Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1766 ggr
Hawknestgrove
0

månadens Traderapeng till KKS

Kommer här. Valde Boråskatterna även denna månad.

Så var det dags igen!!!!
Boråskatterna fick även denna månad Traderapengen!
Omgående KATTKOMMANDO SYD/FÖRB. DJ 138 39 84-0 till Boråskatterna…. 718,18

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

härligt

Alexej
0

Jättebra! Men vet du vilka som jobbar där med katterna?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Nej, men jag hoppas verkligen, att KKS har koll på detta. de står ju på deras insamlingsida och det verkar inte vara någon som bryr sig om just dessa kisar förutom vi  som håller i Traderagrejerna

Kattis999
0

Ja vilka är de? Där vill jag va med!

Hawknestgrove
0

kolla deras insamlingssida….

Alexej
0

Jag vet bara att några tjejer i Borås skulle starta en egen avdelning i Borås inom KKS. Men det blev väl aldrig nåt. Framförallt när Röjland avslöjades skulle KKS bli aktiv där men jag hörde aldrig mer om det.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vinterdag
0

Jag vet att det finns några i Borås som hjälper KKS. Men det behövs fler. Ni som vill vara med och hjälpa till, kan säkert få kontakt med de aktiva i Borås om ni kontaktar Birgitta Carlsson, KKS.

Hawknestgrove
0

Ok. ja nu vet jag ju inte alls hur det går. Tyckte liksom bara så synd om den lilla insamlingen som aldrig fick in något. Så jag jhoppas verkligen att de pengaran går till de kissarna.

SMMM
0

Kan juh snabbt inflika att pengarna används till katterna här i Borås. Det har kastrerats vaccinerat och skabbbehandlats katter för fullt. Ska slå en signal till den som e ansvarig för dessa katter och be personen kanske skicka ett litet meddelande här..

Hawknestgrove
0

jättebra!!! Då vet vi att pengarna kommer till nytta…

Alexej
0

#9 Hej, vad bra. Jag har sedan länge funderat vad det blev med KKS Borås-gruppen.

Kanske ni kan berätta mer om er och vi kan stötta er mer. DV Borås är väl helt nerlagd nu?

SMMM
0

#11 Det finns väl egentligen ingen utalad "KKS_grupp" i Borås längre. Det va på gång men bristen på resurser och stödhem samt annat satte käppar i hjulet.

Vi är ett par aktiva i Borås varav en har tät kontakt med KKS.

Vi fick juh en massa hjälp från KKS när vi tog in och placerade om en stor koloni här i Borås för ca 3-4 år sen.

Numera så samarbetar vi (Jag och en person till) med både KKS och Tigerharen men då vi båda har fullt hemma så e det inte så lätt. Men vi försöker jobba på så gott vi kan iaf. Ute och matar och tar in när det är akut .

Ang DV så ska det vara helt nerlagt. Engagerade oss i det till en början men den härvan var så stor och jobbig så vi orkade inte riktigt fortsätta då det tog för mycket kraft som vi valde att lägga på att rädda "våra" katter istället.

Alexej
0

Vi på Hittekatter har ju haft ganska många trådar om katter från Borås och omgivningen. Och en del medlemmar härifrån kommer från Borås. Det skulle ju vara bra om vi kunde hänvisa då till er.

Kattis999 är just nu jourhem för oss i Skara för en kattmamma med 3 ungar men det vore ju lättare för henne att vara aktiv sedan i Borås.

Kattis999
0

#13 - 4 ungar :)

Jag är gärna med och hjälper till i Borås i fortsättningen ja!

Vinterdag
0

Det finns flera KKS katter i Borås som  måste kastreras, vaccineras och id-märkas. Även transporthjälp av både katter och varor behövs.

Nyligen räddades livet på några katter som hittades i en kartong. En av dessa vaccinerades och id-märktes. Denna katt flyttade till ett stödhem, de andra fick permanent hem.

En KKS aktiv i Borås ordnade stödhem åt KKS-katterna Chili och Cassi i Borås, (det skrevs om dessa katter här).

Du är välkommen Kattis999!

Hawknestgrove
0

Bra! Då vt du, att det kommer in  åtminstone små slantar till er nu!

Vinterdag
0

Tack!

Alexej
0

Kattis, lite oreda i mitt huvud:) För många katter….

Vinterdag, varför inte har en stående insamling här på hittekatter? Kontakta Lena om det.

Gullimat
0

Undrar så var Chili och Cassi hamnade till slut. Vet dom skulle till ett hem 4-5 mil från Borås, som hade hunduppfödning. Är dom här inne på hittekatter?

Vinterdag
0

Cassi och Chili finns i ett stödhem ca 3 mil från Borås. Stödhemmet hämtade katterna på kvällen, samma dag som ni lämnade dem i Borås, där de fick mellanlanda några timmar.

#18 Jag ska kontakta Lena.