Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 521 ggr
HannaAkutgruppen
0

Första 2 katterna i Husby är inne

En ung hona och en sliten herre gick in i fällan idag. Herren saknar ett halvt öra och var sårig över öronen. Bra fångst på bara 1 1/2 timmes infångning

Lena
0

Ja det måste jag säga var duktigt jobbat. Blir särskilt glad för den äldre kattherrens skull att han nu får chansen till ett lugnt och bra kattliv på äldre dagar. Vi får hoppas på det bästa för dem båda, att inte herrens skador är för svåra.  Lova att rapportera hur det går för honom!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

blir så jätteglad för våra 2 första, känns verkligen som VÅRA, och som sagt speciellt för gamle veteranens skull, att få sova varmt och gott, Kysskram till er i Akutgruppen

modellflickan
0

Ja det var verkligen skönt att höra. Få ett liv med värme och kärlek. Det är något jag önskar alla katter där ute.

johnnys girl
0

Åhhh…en Johnny-typ!!!  Underbart. Roligt att det blev en bra start, nu håller vi tummar och tassar här att det går lika lätt i fortsättningen.

Lova mej att om jag skulle få för mej att åka ut till Husby-lokalen så släpp för guds skull inte in mej, Speciellt inte om det finns stora fula killar med trasiga öron där.Räcka ut tungan

PS. behöver ni låna en fälla till så har jag en som står på min balkong skräpar DS

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

#4 Förstår dig - jag blir också helt såld på den typen av kattherrar. Nu kommer jag gå och tänka på denne kattherre i flera dagar. Det är nog tur att jag bor lite långt bort…….

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Bra jobbat, hoppas den äldre herren tycker om att få komma in i värmen. 

Glömde säga samma sak till tjejen..Kyss

anebit
0

Har ni  fått in några fler katter?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
0

putt putt

Lena
0

Hur går det med den tilltygade kattherren? Han finns i mina tankar hela tiden.

//Lena

anebit
0

putt

johnnys girl
0

#9 Jag kan meddela att jag ikväll kört de här två raringarna till ett gemensamt akuthem där dom nu får vila ut efter infångning och kastrering.

Vad gäller killen kan jag bara säga en sak. JAG ÄR KÄR!!

Det är en Johnny-junior i rakt nedstigande led och han är jättesnygg fastän öronen är halva och pälsen är köpt på UFF.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

MariannE11
0

härligt att dom nu får vila ut… och dessutom tillsammans…. vet ju att dom är infångade samtidigt men är dom dessutom infångade på "exakt" samma plats?… så man vet om dom "känner" varandra?..

hoppas dom får ligga på sidenkuddar som dom förtjänar och får komma till ro i sus o dus….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
0

Har det fångats in några nya katter i Husby?

HannaAkutgruppen
0

De blev infångade på samma plats en halvtimme efter varandra.

Fick in 3 till idag… Jag är helt slut!

anebit
0

ÅH va ni gör ett underbart jobb för dessa stackas missar!!  Jag förstår att det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt…

Hoppas du får sova gott i natt !

//anebit

Misan
0

Vad skönt att höra att ni är på gång. Hoppas alla kommer in den här gången men med tanke på uppbackningen så ska det fungera den här gången.

Många rosor till alla inblandade

Lena
0

#14 Men så bra att ni fångat in ytterligare tre katter idag! Förstår att det är slitsamt! Många rosor till er i Akutgruppen!

//Lena

essut
0

Ni är verkligen änglar som hjälper dom hemlösa i Husby..Kyss

Kasteringsgruppen har nytt info på deras hemsida som är uppdaterad nyligen.

http://www.stockholmskattkastreringsgrupp.se/

maggan47
0

och ytterligare 2 infångade i går av Akutgruppen dvs Hannah och Sonja, av dom t föregående var en , en liten bebbe, ca högst 4 månader, vilket slit i denna kalla vinter, all världens rosor till tjejerna ute i kylan, och kan tala om att burarna är tunga, var med i måndags, väger bly efter ett ta, och då var det ändå inte katt iGladMaggan47

http://www.stockholmskattkastreringsgrupp.se/

modellflickan
0

Men vilken underbar tråd. Vad glad jag blir av dessa nyheter. Fler katter som räddats undan ovädret vi fått. Det är verkligen kallt ute. Så det glädjer mej extra mycket när hemlösingar räddas.

Lena
0

#19 Oj, oj så bra det går! Och en liten bebbe också! Blir så glad. Vilket slit och släp som sagt. Rena rama styrketräningen.

Är det någon som vet hur den första hankatten med halvt öra mår. Tänker mycket på honom. Finns det några foton på honom?

//Lena

maggan47
0

sammanlagt 8 katter infångade nu, har jobbat i vår lokal, där vi tar hand om dom i väntan på kastraktion och katthemsplacering, 3 stycken har åkt i väg som sagt, 5 stycken kvar, varav en mor med vuxen son, sonen är Fräsig, modern mycket skyggKyss Maggan47

Marja
0

#21 Han mår bra i sitt akuthem. Foton kommer så småningom på vår hemsida när han blir bokningsbar, först och främst skall han få landa i lugn och ro.

Vi har ingen brådska utan han får ta den tid han behöver.

Lena
0

323 Det låter mycket bra tycker jag. Viktigt att kissen ifråga får den tid han behöver. Skönt att veta att allt går bra. Man känner med dem dessa kissar som nu får komma in i värmen efter så svåra liv där ute.

//Lena

Sidentass
0

Åhh vad underbart!! Kan riktigt swe framför mej hur f.d. frusna missar rullar ihop sig inne i stugvärmen…så ljuvligt att höra..

Sidentass