Solöga o Gandalf.

Åh jättefina bilder ju på Gandalf och Solöga! MEn de ska stanna på gården va? Och lilla Lotus…..Ser ju väldigt gulllig och nyfiken ut!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

dyker det upp rätt hem till pojkarna så vill de gärna flytta dit.
Ingen av dem är någon små barn eller lägenhets katt.
Gandalf är mys kise med de han känner, de kan göra nästan vad de vill med honom, han tror att han är en vackt katt( hund)
Solöga gör framsteg men gillar inte oss två beningar helt änu.
Lotus är en riktig söt nos som låter som en utombords motor i morr läge ej i spinn änu.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Helst vill de flytta ihop va?

Ja de trivs välldigt bra tillsamans så helst vill de bo ihopa.
Ok, nån som känner att de kan erbjuda dessa mysproppar ett bra hem?
#2 Gud, vilken vacker och underbar bild!

Såna fina katter. 
ja, tänk om någon har plats för dessa fina kastrerade killar! de är helt Ok men ingen vill ju kännas vid kissar från Eslöv….
#11, nej, det verkar vara tufft att få hem till kissarna i Eslöv, väldigt märkligt…
Är Solöga bättre i ögat monsi? Det ser inte svullet ut längre…
Vill tillägga att Guling/Eskil som monsi fångade in i samma område i Eslöv ville heller ingen ta hand om för han verkade skygg, men den godingen var tam direkt när han kom in. (se bild) I rätt miljö och lite tålamod kommer dessa katter att bli kanoncharmiga.
Det här är gossar som förtjänar ett bra liv med trygghet och värme.
Därför puttar vi för hem till vackra och personliga Solöga, Gandalf och Lotus.
Gandalf och Solöga har alltså blivit polare?
Åh, vad jag älskar gamla ärrade hanar…..
Får man fresta med Bumbisbäddar till den som tar hand om herrarna? MEN, det ska vara BRA och VARAKTIGA hem och man ska veta vad man ger sig in på. Jag vet inte vad monsi tycker men jag tror att de här grabbarna skulle må bäst i tryggheten inomhus som innekatter. Katter som varit ute en längre tid verkar inte ha något behov av utelivet. En innätad balkong eller rastgård brukar funka jättebra. Tänker speciellt på Gandalf som verkar ha en synskada, rätta mig om jag har fel.
/Bumbis

Blir så glad var gång jag ser lille Eskil så rund o go i sitt trygga hem hos Bumbis med familj.
Bumbis räddade en kise som verkligen gjorde allt för att få komma in i värmen, gick i fällan gång på gång,grät var gång jag var tvungen att släppa honom för hem saknades tills Bumbis sa nog vi tar honom.
Kise som hamnat i himmlen efter att ha varit i helvetet o lever gott nu mera.
Rätt Bumbis Gandalf har ett ärr på hornhinnan på ena ögat.
Solöga är jätte fin i sina ögon mot innan o verkar inte ha några besvär längre med dem.
De är två ärrade herrar som verkligen förtjänar ett eget hem.
De har det toppen hos stödmatte,men hon är stödmatte med flera kisar som vill ha egna hem o flera som väntar på att få komma in.
Lille Lotus vet vi inte så mycket om änu väntar på vett raport mån eller tis om vett har tid att kolla liten.
Älskar store goe Gandalfs stil i stödmattes famn han ser så avslappnad o nöjd ut.
puss på alla grabbarna, jag önskar att ni får trygga, permanenta hem där ni får bo resten av ert liv och ha det bra!
Jättetack Bumbisarna, vore väldigt snällt om en bädd följde dem! Det är ju jag som är lite inblandad i eslövskissarna, dvs håller i deras lilla kassa. Så då ser jag fram emot ett utkast i så fall, Monsi på en annons i Blocket på dessa killar. Jag betalar ju annonsen från min telefon. Så får vi höra vilket nummer vi ska ha ute för annonsen. Egen mail har ju eslövskissarna….
Men lille Vitnos stannar där han är?

Vitnos stannar han umgås med krabban,Suggar o de andra kisarna på gården.
Tror inte vi kan fånga den unge sprätten igen
ingen ville ha honom så han är numera stall katt.
Gandalf o Solöga är två äldre herrar som förtjänar att ligga o slappa i värmen i ett tryggt hem.
hahaha! Ja då är det nog bästa att det blir så! Men maila mig ett utkast, om det är så att du känner för det, så provar vi att sälja de två herrarna. Ta med ca ålder, pris och vilket telfonnummer som ska vara med. OCh om de tris med att vara innekatter.

Annepetra trodde inte de skulle trivas i lägnhet o det är hon som känner dem.
Men en lägenhet på markplan med stor in nätad tomt kanske skulle funka.
De vill inte gå ut men vill gärna titta på flugor o känna gräs.
Inga hundar för de äter Gandalf upp,han tycks tro att alla hundar vill skada honom så anfall är bästa försvar.
Någon som vill hjälpa mig med anonsen?
Funderar fodervärd är kanske bäst,en som står för allt utom ägandet,vad tror ni?
ja, som fodervärd så kanske den personen i så fall vill ha lite sponsring av maten. JAg författar gärna en annons, bara vi får veta vart den ska leda osv….
#19 min erfarenhet av gamla slagskämpar är att när de väl är kastrerade och inne i tryggheten så varvar de ner väldigt snart och vill inte gärna vara ute igen, kanske över rädsla att bli övergivna än en gång. De här grabbarna brukar bli de coolaste soffliggarna som njuter av värmen och tryggheten och vill ha en trygg innemiljö.
Man kan inte dra alla över en kam och märker man att en katt är orolig efter en tid ska man naturligtvis hitta ett annat tryggt alternativ för kissen, men man ska ha klart för sig att det tar tid efter kastreringen innan hanarna lugnar ner sig och visar sitt rätta jag.
Tror ändå att Gandalf och Solöga skulle vara perfekta innekatter bara de har tillgång till en innätad balkong eller liknande. Det går att mysa till det på balkongen med kattgräs, klätterställningar och mysiga liggplatser.
Ja ingen vore lyckligare än vi…..
Vilka fina bilder på katterna. Gillar oxå gamla ärrade hankatter.
Hoppas dom får ett bra hem till slut som dom förtjänar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ok vi puttar för att dessa herrar får ett bra hem någonstans!

Hoppas någon vill ha dem de är ena riktiga go bitar.
ja får vi bara lite struktur på det, så kan vi väl sätta ut annons på dem i veckan? Om ingens hjärta här inne smälter, förstås…..
Kunde vi så skulle vi hjälpa gossarna, men det är fullt, tyvärr….
All katter i flocken måste må bra och Solöga och Gandalf förtjänar ett hem där de bara får vara i lugn och ro.
Varför kan inte fler ge äldre kattherrar en chans? Oftast är det de som blir de mest charmiga. Skräms inte av att de gått ute en längre tid, det är snarare tvärtom, de här gossarna kommer att bli de mest personliga och charmigaste hos någon som har hjärtat på rätt ställe.
Tack för att du hjälper till och puttar upp…..

Puttar också gärna upp för de äldre herrarna.
Dom äldre kattpojkarna Håkan, Timmy, Janne, och Jaschu från hamnen i Malmö, trivs verkligen inomhus och tilsammans. Ingen av dom har en endaste gång visat att dom vill gå ut, för jag tror dom tycker, att det har dom varit så det räcker. Det finns säkert undantag, men det vet man inte förrän man provat.
Putt för killarna!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Så småningom kommer jag att adoptera en äldre ärrad herre, de är ju bara för charmiga! Men det blir nog först efter att jag flyttat till särbon, och det vet vi inte när det blir. Att hitta nytt jobb i dagens läge är inte det lättaste…
Puttar för bra hem åt de här underbara herrarna!

Putt för de fina pojkarna.
puttar också för herrarna, ett eget hem att mysa i, vore toppen, det förtjänar dom och alla utekatter
Maggan47

puttar för killarna!!!
Pälsbollarna i Höganäs
Putt för raringarna 
*Nalle Puh*
Putt för bra hem till de chramiga gossarna!
JA, precis pratat med Monsi om dessa mysiga killar. vi har kommit övewrens om, att ute på Blocket, så får de ju gå med halvfodervärdsavtal. Dvs den som köper dem, betalar halva köpesumman, men får inte avliva dem eller omplacera dem utan vårt godkännande. Är det någon här, som kan fixa fram ett sånt? Hittar igna färdiga… Ska även höra på de andra djursidorna…
Ok, vad tycks? komplettera i de fall ni tycker!
Solöga och Gandalf söker ett gott hem. Helst tillsammans. De är två ärrade snälla herrar, som livet inte har varit snällt mot. De är ca 5 år båda, trivs i varandras sällskap och är båda kastrerade och friska. Solöga har ett litet ärr på hornhinnan, men det stör honom inte och Gandalf har inga problem med sina ögon. Båda är riktiga mysproppar och är inte speciellt intresserade av utelivet längre. De bör inte hamna hos småbarnsfamiljer och de gillar inte hundar, tyvärr. En innätad balkong eller uteplats är dock nödvändigt, alternativt ett helt säkert boende ur trafiksäkerhetssynpunkt. Då vi vill att dessa herrar ska ha det gott på sin ålders höst, så överlåts de med ett så kallat halvfoderavtal på 2 år. Det vill säga, att de inte får bli vandringspokaler eller avlivas utan vårt tillstånd. Tillsammans med dessa mysiga katter så medföljer var sin underbar Bumbisbädd också!
OCh jag kollade igenom. Sverak har inga fodervärdsavtal och färdiga halvfodervärdsavtal finns ine. Så jag har modifierat om Kattkedjans lite och det är faktiskt bra. Monsi, jag mailar dig det.

Gunilla Gandalf är ca 10 år solöga ca 6- 7.
Det är Gandalf som har ärret på hornhinnan inte solöga.
Solöga är en skyggis o ingen myspropp änu.
Annars korekt vad jag kan se bra skrivet.
Ok, så här?
Solöga och Gandalf söker ett gott hem. Helst tillsammans. De är två ärrade snälla herrar, som livet inte har varit snällt mot. Gandalf är ca 10 år, Solöga 6-7 år, trivs i varandras sällskap och är båda kastrerade och friska. Gandalf har ett litet ärr på hornhinnan, men det stör honom inte och Gandalf har inga problem med sina ögon. Gandalf är en myspropp som gillar att kela, Solöga är lite rädd ännu för tvåbeningar, ingen är speciellt intresserade av utelivet längre. De bör inte hamna hos småbarnsfamiljer och de gillar inte hundar, tyvärr. En innätad balkong eller uteplats är dock nödvändigt, alternativt ett helt säkert boende ur trafiksäkerhetssynpunkt. Då vi vill att dessa herrar ska ha det gott på sin ålders höst, så överlåts de med ett så kallat halvfoderavtal på 2 år. Det vill säga, att de inte får bli vandringspokaler eller avlivas utan vårt tillstånd. Tillsammans med dessa mysiga katter så medföljer var sin underbar Bumbisbädd också!

Men lille då!

ja ingen kan säga, att HAvaharts fällor inte är bra i alla fall!
Du, nu sätter jag in annons på Blocket.

Gör så Gunilla glöm inte att ändra till Solöga har inga problem med sina ögon
Vet Gandalf är ett fint namn fniss!
Fällorna är toppen kisarna går in i dem utan krångel o har gott om platts att leva rundor i dem när man bär ut dem till väntande bil.
Inte många gånger fällan stått tom etfer den har blivit laddad,enkel att använda smidig att hantera.
Just det. Nu är annonsen klar. jag mailar dig länken sen..
Annonsen kostade 70 kr, det drar jag från kontot. Tog ditt mobilnummer.

Har kanske en ägare som saknar honom
ja, men troligen inte. Där Monsi tar in katter är de inte kastrerade och det är en konstig koloni där…. Men vi får givetvis höra med polisen. OCh även Monsi, sätt in på kattpolisen och Lost and found. För att betala annons på Blocket, det kostar för mycket för oss. Nu är i alla fall Dolöga och Gandalf ute.

Tycker ändå att man skall annonsera om man tar in en tam katt, det kan vara en älskad rymling. Det kostar ju mer att kastrera m.m.
ja i så fall så får Vi ta det i en lokaltidning. KAnske någon som tar in gratis?

Konstigt, har letat efter den betalning på banken som det kostade när jag annonserade Efter Tigers ägare, men hittar inte att dom dragit något, vet inte om det beror på att jag kort efter tog bort den igen när ägaren svarat på annonsen
haha monsi får forska i det…..
blocket har ju inte ens rubrik för upphittade. nä, det får bli LOst and found och polisen

Grattis till lyckad fångst Monsi.
Hoppas att katten i buren har samma tur som Gullimats Hittekatt.
Nalle

Ska efterlysa ägare när jag vet något mera om Lille Ross har ju inte honom hemma hos mig så väntar på mera info från stödhemet.
Hel svarta katter är ju så ovanliga fniss!
Den ska kollas av vett när vett har tid o som vanligt kollas det om den är märkt mm.
Hoppas verkligen detta är en saknad älskad kise.
det kan jag äta upp min hatt på att den inte är. Tyvärr. Okastrerade katter är sällan omhuldade av sina ägare.

Om han har ett hem så har han varit ute ett tag.
Puttar för hem till pojkarna.
Putt för sköningarna Solöga och Gandalf!
Ingen som kan?

Putt o mega putt
Inget svar på anonsen på blocket
Putt för grabbarna!
*Nalle Puh*
Puttar oxå för de stiliga herrarna!
Nej och inget svar via mail heller…..

Inga svar på anonserna ingen som vill ha kise eller saknar kise

Puttar för dessa superfina pojkar. De är ju urcharmiga : )
En lite försynt putt för två fina skånepågar????

En jätteputt för killarna.
Pälsbollarna i Höganäs
Ingen som kan????????
Någon borde ju kunna eller ha en lösning på problemet. Jag bor tyvärr i fel del av landet och känner väldigt få i södra Sverige. Jag tror att den som tar hand om dessa sötnosar kommer att bli belönad flera hundra gånger om.
ja ingen vill kännas vid dessa fina kissar bara för att det är Eslöv verkar det som……
Puttar igen för två herrar från Eslöv…….

Mega putt!
Hallå, Solöga och Gandalf är friska fina killar! ingen av dem har rabies… Ok de kommer från Eslöv……

Putt!

Hoppas att det dyker upp ett bra hem till dem. Det kan ju vara som så att det är pga sommaren som det inte dyker upp så mycket svar just nu. Det finns en uppsjö av katter till salu och folk ska kanske åka iväg på semester, så att det är därför de tvekar.
Jag tycker också att äldre katter är jättecharmiga. Har själv en på snart 17 år.
ja, dessa två pojkar/Herrar har väntat så länge……

De har väntat o längtat sen agusti, septeber förra året på ett eget hem.
Öskar så att någon vill ha dessa stiliga pojkar, de förtjänar verkligen ett hem nu efter alla hårda år ute.
Ja snälla, finns ingen som kan???????

Putt!
rätt vad det är så dyker det nog upp nåt…
jag tror på det ja
dessa två pojkar har väntat sedan hösten 09……
Om jag hade utrymme
fy attan va gött det skulle va att få ta hand om sötnosarna…. så himla snygga de är!
*Nalle Puh*
jag hoppas så på det……
Puttar upp för dessa killar, som väntat så länge på ett hem…..

Varför vill ingen ha dem?

Monsi, ge inte upp! 
Sådana fina killar som Solöga och Gandalf har sin alldeles speciella människa som väntar på dem någonstans där ute, det är jag övertygad om. Det tar bara lite längre tid att hitta De(n) Rätta Ägaren. 
Nje, vi ger inte upp. Men det känns så ledsamt, att inte någon ens på Blocket har reflekterat på dessa fina herrar. De söker hem sen september……
ja det är bara å vänta vänta å vänta å så hoppas vi att det dyker upp någon.
ja två fina killar som bor i en sadelkammare…. önskar flytta till lägenhet……
bor de i en sadelkammare, får de gå ut å så nu eller?
Ja det gör de. OCh de vill inte gå ut!
Hoppas nån vill ha två innekatter som är så söta.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Puttar för dessa killar, som suttit där i snart ett år…..
puttar jag med! PUTT! 
*Nalle Puh*
Hade vi haft möjlighet att ha fler katter just nu hade de fått flytta in bums! Men får nöja mig med att putta för dessa kattherrar som verkar helmysiga!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

putt!

Putt!

ja puttar igen för dessa två underbara fina äldre herrar!!!!
puttar
ja, jag med….. putt för kilarna, ingen som har plats för dessa????

Fina herrarna, inget ljus i tunneln för dem?
Morgonputt för grabbarna!
*Nalle Puh*
putt
och en kvällsputt för två fina Eslövskissar. Kastrerade och färdiga!!!!
Putt!!!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
men putt
Puttar förtvivlat för dessa två killar……
ja du tänk att det ska vara så svårt
putt
Två läckra skånepågar vill ha ny personal…….

Att det ska vara så svårt att hitta bostad till två fina pensionärer…. Puttar för fullt!!!
Pälsbollarna i Höganäs
Tack…… Putt!!!!

Förstår inte varför ingen vill ha dessa båda o visa dem kärlek.
Varför vill ingen älska dem?
De förtjänar verkligen massor av kärlek efter allt de har fått gå igenom.
och det är ju ett så lågt pris på dem båda så det är nästan skamligt……Men vi vet, att de är lite till åren komna… Friska och goa är de, men som sagt, lite tillåren komna och trivs i varandras sällskap och vill inte ens gå ut. de kan det här med ute……
putt för killarna
*Nalle Puh*
en putt till……
supermegaPUTT!
*Nalle Puh*
morgonputt för herrarna
Maggan47
Men de små…. putt? Ingen som kan ge dem nytt hem?
men putteliputtputt
Tack söta Ankie!!!!!
putt upp!
*Nalle Puh*
Tack ni goa! Hoppas de två ska hitta ett hem någon gång!

Fler kisar vill in men de kan inte komma in fören dessa två ljuvliga pojkar har fått ett eget hem.
De har lidit o kämpat o förtjänar nu ett liv i lugn o trygghet.
putteliputt för kissarna!
*Nalle Puh*
Då puttar vi ytterligare för dess två!
ja tänk att de ska vara så svårt
puttar
små killarna…. snart har de suttit i sin sadelkammare i ett år….
ja vi puttar tills de får ett hem dessa fina killar
Tack…. putt för två seniorer, som behöver hem!!!
putt för killarna
*Nalle Puh*
Putt för sköningarna Solöga och Gandalf.

Ja, tänk om man kunde hjälpa alla dessa till åren komna herrarna.
puttar för dessa fina herrar
Åh varje gång jag tittar in, så hoppas jag…. för det finns fler vänner som behöver komma in också!
ja du lika här med, hooopas, putt