Underbara Kattungar söker familjer
Här kommer jag lägga upp många bilder och skriva om de fina kattor i mina kullar som säker nya käreksfulla familjer.
Jag är stödhem genom KattKomandoSyd till två kattmammor med deras respektive kullar. Dessa fantastiska ungar och deras mammor söker nya hem när de är mogna för att flytta.
Kull 1:
KattMamma ca 2 år svart & vit. Jätte kelig och lagom pratsam.
5 st ungar - en gråtigrerad (vad heter den "korrekta" färgen?) hane, en gråtigrerad hona, tre svartvita hanar. Dessa är leversansklara i slutet på Augusti.
Kull 2:
KattMamma ca 1 år svart & vit. Jätte kelig - ger små "kärleksnaffs" kurrar och pratar.
2 st ungar, svartvita - en hona och en hane. Dessa är leveransklara i slutet av September.
Köpet går igenom KattKomandoSyd, det skrivs ett kontrakt (kontakta mej för länk till kontrakt). Kattungarna kostar 400kr st och är då avmaskade - (vaccineras innan flytt mot ersättning).
**Vid köp är de:
**
- Hundvana vid relativt stor hund
- Avmaskade (vaccinerade mot ersättning)
- Vana vid katter som inte ingår i släkten
- Vana vid hantering och kloklippning
- Rumsrena
- Avvanda från mammorna
- **Sociala, Lekfulla, Gosiga, Nyfikna, Busiga.
**
Vid köp får de med sej favvoritleksaken, snuttefilt, lite mat, ett personligt häfte till var och en av katterna som beskriver just din lilla katt, med lite bilder på hans/hennes första tid hos mej.
Ansvarig person på KKS är Birgitta C. Ni får självklart komma och hälsa på! Bra hem är en förutsättning.
Så vid intresse maila mej skimmran@hotmail.com berätta om er, hur ni bor, katterfarenhet, vad ni kan erbjuda etc så hör jag av mej.
Det kommer fyllas på med bilder här i tråden och även varsitt inlägg om alla katternas personligheter etc.
___,,,=^..^=,,,__________________
Blåtigré med vitt heter färgen. Grå finns inte som färgbenämning, Sötisar!
Okej, tack :)
Vad fina de är. Just nu är det jättesvårt att hitta nya hem men häng upp en massa lappar överallt.
Lycka till:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#9 De ser inte blå ut på bilden, men det kanske de är i verkligheten? Jag skulle snarast säga att de är bruntabby eller bruntigré med vitt (jag kan inte se om mönstret bryts eller blir till tjockare fält på ryggen, "spigré" är rätt vanligt på icke rasrena - dvs en mönstring som inte "finns" men som är en uppbruten variant av tigré men inte spotted fullt ut)
Söta små bebisar i alla fall :-)
Bruntigrevita är den rätta färgbenämningen på sötnosarna
De svartvita är givetvis lika fina:)
:D okej, då vet jag. Tack!

Vildkatta var finns dina katter??????
Nalle

Glöm Frågan såg att dom fanns i Stockholm i en annan tråd.
Nalle
Oj, det va dumt att jag missade det i annonsen. Men ev leveranser kan ordnas utanför sthlm..
så fina……. hoppas du hittar bra hem åt dem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jättefina katter! Annonsera gärna även på www.djurannonser.ifokus.se samt på www.katter.nu Sistnämnda är Nordens största kattsajt vilket gör att man når många kattälskare.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"