Upphittad katt tror jag
Idag när jag och min syster skulle släppa hästen i hagen kom det en rödtabby katt jamandes. Vi hade tidigare sett flera lappar om röda katter som var försvunna så vi tog katten och stängde in den i en bod, vi gav den mat som den slukade på en gång. Den var ganska mager och väldigt social och kelsjuk. Tror även den hade öronskabb.
Vi ringde på alla lappar vi hittade men det var inte rätt katt någonstans så vi släppte ut katten igen och den gick vilset omkring på stallplanen och jamade.
Den hade öronmärkning som jag försökte söka upp här men utan resultat.
Jag misstänker att katten är bortsprungen då vi inte sett katten förut och den verkade inte heller bekant med miljön.
Vad tror ni? ska man omhänderta katten och sätta upp lappar om att katten är upphittad eller ska man avvakta?
Är du helt säker på IDmärkningen. Har för mig om att det brukar vara en bokstav inblandad med.
Jag brukar söka på svenska kennelklubben.
//Pia

Jag tycker inte du skall släppa honom (troligen hane eller?) utan att ha gjort en grundlig koll av ev ägare. Han kan mycket väl ha kommit på avvägar och inte hittar hem. Öronmärkningen är ju jättebra! Du kanske kan ta honom till närmsta veterinär för en ev. chipmärkning också.
Jag antar att ni kollat hos skk och inte funnit någon ägare som registrerat sig. I annat fall kan man ringa till skk och få ut uppgifterna om de inte kan visas på Internet.
Håll honom hos er och sätt ut annonser och lappar här och där. I lokaltidningen och på Blocket. Att han är öronmärkt tyder ju på viss omsorg från ev ägare.
Hoppas ni finner någon ägare eller kan ta hand om fina rödingen.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
var bor du?

Om man sätter en *före de sista 4 siffrorna får man alla som är registrerade A…. B…. osv.
Sätter man *efter de första fyra så blir det likadant med bokstäverna sist ….A, ….B osv.
Finns en rödtigrerad i Järfälla med nummer E…. och dina fyra sista. Jag vet inte om det är i dina trakter?

kan väll vara id somär reggad hoss swerak med? min är bara reggad hoss swerak o inte skk,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
fast det var ju inte alls samma id-märkning. inte samma färg heller riktigt men tänkte det berodde på ljuset kanske?
http://www.blocket.se/stockholm/Forsvunnen_katt_26477336.htm
skulle ju med också
Var upp till stallet nu och katten var kvar. Fick mer mat, väldigt uppskattat! Den lyckades skrämma iväg stallkatten och hade hittat in till kattmaten genom luckan till boden. Verkar göra sig ganska hemmastadd där uppe…
Lämnar den där under natten då vi inte har möjlighet att ta med den hem, så får vi ta tag i det imorgon. Kollade närmare på märkningen, men kunde inte identifiera ngn bokstav, kanske var åttan ett B? Får prova lite olika varianter, tack för tipset!
#7 Ringde faktiskt till den kattens ägare, men öronmärkningen stämde tyvärr inte…
#3 & #4 Bor i Sundbyberg, stockholm. Så det är ju ganska nära järfälla. Vad var det för katt som saknades därifrån? Har svårt att hitta en bokstav i id-nummret, men den kan ju bara vara otydlig…

hoppas ni får träff
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#11 Ring SKK och tala med registret. Även om ägaren inte finns på nätet kan det vara registrerat ändå!
Kram Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

#13 Det numret som TS har är 5 siffror och finns inte reggat överhuvudtaget. ID-tatueringar brukar som regel alltid bestå av en eller två bokstäver kombinerat med 3 eller fyra siffror.
Visst är det så att man inte alltid ser ägarens namn men man ser alltid om katten är registrerad i allafall.
#14 Se inlägg 11 så kan du se vilken katt det gäller… 
Medarbetare på Chihuahua
Även om idnumret inte är reggat kan man ha turen att få fatt i ägaren, det hade jag när jag fann en påkörd katt förra sommaren. Ägaren hade regbrevet för postning hemma. Det jag gjorde var att utgå från den döda kattens idnummer och kikade på de närliggande numren som kom upp på SKKs hemsida och kollade vart/ ort de var reggade som och fick då fram här Bålsta (vilket jag fann misse i också) och där finns bara en veterinär så jag bad dem sätta upp en lapp och det var dit ägaren hade ringt och fått mitt nummer.
#16 Jepp och på SKK hjälper de gärna till!
Medarbetare på Chihuahua

#15 Aha sorry, tänkte att du menade TS lille kisse
Jag har nu ägnat en bra stund åt att leta mig igenom kombinationen hos SKK. Bytt ut siffror både i början och slutet och även emellan. Inga träffar. Det enda som kan vara intressant är min skärmdump. Jag skulle vilja att TS kontaktar SKK för att få den ägarens namn så Wille åtminstone kan avföras från de "misstänkta"
Imorse när jag fodrade i stallet kom katten igen men den här gången hade den halsband på sig så den är nog inte borttappad, bara lite undernärd "/
#19. Sätt på en liten hylsa i hans halsband där du ber ägaren kontakta dig så att du får bekräftat att han har ett hem.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#20 okej det kan jag ju göra 
Tänkte bara berätta att vi löst det mesta ang katten (:
Det finns ett annat stall ca 20 min från vårt där katten först hittades av ett par hästägare som ringde runt och gjorde ungefär samma saker som vi gjort. De hittade ingen ägare så stallägaren i det andra stallet tog katten och dumpa den i vårt stall (!?) för att den bråkade med deras stallkatter.
De första som hittade katten kom senare upp till oss och frågade efter den men då kunde vi inte hitta den men de sa att de bara ville se så att den mådde bra, det var även dessa som satt på katten halsbandet. Vi pratade med ägaren av vårt stall och han sa att katten fick bo i vårt stall så nu får den mat dagligen och verkar trivas 
toppen! lille kisse….
22, jag ger tips om att ge den något mor öronskabb och maska gärna av honom med. Man kan även ta den till vetrinären för kolla så han är kastrerad samt får rätt avläsning av örat kanske ändå finns en ledsen ägare som saknar sin röda kisse. Men vet ju aldrig. Men iaf kanon bra att han fick stanna jag hoppas att katten stannar där o trivs :) kisse är ju ett måste i ett stall dom håller rent får ohyra :)
#24 ägaren av stallet skulle till vetten med katten som redan bor där för att kastrera den (kattunge) så då fick rödis följa med så dom kunde kolla på öronen och det rörde sig inte om skabb utan bara håravfall, ingen information har funnits på öronmärkningen.
24, oh vad fint redan varit o kollat :) då är det bara till o gratta till ny stallkisse :D vad heter han?
#26 han kallas för "Orangis" haha 
Super, en solskenshistorie:)
Om ägaren inte medger att personuppgifter visas kan man be polisen. De har en annan tillgång till SKk.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Bra jobbat, Bulba! Hoppas att kissen blir kastrerad med hjälp av den vänlige stallägaren så ni slipper ta hand om fler katter.
Än en gång - JÄTTEBRA JOBBAT!!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Han kunde ju heta röda monstret eftersom han gav grann stallets katter ett par klor :P
#29 jag tror att han är kastrerad då man inte kan känna några kulor
Tack så jättemycket! Glädjer mig att höra 
#30 haha ja kanske det 

Röde Baronen!
Ser ut som att han rykt ihop med något, han har fått en del sår i ansiktet… Han verkar inte ha ont så det är nog ingen större fara (:
Ni får gärna hjälpa till med namn till Orangis 

Hur går det med missen? Trivs han hos er? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#34 Han mår bra! har rykt ihop med någon tror jag då han hade lite rivsår i ansiktet men annar mår han fint! 
Så bra att han har fått någon som bryr sig….
Super Bulba!! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus