Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3391 ggr
Naquita
0

LÖST blå katt i fara

En blå social kelen katt sitter på kattpensionatet i BräkneHoby inackorderad av polisen och ska var borta senast på fredag då hon inte får hålla honom där längre än så. Någon som kan vara stödhem?
Hittades vid Blå port i Karlskrona, den måste få chansen att hitta HEM!!

emma@kks.nu

Alexej
0

Dessa jävla kattpensionater! Skrikandes

Lata poliser som bara sätter in en upphittat katt där, "kattpensionater" som inte ens söker efter en ägare eller ett nytt hem för katterna och bara avlivar katter efter några dagar.

De kasserar bara in pengarna (skattepengar) från polisen och skiter i katterna. Inget kommer ut till allmänheten. Rena dödsfabriker där. Och det mitt i dagens Sverige! Vem vet hur många saknade katter har hamnad på "kattpensionater" och blivit avlivat där.

"ska var borta senast på fredag då hon inte får hålla honom där längre än så" - är väl mer så att polisen inte betalar längre än till fredag.

Stor skandal!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gulliver
0

Som jag tror ni vet redan så hållaer jag med Alexej om polisen och deras uppstallningshem. Dock så varierar det troligen mellan polisdistrikten men i Malmö så är det inte bra.

Naquita
0

#1 polisen som ringt mig har jag haft kontakt med i 2 år, trevligare människa finns inte och hon är stor djurvän. Tyvärr är inte alla rumtomkring henne det och hon kämpar som de flesta djurvänner, i motvind:(

En Medarbetare i KKS har idag ringt upp alla saknade katter i området som är "blå" men alla har kommit hem igen, så nu vet vi inte vems katten är och den måste ju få en chans att hitta hem.

Hawknestgrove
0

Ok, finns det en chans att rädda denna katt?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

#3 Jag vet och jag tänkte på det också. Vet du om de har kollat örontatuering och chip?

Sidentass
0

åhhh..snälla någon..stödhem…

putt!!

Alexej
0

#3 Men vad hjälper trevliga poliser när det gäller hemlösa katter?

Finns det inte plats på katthemmet - och det finns det sällan om det finns ett katthem i närheten öht placeras katter på "hemliga" kattpensionater där inga ägare söks aktiv eller nya hem.

På polisstationen finns inga platser för en katt och knappast någon polis tar med sig en katt hem. Jag har ofta undrad var katter här hamnar där polisen eller djurskyddsinspektörer är inblandde. De få katter vi fick från polisen eller djurskyddsinspektören kan väl inte vara alla som blir anmälda av en hittare….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Druke
0

Jag skulle kunna ställa upp.

Problemet är då att jag finns långt bort… Närmare bestämt i Karlstad.

Jag håller en tumme för att katten hittar hem igen, alternativt att ett stödhem på närmare håll dyker upp!

Hawknestgrove
0

Ok, Då finns det ett stödhem, dock långt ifrån! Det måste i så fall lösas!

Naquita
0

ja katten har kollats nget chip, ingen idmärkning.

Druke kanon! Det hade ju varit snällt om inget närmre hittas, tania här på hittekatter har erbjudit sig att katten får mellanlanda hos sig tills transport är löst eller stödhem hittat närmare trots sin allergi:)

maila gärna mig på emma@kks.nu om vad du kan erbjuda kisse.

Tiana
0

Japp, en dag eller tre klarar jag, men sen börjar hostan…

Engla
0

Avlivas katten annars? Rynkar på näsan Finns det inte regler på att man måste hålla en katt en viss tid innan isf? Alltså om den är upphittad.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

ja hur går det?

Druke
0

#10 Jag skickade ett kort mail.
Jag glömde säga att om du har några frågor så är det bara att fråga på! :)

Tiana
0

Jag har fått ett telefonnummer och kommer att hämta hem kise till mig tillfälligt. Men pga allergin kan det inte bli långvarigt hos mig, men det räddar i alla fall ett liv.

Naquita
0

Malin(polisen) var där igår, vad hon kunde se var katten blåtigre med vit haklapp. en snäll kelen hane med lite "puffig" svans. Tror han var kastrerad.

Har gett Tanja direktnumret så snart är han i säkerhet, så får man leta ägare när vi vet exakt hur han ser ut( redan kollat polisen, blocket, kks.nu utan resultat)

Tiana
0

Hum, fanns en annons om en bortsprungen katt i Sydöstran idag. Ska kolla det… Fast det var visst en hona och öronmärkt ser jag nu.

Engla
0

# 16 Emma, jag har också varit i kontakt med Malin (i ett annat ärende). Tycker att hon är jättebra och engagerad! Glad

Naquita
0

Hon är kanon. Tyvärr har ju hon, som alla, chefer över sig som bestämmet.

Kan ni karlskronabor hålla utkik efter lappar om bortsprungen blåtigrevit hane?

Tiana
0

Hämtningen är bokad nu.

Emma har mail!

Engla
0

# 19 Jag kan hålla koll!

Tiana
0

Ägaren hittad!!! Polis Malin har gjort ett bra jobb och kise har hittat hem Skrattande

Vill någon skriva LÖST i rubriken?

gulliver
0

Jippi!!!! Fantastiskt arbete av er alla!

Naquita
0

Kattens ägare är som sagt hittad. en lycklig matte. Katten var idmärkt, men märkt som kattunge så Idmärkningen var LÅNGT ner i örat och täckt med hår. Den hittades tredje gången örat kollades, dvs idag:)

Alexej
0

Super, vilken tur för alla:) Tungan ute

Sidentass
0

Åhhh så glad jag blir!! Undebart för såväl missen som ägaren….;-) Blev ju som en liten solskenshistoria till slut!Glad

Gullimat
0

Bra jobbatGlad

anebit
0

Men så underbart!   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
0

Wow, vad härligt! Bra jobbat Emma och Malin! Skrattande

martdat
0

Härligt, då ahr jag lärt mig nått nytt med, att  tatuerinagr kan krypa ned i örat, bra att lägga på minnet,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
0

#30 Kanske är det om öronen växer ifall tatueringen är gjord när katten var väldigt liten? Iofs har ju kattungar nästan alltid jätte-trattar…redan som småbusarSkrattande

Härligt att det blev en glad slutkläm på detta !!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

#31 ja det e nog en mer logisk förklaring Flört

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

underbart :)