Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 503 ggr
Efvis
0

Kattbok på bokrean

Gammal bibliofil som man är så tänkte jag tipsa om en liten pärla som är med på bokrean. Boken heter "Katter som jobbar" och är skriven av Ragnhild Solvika och med foton av Eivor Rasehorn. Det är en jätte-mysig bok med lagom korta men informativa texter om olika katter som just jobbar. En del jobbar med dementa människor, en del i verkstad, nån som fotomodell och så har vi Musse som jobbar i en blomsterhandel i Stockholm. (har själv blomsterhandel så det förklarar favoriseringen). Många av katterna är från början hitte-katter så det gör historierna extra intressanta.

Skynda fynda, jag köpte den på Bokia för 99kr.

Slut på bok-tips för denna gång….ninnaninnaninnan……

Efvis

Lena
0

Oj det verkar intressant. Hittade själv en rolig bok på Wettergrens som heter Kattblues. En helskön bilderbok på en katt som heter Findus.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Visst är den fin? Jag har den boken också!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anna77
0

kul med tips!!

anniii
0

Jag köpte också "Katter som jobbar"! Och så köpte jag "Vad säger katten?" för 89:- också det på Bokia.

Vill också tipsa om "Stora boken om katter" (384 sidor) som finns på Maxis bokrea för ynka 79:-!!!

Efvis
0

Har jobbat en hel dinosaurie-tid på bilbiotek och i bokhandel innan jag sadlade om, så jag har en uppsjö av böcker hemma, nu på de senaste åren har det blivit en hel del katt-böcker. Då min sambo bara "läser " böcker med bilder så har han i alla år klagat på att det är såååå mycket böcker i vårt hem. Så denna "Katter som jobbar"..och även de andra katt-böckerna jag köpt har han fått i present av mig, är man smart eller?+ !!…"Stora boken om katter" har han fått…både den och "Vad säger katten"..har en hel del matnyttig infomation tycker jag.  Det är värt att kolla in fakta-böcker på rean…väldigt prisvärt.

Hälsningar Efvis

miranda1
0

Jag köpte Stora boken om katter igår vid bokrean för 80 kronor :)  Tänkte "är ju roligt med lite allmänt info om katter och fina bilder" även om man redan har några såna. Men jag var glad överraskad av bokens innehåll! Bl a lite om kattpsykologi och en hel avsnitt om förvildade katter där de även berättar om masskastrering! Glad

/Miranda

Lena
0

#4 & #6 Det var billigt bara 80 Kr. Finns Stora Boken om Katter bara på Maxis bokrea?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"