Livet tar en annan väg - katter behöver flyttas
Livet tog en oväntad tråkig vändning för en verklig kattvän som hjälpt många hemlösa katter och hon behöver därför hjälp att omplacera fyra katter ganska så snart.
Beskrivning av katterna som finns en bit norr om Gävle:
1. Asta är 3-4 år, sällskaplig när hon vill, kan vara lite rädd mot människor hon inte känner. Innekatt okastrerad.
2. Gurra är lite rädd men sitter man ner så kan han hoppa upp i knä och kela, han är ca 3 år och okastrerad. Innekatt.
3. Lisa är ca 3 år och okastrerad. Hon kelar på sina egna villkor, vill ej komma till barnfamilj, är rädd när folk blir för hastiga på henne. Innekatt.
4. Sissan pratar gärna och är social, kan vara utekatt. Okastrerad. 7år.
Jag har bilder på katterna. Lägger in bilderna i morgon om jag hinner. Kattvännen orkar inte själv gå in här och skriva för att be om hjälp.

Så fint att du hjälper henne…puttar för ett nytt hem för behövande missar…
Åh…. Vi puttar så mycket vi kan för dessa kissar!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar för missarna
Så fruktansvärt synd att de är okastrerade. HAde varit enklare om de hade varit det…..

Hur fungerar det att ha okastrerade katter av båda könen som innekatter
ja det är ju inte så svårt att tänka. Men nu gäller det att tänka i de banorna, att de måste få ett hem. honorna är väl till 99% gravida också?
De har kanske gått på p-piller? Hade de varit dräktiga borde väl det ha framkommit så det inte blir någon överraskning i det nya hemmet?
Vi får hoppas det. Hur som helst, nu hoppas vi, att de kan få nya hem…..
Jag är näst intill 100 % säker på att kattorna fått p-piller för hon som har dem har inte hunnit få dem kastrerade. Hon har inget överflöd av pengar men brukar spara ihop till kastreringar men för dessa katter har hon inte hunnit få ihop tillräckligt än.
Hon har kanske dessutom haft hankatten i ett separat rum! Måla inte mer fan på väggen än det redan är.
Oh nej. Men det är lätt att undra, när man ser att alla kissarna är okastrerade och dessutom går ut ibland. MEn som sagt, då hoppas vi,,att ppillrena har funkat bra. OCh att de får nya hem i det snaraste. Det kan som sagt, hända mycket i ens liv som ställer mycket på kant. Jag tänker bara på, vad som skulle hända här, om min sambo föll ifrån. Då blev jag hemlös. OCh säg inte emot, för det ÄR så.Ok, jag har så pass undanlagt, så att jag kan sätta in mina på pensionat ett tag till jag hittar ny bostad.
Har just fått besked att det inte är några graviditeter på gång. Hon som har katterna har inte låtit en enda katta bli på smällen på många många år.
Jättebra. Hoppas vi kan hjälpas åt att hitta hem åt dessa, där de garanterat blir kastrerade…
Är det långt från Gävle? Ska dit nästa helg, men inte i egen bil. Om de blir kastrerade kan jag ta en hona.
Tycker inte det är konstigt till att folk undrar varför de inte är kastrerade. Många "djurvänner" samlar på sig katter utan att tänka sig för. P-Piller är ingen bra lösning på lång sikt.
Transport till Gävle går nog att fixa. Skickar PM till dig.
Hur går det? finns det bra hem till dessa????
# 22 Nej, vi letar och hoppas på en snar lösning.
När det gäller p-piller så är det många olika uppfattningar. Kastrering eller piller..? Hmmm…
Många tycker att kastrering gör en katt tjock, lat och tråkig och vill därför låta dem gå på p-piller. Tyvärr är det så att inte alla har mer kunskap om detta. Många lever kvar i de tankarna. Nu var det visst inte så med just denna ägaren, men det är okunskap som gör det, trots att de tror sig veta…
Jag puttar upp denna tråden för jag tycker den är mycket viktig…
Jag hejar på dig, Anunnaki!!! Hoppas det löser sig!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Ja Ppiller Ok för en kort period. i väntan på kastrering. Och det var väl det som var meningen här också….
#25 Håller med dig.
Hur har det gått? Något napp? Hur gick det med Gävle?
Man är ju orolig…!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
puttar upp
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
ja hur går det?????