Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1898 ggr
Naquita
0

VÄXJÖBOR AKUT LÖST=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En långhårig katt springer runt med någon slags sliten "flytväst" eller annan uppblåsbar krage i Växjö.

Katten är mager och nervös, men kommer fram om man kallar på den.

NÅGON som kan undersöka saken närmre/ta in den medan ägare eftersöks?

Detta är 12 mil från mig så jag kan inte göra så mycket:(

Maila mig på emma@kks.nu så får ni tjejens nummer som vet vart katten finns!

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
martdat
0

Den hör hemma på Teleborg, har för mig att jag såg efterlysningen på blocket, ska kolla ögonblickligen om jag hittar den ijen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

hittade annonsen=) åh vad skönt!!!

martdat
0

pratar med ägaren nu,,

martdat
0

emma hon försöker få tag i dig nu, så ring henne annars på nr på blocket,,

kattassen
0

Å se där vilken tur att det var en annonserad efterlyst katt som nu fått komma till rätta. Härligt att det löste sig så fort och att någon reagerat. Skum krage måste jag säga - såg ut som en konservburk eller något…Flört

Tack Emma och Martdat som ordnar det med ägaren!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Naquita
0

jag vet inte vart katten finns. jag smsar henne Josefins nummer som hittat katten:)

martdat
0

#6 enligt anonsen är kragen pga ett sår kisse har, ser i oför sig onekligen skönare ut än de stela hårdplast jag har hafft på mina när det behövts,,, Cool

martdat
0

#7 blir nog bra, hon var jätteglad kan jag meddela, hoppas han kan komma in nu ikväll bara så han inte gått o gömt sig,,,

ala02
0

Kragen är istället för tratt, mycket bättre katterna kommer lättare åt mat och vatten.

Nixon1
0

Tack alla vänliga och uppmärksamma människor som hjälpt oss att få hem vår älskade lille Nixon. Han har nu skällt ut mig även om det nu var han som försvann. ätit sig mätt och nu ligger i tryggt förvar på fönsterbrädan med sin bästa vän hunden Ina som vaktar honom :) Kragen som han bar finns att köpa på tassar och morrhår och är ett bättre allternativ för krage som gör katten orolig och stressad. Nixon hade ett fästing sår på halsen som han kliat hål på.. Därför denna krage. Tackar ännu en gång alla Er som hjälpt oss finna Nixon. Nu är även jag en medlem och hoppas jag med kan hjälpa till att få dessa små äventyrarna att hitta tillbaka till sina hem… Ps. ni som ser en krage på en hittekatt försök att få bort den, Nixons krage hade fastnat runt hans framben..

martdat
0

#11 Härligt:). och välkommen som medlem såkart! skönt att han är hemma välbehållen. har faktiskt grunnat på när jag såg efterlysningen hur dumt det var med kragen om han fastnar elr så, men å andra sidan så var det ju den som gjorde att jag kopplade ihop det hela,,

Gullimat
0

Underbart att han är hemma igen. Och vilken sötnos. Hur länge var han borta.

Dom som hittade katten förstod nog inte att kragen skulle tagas bort eller så vågade dom inte.

Nixon1
0

Nixon har varit borta i tio dagar. Hade tappat hoppet om att få honom tillbaka. Nixon är liksom ingen jägare och äter bara en slags torrfoder så chansen för att klara sig ute trodde jag var minimal. Hoppas inte mitt förra inlägg missuppfattades, menar inget illa om att kragen var på. Förstår verkligen att man kanske inte vågar sig på att ta bort den. Men det var en liten tanke bara som jag ville dela med mig av. Tack ännu en gång och Nixon hälsar att han har det gott och myser nu i mattes säng.Natt natt alla underbara människor som finns här för att hjälpa dessa små djur som kommit på villovägar.

TamlinsMatte
0

Usch så hemskt när de försvinner med något som inte alls är lämpat att försvinna med - det gör liksom inte tillvaron enklare för en vilsen misse. Jag fick en gång ut min Wille (huvudartikeln just nu) med stel tratt och ett igensytt öga för att en dum hantverkare verkligen trodde han fick gå ut (???) Företaget som gjort fadäsen, fastighetsskötare och grannar och jag själv sökte honom och han återfanns välbehållen nästa dag (och kom hem på flakmoppe) Men fy vad skräckslagen jag var det dygnet…

Grattis till återkomsten av Nixon, fantastiskt att han fixade sitt uteliv med kragen på trots allt. Han är en fin grabb ser jag :-)