Nu måste vi verkligen hjälpa!
Läser sedan veckor/månader lillmymlans trådar om Östgötakatterna. Underbara katter och ingen hjälp.
Katterna måste in nu. Permanenta hem och jourhem.
Låt oss satsa nu på det så att kattkolonin försvinner där.
Någon i Östergötaland som kan vara jourhem eller kan köpa en av katterna?
Sprid nu det här till alla kattsajter.
Hjälp Malin nu !
Hennes blogg: http://ostgotakatterna.blogspot.com
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja, jag försöker så gott jag kan lite ekonomiskt, Delfinens söta saker går ju till hennes kissar på Tradera. Mer kan jag ju inte göra. Vi kommer att sitta i sk**n själva nu, med 8 kattungar…. som vår snälla kassör får ha i sitt kök….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack Alexej 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Jag bor i Östergötland men har ingen chans tyvärr att ta emot någon kisse. Bor helt fel utan dörrar och en herr shiba som är lite dominant så en eller flera nya kissar skulle inte få lugn och ro hos mig. Jobbar själv heltid så jag kan inte hålla koll på dom heller.
Varför kan jag inte hitta annat boende för? Hade inte tvekat ett ögonblick att bli jourhem då grrrrrrrr
#3 Men kanske du kan hjälpa att hänga upp lite lappar nånstans eller kolla med kompisar om någon kan tex matar, blir jourhem eller söker enkatt.
Det är ju genom samarbete vi kan hjälpa varandra.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det finns redan 6 långa trådar om östgötakatterna. Men inget händer!
Det ska inte bara vara en trevlig läsning om en kattkoloni och deras liv.Förutom nya hem och folk som hjälper till krävs det:
* Ekonomiska bidrag till framförallt veterinärvård
Swedbank: (clearingnr.) 8480-6 (kontonr) 914618599-7
* Kattmat (torrfoder, mjukmat)
* Kattsand
* Leksaker/godsaker
* Bäddar/krypin
* Klösbrädor och klätterställningar
Skicka ett mail till ostgotakatterna@live.se om det finns något du vill bidra med.
Om jag förstått det rätt är det framförallt flera hjälpande händer och jourhem som behövs. lillmymlan och Östgötakatterna skulle behöva draghjälp av flera medhjälpare som kunde finnas till hands i stort och smått.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så här skriver Östgötakatten om vad som krävs av ett jourhem:
Vi har en del krav, men de är rimliga. Om du blir stödhem så står vi för veterinärkostnader för kissarna och om du kan, så står du för mat och sand till kissen. Vi har lådor att låna ut och även matskålar. Vi har som krav att du ska bry dig om våra kissar, leka med dem och prata med dem, ge dem social stimulans och muta dem med godis, för mycket av tilliten kommer med godiset :). När kissarna kommer till dig så är de undersökta av veterinär, avmaskade, vaccinerade en gång och nykastrerade.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det behövs väl också jourhem till dom små bebbarna, med tanke på kastreringen
Sätter in ett bidrag, det enda jag kan göra till dessa underbart fina misar
#8 Tack:)
Hela kolonin måste in förre vintern. Och folk som hjälper Malin med ansvaret. Risken är ju stor att hon bränner ut sig och då får katterna ingen hjälp alls.
#9 Nej man behöver vara flera som hjälps åt med sådana här omfattande ärenden. Det är så sant som det är sagt…
Har satt in en auktion på insamlingsforumet, är det någon som vill länka till den ?

puttar upp en viktig tråd..tiden går fort..snart är det kyligt ute igen…-(
#4 Jag har länge jagat jourhem, permanenta hem, folk som kan hjälpa och bidra på olika sätt både när det gäller dessa kissar och alla andra små missar runt om i Svergie. Än så länge har jag inte fått napp men ger inte upp….är ganska envis av mig 
Kan gärna sätta upp lappar runt omkring där jag bor ( Rejmyre ) men har tyvärr ingen skrivare så den biten får i så fall någon hjälpa mig med.
Virkar leksaker som Gunilla säljer på tradera för Östgötakatternas räkning, försöker också sälja till vänner och bekanta här. Har fått en beställning för 75:- än så länge. Inte mycket men många bäckar små och försöker sälja mer vartefter.
Brukar sitta på cafet här i Rejmyre och virka och sticka så det har nog spridits ganska bra vad jag gör hi hi. Och tror nog att jag snart har tjatat hål i huvudet på folk om hittekatter. Så förhoppningsvis kommer det att gå in hos några.
Jag vet att alla har knökafullt och jag är så tacksam för att alla hjälper till att putta och försöka hitta människor som kan vara stödhem, eller till och med vill ha en permanent kisse.
Tack för att ni puttar och stöttar, det är otroligt viktigt när det är tunga perioder :)
*Nalle Puh*
här är länken till insamlingsforumet och Vargtassens fina leksaker!
http://insamlingsauktioner.egensajt.se/board/leksaker-till-ostgotakatterna-t386.html
Tack, glömmer alltid bort hur man kommer in där.
hehe ska du klå mig nu, Alexej? Har lagt bud på de små…..
# 15 Tack Gunilla 
Hörreni Gunilla och Alexej….har ni kidnappat auktionen till östgötakatterna?
Var där och skulle buda men går inte. Händer inte ett smack när jag skall klicka in mig i "skrivrutan"
hum…. om du väljer rutan besvara????
Stämmer det att man måste vara registrerad på sidan för att kunna delta?
Ja ja ja jag vet….jag ÄR en nörd när det gäller datorer 
JAAAAAAAAA nu funkar det….hipp hopp va kul det var 
ja och detta lilla forum är ju liksom vårt eget….. INga avgifter går till någon. Så därför så är det egentligen väldigt viktig att hålla det vid liv. Som det är nu, så är jag tvungen att dra bort 30% på allt som kommer in tex på Tradera. Skäms som en hund, men det blir mycket pengar för mig. KKS har jag ett eget litet konto för, så det bär sig själv. och tyvärr, Bucdera händer det för lite på. de tar ju bara 1 kr oavsett bud ellerr inte bud
Åh, vilka fina saker :) blir sugen på att bjuda ju :)
*Nalle Puh*
TNR tillsvidare? Kolonin fortsätter växa under tiden man letar hem …
Vill bara tala om att jag har diskuterat med en kvinna som har ett hemslöjdscafe här där jag bor och där jag har en del pärlbroderier till försäljning.
Tidigare har hon varit väldigt noga med att det skall vara pärlbroderier jag skall ha där men har nu diskuterat med henne, och fått henne att gå med på att jag får även ha lite kattleksaker där till försäljning.
Hoppas nu på ordentligt försäljning och att det kommer in mycket pengar. Pengarna kommer att gå till Östgötakatterna.
Håll tummarna nu allihopa
Super Delfinen:) Kanske hon vet någon som vill köpa en katt….
Önskar jag kunde hjälpa, men kan tyvärr varken ekonomiskt, med tid eller plats för kissar. Hinner inte ens med föreningen 9 Liv som det är nu, då min far gått bort och livet är en enda röra av miljoner saker att hinna med och styra upp. Har knappt tid för mina hemmavarande fyrbenta, så är väldigt tacksam för hjälpen från dottern nu.
Hoppas ni kommer fram till en lösning för katterna på platsen, så dom inte behöver bli kvar hela vintern och bli dubbelt så många nästa sommar - för då börjar allt om igen för er:(
#28 Tror inte hon vet någon som vill/kan köpa katt. Dom flesta hon känner har redan katt. Men jagar jourhem som en galning nu :P
Är medlem på en sajt där det finns olika grupper man kan bli medlem i. Och håller nu på att bombadera alla grupperna med info om hemlösa katter och behovet av hjälp både med pengar, praktiskt hjälp, jourhem och permanenta hem. En del kommer nog att idiotförklara mig ha ha ha
#29 Beklagar med din pappa.
#30 Men en idot som kan vara stolt över sig:)
#29 Beklagar detta med din pappa. Vet vad du går igenom. * kramar om*
*30 hoppas jag så småningom kan vara stolt över mig. Just nu känns det inte som jag gör något direkt. Men hoppas så innerligt att hitta annat boende så jag kan bli jourhem. DÅ kan jag bli lite stolt *L*
delfinen, dina grejer håller jag på att fördela i två lördagsgodispåsar just nu. Och givetvis så går de påsarna till Östgötakatterna. Ska bara sätta mig och virka var sin tusenfoting och var sin jordgubbe till de påsarna, så är de klara!
*33 håller på att göra lördigsgodispåsar här också. Har bara varit tvungen att göra ett litet uppehåll då jag fick en beställning på en barntröja och 4 mössor men som nu är färdiga och skall levereras.
Har även i dag köpt garn ett inpullsköp för att göra kattfiltar i mormorsrutor men kom på att jag inte har den blekaste aning om vart/vem jag skall ge dom till. Finns det något katthem som behöver filtar? Till transportburar, kattbäddar eller vad som helst? Eller skall jag virka något annat av dom? Alla tipps är välkomna. För mig spelar det inte så stor roll om jag virkar saker till försäljning eller saker som går direkt till katthem.
Har även en hel del saker (nya) som jag kan ge bort till auktioner, försäljning, lotterier etc. Bara nämn så ger jag.
Jag köper gärna. Hittade en äklig luktande kisspöl i leksandslådan. Fick kasta alla virkade grejer, lukten gick inte ens bort med mycket sköljmedel.
och Delfinen, lägg ut själv på Tradera! Det är jättelätt! Folk köper och börjar du på 1 kr, så kostar det inget om du inte får det sålt
# 35 Är ganska rörig i skallen just nu så ursäkta om jag ställer en liten korkad fråga :P Vad är det du gärna köper? *S*
Ett litet tips för att få bort lukt vid tvätt….ätticka i sköljvattnet.
De var genomdränkta av äklig kiss. Antar kattmyntan hade fått för mycket.
Behöver nya leksaker. Tyvärr fick jag också kasta en punkare och en humla (virkade).
var finns filten?
Filten finns under tillverkning hos mig *S* Tänkte virka i mormorsrutor men är öppna för alla förslag. Men finns nog flera som gör filtar *L*

Av någon anledning har jag blivit förälskad i Noname…
Fotografens fel?
För det är ju helt underbara bilder av vackra missar. Tyvärr har jag fullt hus redan och innan skolan kommit igång igen en allt för tom plånbok. Men så fort den fått påfyllning ska jag också bidra lite.
För ett tag sen såg jag jättesöta kattbäddar som någon sytt till förmån för hittekatter. Går det fortfarande att få tag på några sådana eller beställa?
JAg har för mig att Ksofia syr för Kompis räkning och så fort Mison är klart med sin utbildning, så sätter väl hon igång igen….Vet itne om Bumbis också syr fortfarande.Sen vet jag inte om Rädda KAtten fortfarande säljer, de bäddarna har jag hos mig
Puttar upp, hjälp behövs!
Jag ska förhoppningsvis få bli stödhem åt två av katterna från kolonin
Ska träffa Malin om cirka två veckor och sen får vi se hur det blir (men jag hoppas att hon tycker att jag passar som stödhem
)
#44 Toppen….håller tummarna för både dig och missarna 
jättebra!!!!!! Och putta r även här för lördagsgodiset som är till förmån för lillmymlan!
lördagsgodis….. men vad är det du säger, måste jag skynda mig ut att titta….
jupp ankie!!!! Denna gång är påsen en samproduktion av mig, Essut,Delfinen och Tiana
Tack för att ni hjälper till 
*Nalle Puh*