GPS halsband för katter
Har hört talas om gps för katter men hittar inte någon produkt för just katter. Dessvärre är de befintliga för hundar och det är lite väl stort att ha som halsband för katter.
En sida jag googlade nämnde bromma zoo, men det är förvisso många mil dit för att köpa ett gps halsband. någon som har en aning om postorder försäljning med just gps halsband för katter?
helst svensk.
ID chip märkning går ju men kostar en slant om man nu vill ha gps mobile tracking på den. Men chansen att vet. har dom är små.
HAr jag aldrig hört talas om, men däremot pejl, det har jag ett. Om du söker på ordet kattpejl här inne, så hittar du. Eller så kan du gå in direkt på hemsidan, www.petcom.se
JAg bifogar en fil om artikeln som skrevs i STNB om min pejl.
Ett kattpejl kostar ca 3000 kr. Väl använda pengar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Chipmärkning utesluter väl inte att ha annat halsband.
Man bör av olika skäl märka sina katter och registreera dem i SKS. Då har man större chans att få sin katt tillbaka om den skulle försvinna. Chip kostar inte så mycket ca 350:- Den sätts in med en vanlig spruta i nacken. Kissen bryr sej knappt om det.
Jenna
Jag skulle verkligen behöva ha pejl på mina… Det kostar väl mer sedan per katt väl?
Tror du kan ansluta flera halsband till samma pejl.
Jenna
Puttar upp denna på förekommen anledning!

Vi har läst något sådant men det var väldigt dyrt, flera tusen.
Vilken sida vi läste det på kommer vi ej ihåg tyvärr
ett kattpejl kostar 3.000 kr. om man räknar vad man kan spara in på vetbesök, så är det inte dyrt. Grejen är ju, att man pejlar in kissen själv, när man tycker att det är nog med utevistelsen för dagen. Nu använder inte jag min längre, då vi har lokatt i trakterna och det inte är något skydd för det. Grannen en bit upp har blivit av med 4 katter på ett år. så vem som är den skyldige, det vet vi, för hade de blivit påkörda, så hade hon sett det. PRatade med hennes föräldrar i dag, beklagade kattenas öde, men sa att det är ju det man rsikerar när man släpper ut katter hur som helst.
Kolla www.smart-cat.net

Det finns olika slags pejlar. Det min familj har till våra katter är enkanalspejlar från PetCom, det är en mottagare per halsband och det går inte att ansluta fler tyvärr. Men det finns dyrare sorter som det går på.
#9 samma företag som jag har . När jag köpte min, så
fanns inte den varianten med en kanal. Då var det den med 100 kanaler och lika många möjligheter som kostade 3000 kr. Såg just nu, att de även hyr ut dem igen. Jag köpte ju min, men sen så köpte Janne ett hundhalsband till den också, så vi kan ju om vi vill, använda den på både hund och katt. och det är suveränt bra!!!!!