Tittar runt efter ett par kattungar...
längtan efter katter har för mig blivit förstor så nu tänker jag slå till ;-)
Sitter och tittar på blocket men blev tipsad om att kika in här och kanske ta ett par från ett katthem istället…
Har bara varit på ett katthem tidigare och det var ingen positiv upplevelse kan jag säga, så med facit i hand så har jag kommit fram till att det inte var så seriöst som man kunde ha önskat!
Söker med andra ord ett närliggande katthem eller ett par kattungar som helst är lite vana med barn eftersom sådana finns ;-) Katterna är absolut inte tänkta som "leksaker" till barnen utan det är jag som seriöst söker ett par bara för att jag älskar katter :-D
Har fått höra också att när de kommer från ett katthem så är de vaccinerade, besiktade mm vilket de sällan verkar som vara standard på tex blocket!?
Har du tips vart jag kan vända mig eller liknande, tveka inte -skriv!!
Var bor du?
# 1 ja det kanske skulle underlätta om jag skrev det ;-) Varberg i Halland bor jag!
Okej, det var lite långt från mig. Annars har jag 11 kattungar som antingen är föräldrarlösa eller födda av hemlösa mammor så du hade gjort en god gärning
Jättebra att du försöker här , det finns maaassor med kissebebisar här så inne så du lär få napp.
#3 oj det var en hel hög ;-)
Ja jag hoppas få napp, ingen brådska vill bara att det ska bli bra…
Jag har kattungar lite varstans i Sverige, alla vaccinerade och avmaskade:)
http://kks.nu/katter/emma/katter_emma.html
bloggen:
Oj hur ska man kunna välja bland alla vackra, söta och behövande kissar ;-) Och hur ska man kunna veta om de är lite barnvana eftersom jag har en hel hög?!
Jag har 3 kattungar i Borås fast de är bara 2 veckor nu.
Livlinan söker också hela tiden efter nya hem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#6 det är bara att maila emma@kks.nu så får du veta vilka som är barnvana:)

Det finns flera långhåriga hemlösa kattungar i Svalöv, Skåne som väntar på stödhem innan de kan fångas in. Transport kan ordnas!!!

Ska tilläggas att de kommer bli kollade hos veterinär samt vaccinerade, avmaskade mm innan du får hem dem. Pengar på ett konto hos en veterinär finns men inget stödhem. Skulle vara underbart om du kunde hjälpa, långhåriga katter får så mycket problem med pälsen av att leva ute 

Jag har också helt bedårande kattungar på min sida.
Transport är inget större problem då sambon veckopendlar till Ljungby i Småland. Det går också att besöka ev kattungar hos honom ist f i Skåne.
Kul att du söker kattungar med hittekattbakgrund! Då har du kommit till rätt sajt. Här finns det gott om kissar som söker sig en egen plats på jorden. Lycka till i sökandet!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#12 mycket intressant länk!