Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1124 ggr
HannaAkutgruppen
0

Artikel om Husby i DN

vanessa
0

Vilken bra artikel! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=622780

Vad hemskt att sköldpaddan dumpats av ägaren som lovat att hon skulle ta hand om henne. Så sorgligt. Hoppas att hon läser tidningen.

Superbra artikel. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

essut
0

Verkligen bra artikel om Husby katterna.

miranda1
0

Bra att det tas upp av en "respekterad" tidning! Bra jobbat!

/Miranda

Pelusa
0

Javisst är det bra!

Hörde just av en väninna att det finns en stor artikel om Husbyprojektet i Kista lokaltidningen oxo!

Utmärkt /Pelusa

Essim
0

Gråter Hanna såg märkbart "irriterad" ut när vi mötte människan i torsdag när vi var ute med kattfällor i Husby. Jag föreslog att vi skulle slå i hjäl henne men det får man inte. Snart är det väl dags att ta hand om hunden också.

Morr  Essim

Simson
0

Suveränt att fler och fler tar upp problemet!! Samt hur mycket som läggs ner ideellt! BRA jobbat!!

Jag håller med Essim…det är synd att man inte får göra "det" på tanten!! Kanske man skulle kastrera henne istället så inte hon förökar sig och sprider sitt problem med inställningen till katter?!!Skrikandes
Kram på dig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

johnnys girl
0

Och igår kväll fångades Majas son Grädde  in. Även han blev kastrerad och id-märkt i somras men blev utslängd tillsammans med mamma Maja.

Vad man skulle vilja göra med somliga människor lämpar sej tyvärr inte i skrift.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

miranda1
0

Har ni anmält henne hos polisen?

/Miranda

anebit
0

Jag vågar inte skriva vad jag känner , för då skulle jag bli cencurerad………………………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

säger bara, vilken jävla människa, ringde en kvinna i dag, när jag jobba i Husby, som visste vem denna kvinna var, som slängt ut katterna, och fråga om hon skulle ringa bostadsbolaget, och anmäla henne, men jag rådde henne att ringa polisen för brott mot djurskyddslagen, hoppas hon fullföljer, hon verkade vara en resolut kvinna, denna Maja hade ju förut varit hemlös, och så få ett hem, för att sedan bli dumpad igen, Gråter så söt kisse, skulle vilja smörja in kvinnan  i ormfett, och placera henne i en myrstack, Maggan47

Alexej
0

Till HannaAkutgruppen:Ni är fantastiska!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Artiklen är jättebra! Vilken donna som missbrukat förtroende och behandlat sina katter så illa. Hoppas grannen fullföljer och polisanmäler! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sessan1
0

Men hallå, fattar inte varför den personen inte ville ha katt när hon skaffade hund .:(:(:(

Varför skaffade hon katt då? ARRG

jättebra artikel iaf.

Synd att man inte bor nära Husby nu. Bodde ju inte så långt ifrån där, när jag bodde i Sthlm tidigare. Bara ett stenkast ungefär.

Sessan1

essut
0

Nu är artikel i DN:s pappbilaga idag. Man får se hur Hanna laddar fångsburen..

SmillasMatte
0

Jättebra artikel! Den där tanten borde man sakta sänka ner i en gödseltank!

vanessa
0

Och nu kan man se de första Husbykatterna på vår startsida på www.djurhjalpen.nu varav den ena är katten Maja. Hon undrar nog om hon får vara inne denna gång eller om hon återigen sparkas ut. Vill även tacka er i Akutgruppen igen för ert arbete. Stående applåder från mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

essut
0

Dom är verkliga fina katter. Visst gör akutgruppen ett bra jobb, även dom som är volontärer där.

Själv ska jag vara där under helgen med Maggan.

maggan47
0

tycker det är så roligt att dom namnlösa katterna fått namn på H, som i Husby, röde Hassan är en pratglad herre, som hade synpunkter på det mesta, och klagade på detGlad dom fyra var där, när jag jobbade sist i tisdags, ska bli spännande att se fortsättningen för dom, och lilla skygga Maja hopas jag på det bästa av bra liv, lilltjejen,  Maggan47Kyss

Lena
0

#14 Bra att DN skriver om det på ett så seriöst sätt. Den typen av artiklar vill vi har mera av! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"