Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 378 ggr
Lena
0

Hur ser kattannonserna ut i din tidning?

Med tanke på "dagens debatter" om pris på huskatter och hur annonserna ser ut i tidningar och annonsforum på internet kommer det här ytterligare tre frågor:

1. Hur ser annonserna om katt till salu ut i din tidning?
  2. Finns det några regler att katter inte får skänkas bort?
  3. Finns det några regler om minimiålder på kattungar?
  4. Är det vanligt att huskatter säljes via tidningen? 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Där fick jag en bra ide, det finns faktiskt en tidning här,som har gratisannonser för sina prenumeranter. "Skaraborgsbyggden" en typisk, bra "bonde"tidning. Där finns ofta bortskänkesannonser, just med kattungar. Ska åker dit sedan och tar med mig blockets krav. De tar säkert efter. Skaratidningen har sällan kattannonser, för en annons kostar redan 80 kr.,tror jag.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
0

Var hos tidningen.. De var jätteintresserad. Ska samla ihop lite material, de vill skriva en artikel över katter. Känns extra bra, för det är en bondtidning. Kanske läser deras fruar eller barn det och börjar räknar hur många katter de igentligen har. Frågade igår en bonde här, han visste inte det. Hittar han ungar, slår han ihjäl de. Han var sur att kattmammorna har börjat gömma sina ungar för honom. Jag frågade lite, om han har funderat på "kastrering" nån gång, men det var menigslös. Men, men. Överallt händer det lite och det känns bra!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#2 Bra idé! Kul även att tidningen var intresserad! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"