill inte ta in den eftersom podukten är gjort av en livsmedelsprodukt.
Nu ska jag pröva en annan sort som lär ska vara klumpbildande, kanske sammasom frågan gäller.
Min erfarenhet av det majsbaserade ströet är det luktar illa rätt snabbt fast jag tar bort kissklumparna ett par gånger om dagen. Ska bli intressant att se hur den som jag nu tänker pröva fungerar.
Jag måste börja använda något som är komposterbart för annars måste kartorna för området där jag bor ritas om för det blir mycket använd sand i tomtgränsen. En fördel med de komposterbara sorterna är det blir det mycket kraftigt gödselmedel för urin innehåller mycket fosfor. I sommar har jag grävt ner det använda ströet i kanten till mitt grönsaksland och jag slänger också en del av det tillsammans med annan kompost ute.
I vissa kommuner måste man köra icke komposterbart använt kattströ till deponi på tippen.
#2 får jag fråga om majsströet du använder är worlds best?
Och till TS den du länkar till är klumpbildande vilket peewee sanden inte är. Har inte testat den själv men är mkt nyfiken på den.
Ok…. då var det kanske något med best i alla fall….
Den här majsbaserde sorten som jag använt ett tag heter Green Cat.
Ok då var den gemensamma nämnaren majs! HAha MAjsbajs!
vi testar den just nu, i hushåll med 5 katter
katterna älskar den och den klumpar fint och än luktar det inte annat än lite trä.. (haft i lådan i 4 dagar & plockar klumpar minst 1 gång per dag) hittils har katterna bara valt denna låda att kissa i…
negativt är att det blir rätt mkt skräp runt om lådan, kan tänka mig att det skulle kunna fastna i långhåriga tassar med..

Jag har använt mig av denna kattsand i några månader och älskar den.
Katterna älskar också den, har inte varit något problem att få dem att på på den.
Den är inte som toalätt, denna klumpar sig och det är inte i pellets form

Men luktar det mycket urin från det? Vissa träpellets gör ju tyvärr det.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
inget alls än,men det är ingen pellets utan klumpbildande små trägrejjer :) så urinen plockas ju bort, än funkar det fin fint, både till katterna och råttorna och mössen.