Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 10331 ggr
Lillan7704
0

*Låst*Pälsbollarna i Höganäs!

Ja, nu finns Pälsbollarna i Höganäs! Det är jag och X-ray som driver detta. =)

Ni som har följt oss på vägen vet att det första fallet som vi fick var det hos den sjuka mannen i Ekeby med alla kattungarna. Efter det så bildades Pälsbollarna och vi har tagit hand om ett stort antal katter.

Vill du hjälpa oss? Du behövs!

Vi har många katter som behöver permanenta hem och vi skriker även efter jourhem till våra skyddslingar! Antalet hemlösa och på annat sätt utsatta katter bara ökar, men jourhemmen räcker inte till, så vi är tyvärr tvugna att säga nej till att ta emot katter ibland. Katter som så otroligt väl behöver få komma in i värmen..

Josefa har öppnat sitt hem och hjärta för väldigt många kattungar under tidens gång och där med räddat livet på dem. Hon behöver permanenta hem till dessa!

Vi har nu öppnat ett konto på Djurkliniken i Ängelholm hos veterinär Henrik Björkenfeldt. Henrik är en mycket duktig veterinär som tar emot skyggisar med öppna armar och ser dessa som en utmaning istället för en plåga som vissa andra veterinärer gör.

Bankgiro tll Djurkliniken är:

5176-1880

Det är viktigt att du märker betalningen med Pälsbollarna!

Vi har även ett föreningskonto på Swedbank där vi tar pengar till tex mediciner, bensin vid transporter osv. Alla pengar går självklart oavkortat till våra katter!

Clearingnr:

8214-9

Kontonr:

914476171-6

Inget bidrag är för litet! Allt gör skillnad! Hjälp oss att hjälpa!

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pellevinken

Josefa
1

Petrus, Pontus och Pilatus

Lillan7704
0

Jättesöta och goa katter som jag träffade igår! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Vi har fått ett mail som lyder så här:

"

Hej!   Jag har för närvarande tagit hand om 5 stycken kattungar,4 pojkar och en liten flicka, som nu är inne på sin 14 levnadsvecka.Kattungarnas mamma verkar inte ha något hem,utan kom hit på eget initiativ och födde sina ungar. Jag tyckte synd om dom och tog in dom i värmen,med förhoppningar om att jag skulle kunna hitta nya hem till dom.Jag har annonserat på Blocket och även satt upp lappar i affärerna utan ett enda resultat.Ingen i bekantskapskretsen är heller intresserade av att skaffa katt. Jag har redan en egen huskatt och har inte möjlighet att ha 5 stycken till plus kattmamman och vill gripa efter vartenda halmstrå och ge dom små liven en chans till ett bra liv,men har som sagt ingen möjlighet att behålla så många katter. Alla missarna är jättesöta och goa,utom den lilla flickan som är lite avvaktande men inte rädd för att bli kramad och hållen. Så nu undrar jag om det finns nåt alternativ,innan jag får ta till den sista utvägen och avliva dom,vilket inte känns roligt alls. Jag förstår att det är svårt att hitta nya hem och att ni har begränsade resurser,men jag ville ta en chans iallafall och höra om det finns någon möjlighet att få någon feedback. Och om det nu blir så tråkigt att det inte finns något annat att göra,har ni då någon veterinär att rekommendera som kan göra detta på ett bra sätt,i Höganäs området där jag finns? Tack på förhand! MvH XXXX

Finns det någon som kan öppna sitt hem för dessa katter?

Jag svarade naturligtvis att jag INTE kommer att rekomendera någon veterinär eftersom vi tar starkt avstånd ifrån att avliva friska djur!

Blir så ledsen över sånt här… =(

Pälsbollarna i Höganäs

Martina747
0

puttar till stödhem.!!!

Lillan7704
0

Puttar

Pälsbollarna i Höganäs

martdat
0

ja man blir ledssen, men inte lätt för upphittaren heller, hoppas att hem hittas,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lillan7704
0

Puttar för hem till kattungarna!!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
1

I morgon ska Arwen och Legolas kastreras och sen får Legolas ett nytt hem! =)

Paret var här nu ikväll och tittade på honom och föll direkt. Det hade dom gjort sedan innan men fanns det några tvivel alls, så försvann dom så fort dom la ögonen på honom. =)

Känns jättebra!! Ett helt underbart par som har haft katter i många år och som bor ca 3 minuters bilfärd ifrån mig.

Mannen är synskadad och kvinnan jobbar hemifrån så han kommer i stort sett aldrig att behöva vara ensam.

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Grattis Legolas hoppas allt går bra. Blir Arwen ensam kvar hos A sedan?

Lillan7704
0

"10

Ja, det blir hon. Och det är nog bara posetivt faktiskt. Då får hon all uppmärksamhet och har inte Legolas att "gömma" sig bakom.. Det tror både jag och A.

Tror att det kommer att bli kanonbra för Legolas! Hade lätt kunnat placera mina egna katter hos det här paret!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Puttar för dom små kattungarna som behöver nya hem! Börjar bli akut nu!!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Puttar!!

Pälsbollarna i Höganäs

maggan47
0

hjälper till att putta

Maggan47

Lillan7704
0

Tack Maggan!

Finns det verkligen ingen som kan hjälpa dessa kattungar??

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Den senaste veckan har vi kastrerat 4 st katter, 3 honor och en hane. Vi har fortfarande 3 honor och 1 hane kvar att kastrera och detta måste göras inom kort.

Ber om hjälp från er med en liten slant till detta… Pengarna vi har i dagsläget räcker till en kastrering bara….

Så snälla, om ni har några kronor över tar vi tacksamt emot det till våra katter!!

Legolas fick nytt hem förra veckan och det har gått bra. Han är fortfarande lite tillbakadragen men det har ju inte gått så lång tid ännu så det ger sig nog snart.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Puttar!

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Någon som har en förklaring varför 2 av våra katter plötsligt löper 2 gånger i månaden? Stackars lilla Skimra hann precis lugna ner sig och börja bete sig "normalt", sen var det dags igen. Man lider verkligen med henne.

Josefa
0

Katter kan löpa så ofta som var tredje vecka.

Lillan7704
0

I morgon ska Maja till veterinären och jag är inte säker på att hon kommer att följa med hem igen.. Hon har blivit extremt aggresiv, MER aggresiv än innan och sitter och skakar med huvudet.. Precis som en människa med Parkinsson, för att förklara hur det ser ut ungefär… Detta har hon gjort sen ett par dagar tillbaka nu..

Vi får se vad vetten säger..

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Jag är så glad!! Har precis haft en mysig kelstund med en av våra skyggisar, och jag fick en liten puss på näsan!! Är så glad att jag skulle kunna gråta!!!  Känns som om vi är på rätt väg!

Lillan7704
0

SkrattandeKyss

Pälsbollarna i Höganäs

maggan47
0

hur gick det med lilla Maja, skakningar så där kan bero på så många saker, men ihop med aggresion  låter det som om det vore något allvarligt fel, stackars liten

Maggan47

lillmymlan
0

Undrar också hur det gick med Maja?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lillan7704
0

Jag ligger i influensan så jag har inte orkat skriva något innan.. Sorry.

Maja finns nu i katthimlen. Rynkar på näsan

Hon hade de flesta tecken på att ha en skada på centrala nervsystemet så vi tog ett gemensamt beslut med veterinären att låta henne somna in. Det känns "bra", det var rätt beslut.

Nu får vi koncentrera oss på brorsan Sam istället. Han är också skygg men inte lika arg som sin syster. Mest rädd..

Han söker ett nytt jourhem by the way..

Jag tog ju hem honom och Maja hit i tron om att jag skulle få köra dem till ett jourhem senare samma dag, detta är över 2 månader sedan.. Kvinnan som skulle ta emot dem har inte hört av sig en enda gång och har bara svarat 2 av alla de ggr som jag har ringt. Jag blir så förbannat trött på sånt!

Om hon nu har ändrat sig och inte vill längre, varför säger hon inte bara det då? Det hade jag accepterat utan problem. Men att lova och lova och sen skita idet…? Nej, det är inte okej! Det är levande varelser vi har att göra med! Dom är ju beroende av oss!

Pälsbollarna i Höganäs

maggan47
0

trodde nog att det var vad Maja led av, kan också ha haft stroke, eller tumör, men så skönt då att ni fick komma fram till ett beslut, ibland måste man, nu finns hon frisk och pigg bland sina kattkompisar, lillgumman

Maggan47

Lillan7704
0

Ja, hon springer omkring med Siris bebisar och har det bara gott nu. Det är det man tröstar sig med!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Stora julkramar till er alla

från

Lillan & X-ray

Siri

Sam

Micki & Molly

Spider, Sigge & Nova

Skimra, Tindra & Mirris.

Hoppas att ni alla får en underbar jul ihop med era missar!

Pälsbollarna i Höganäs

martdat
0

hoppas ni får en bra jul med, både ni o era skyddslingar.Glad

lillmymlan
0

God Jul på er allesammans :)

*Nalle Puh*

xray
0

Har fått en jättehärlig julklapp idag. Med hjälp av räkor lyckades jag få vår allra värsta skyggis (Sam) att sätta sig i mitt knä!!!  Han kollade mig hela tiden så jag inte försökte röra honom, men han satt iaf kvar.  Då är det alltså sant… vägen till mannens hjärta går via magen!!! Flört

xray
0

2 av våra små skyddslingar får ett gemensamt hem nu under mellandagarna. Kan dom få en bättre julklapp?!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

I morgon åker jag och X-ray till Höör, med en "avstickare" via Eslöv för att hämta två fällor, och ska försöka fånga in de kattungar som springer vid tågstationen där. Håll tummarna för "god jaktlycka"!

Pälsbollarna i Höganäs

MariannE11
0

håller tummarna!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lillan7704
0

Tack!

Hoppas att dom är så pass hungriga att dom kommer fram när vi är där..

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Stina, en hittekatt som jag haft här i ca 2 veckor, får nytt hem i morgon. Hos en vän till mig i Älmhult. Känns jätteskönt! =)

Pälsbollarna i Höganäs

MariannE11
0

skönt…. själv vill jag INTE jobba i morron… vill hellre gosa bebbemage…. hoppas chefen godkänner det…Oskyldig

Lillan7704
0

Mmmm, gosa bebbemage… Vad mysigt!!

Jag fick ju aldrig gosa med Siri när hon hade bebisar i magen, får jag i och för sig inte nu heller för den delen, men min gamla katt fick ju ungar och det var SÅ himla mysigt!

Sen har ju min mamma varit uppfödare så många bebbemagar har det blivit.. Lika gosigt varje gång! Glad

Pälsbollarna i Höganäs

lillmymlan
0

Håller också tummarna såklart :)

*Nalle Puh*

Naquita
0

håller också tummarna, så får vi se vad jag får hem…Fråga runt efter mammakatt med, tänker på henne. Försök få reda på hur hon såg ut, hur länge hon sprungit där osv…Kanske är hon en bortsprungen tamkatt..(önsketänkandeFoten i munnen)

TamlinsMatte
0

#40 Man kan ju alltid hoppas. Ibland har man tur… Min Wille hamnade på Djurens vänner en gång i forntiden (och hade väl turen att faktiskt inte avlivas innan matte hann begära honom) och jag fick faktiskt det förbluffade svaret "Den?? Har han ett hem?" Wille har skadat ena ögat innan jag tog in honom, och ser lite luggsliten ut. Men så go som han är kan man ju undra varför i all världen de skulle tro att han inte hade det (och det var väl mannens räddning kan tänka, han måste åkt med någon för han upphittades lååångt hemifrån).

På den tiden var inte chip så vanligt (nästan 10 år sedan), och jag ville inte söva min äldre kisse för att märka - halsbandet måste han gått ur eller fått hjälp att ta bort… Sedan chipen blev vanliga har han fått ett sånt - och även om det tog mig 8 år att göra det har han nu skolats om till innekatt.

Svea har i alla fall varit ute och pipit och ätit under natten btw. Och tydligen får jag fortfarande lyfta i henne efter att chocken klingat av - lyfte ur henne ur kattlådan när Wille helt ogenerat kissade på golvet framför mig, en kontroll visade att lådan var full i en Svea som tydligen ansåg det vara ett fint gömställe… Jag trodde hon skulle sprattla nu när hon inte var panikslagen längre, men hon tog det hela med viss ro (tydligen lärde hon sig mitt i chocken igår att inget farligt hände mer utan att jag bara flyttade henne - hon hade knölat in sig i bäddmekanismen på min soffa och där ville jag ju inte gärna ha henne)

Naquita
0

hihi lilla söta Svea.

Ja, det är tur chippen finns nu.Min amigo, som vägrar hålla sig inomhus är idmärkt i ögat för tyvärr tänker inte "vanliga svenssons" så mycket på chip ännu. Men mina innekatter är chippade istället.

TamlinsMatte
0

#42 Ögat hoppas jag att han inte tatuerats i…

martdat
0

¤43 hehe, inte jag heller, Flört

Naquita
0
Hawknestgrove
0

putt hur gick det för de små kattungarna?De som ni hade förut alltså?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lillan7704
0

Vilka av dom…? ObestämdSkrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

Det finns två olika insamlingar till "gruppen" hemlösa katter som går under Pälsbollarna. En i Helsingborg & en i Höganäs. Båda är med under godkända insamlingar. OBS! att det är två olika veterinärkliniker.

För Pälsbollarna i Höganäs anlitas Djurkliniken i Ängelholm.

**Hemlösa i Höganäs **Djurkliniken i Ängelholm
Bank-giro 5176-1880
Märk betalningen "Pälsbollarna"

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Tusen tack Lena!!

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Mirakel händer fortfarande!!!!!  Vår lilla skyggis Sam har börjat mjukna!! Har mutat honom med julskinka, så nu får jag faktiskt klia honom mellan öronen! Men han måste fortfarande morra och spotta, men sträcker ändå fram huvudet så man kommer åt bättre. Jag vet att det kommer att ta väldigt lång tid innan han blir social, men ett myrsteg åt gången….Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Nu jäklar…. har gett mig på att försöka sticka garnkatter…. hmmmm… himla massa garn att hålla ordning på… Flört Är säkert 100 år sedan jag stickade, så det här kommer att bli intressant. Frågan är vem som får en nervkollaps först, jag eller sambon.

Pälsbollarna i Höganäs

MariannE11
0

lycka till du…..bra tips… ska kanske sticka kissar istället för att slåss med min ponchostickning?…Obestämd

xray
0

#52 Bra ide. Kisarna är mer lagom projekt tror jag.  Och skulle du få ett nervbryt och kasta den så kan du inte bli anklagad för djurplågeri!!Tungan ute

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

På måndag ska Skimra kasteras. Hon löper konstant och det luktar riktigt riktigt illa när hon kissar.

Enligt veterinären så KAN hon ha diabetes och det är därför det luktar så illa. Inte bra. Vi får hålla tummarna att det är en urinvägsinfektion istället, detta trodde doch inte vetten.. Men vi får se.

Pälsbollarna i Höganäs

TamlinsMatte
0

#54 Jag har varit med om honkatter som luktat nästan som hankatter innan kastraktion… Det kan inte vara det?

xray
0

#55 Vi får se vad vetten säger. Men det luktar så illa att hon inte ens vill tvätta sig själv….Stackars lilla gumman!

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Skimra är hemma efter kastreringen. Stackars lilla gumman!!! Hon fixade inte alls narkosen. Har mått riktigt illa på hemvägen.

Lite öronskabb hade hon också, men det är ju inte värre än att det går att klara av. Skrattande Sen till dom riktigt goda nyheterna, Hon hade inte diabetes!!! Hon var bara en tvättäkta stinkbomb när hon löpte.Flört Så nu hoppas vi att det blir bra.                             Men nu är det inte mycket pengar kvar på vette-kontot, så nu gäller det att be till folks goda hjärta. Ska sätta mig och sy ihop alla mina stickade katter så vi kan sälja dom. Alltid är det väl nåt blindstyre som vill ha dom!! Flört

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Skimra mår bra efter kastreringen. Hon ligger och återhämtar sig i Lillans säng, och bara myser. Kelen som få, och spinner som en liten symaskin.Skrattande Dom andra kissarna undrar klart var hon har tagit vägen, men hon verkar inte ha nån panik att flytta tillbaka till sina gamla kompisar….

Sen har vi en riktig skyggis hos oss….. Han är rädd för allt, och det är i stort sett omöjligt att komma nära honom. Det spottas, klös,skriks… Vi har testat allt, men nu står vi utan ideer. Vad gör vi? Kan någon ge förslag? (Det är omöjligt att ha honom ihop med andra katter, eftersom han skrämmer dom oxå.)

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Skimra på plats hos sina kattkompisar igen. Såret på mage har läkt jättefint, och nu märktes det att hon saknade polarna.  Efter bara ett litet tag somnade Skimra och Mirris med tassarna om varandra… MYS!!!

Har stickat garnkatter för glatta livet, och ska sätta mig och montera ihop dom imorgon. Har lite kattmynta kvar, så det blir väl kattfight med mina kisar när jag plockar fram det. Har en katt som beter sig som en drogad i närheten av kattmynta. Dreglar, jamar, snurrar på rygg… PSYKOPAT!!!Flört

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Garnkatterna har börjat yngla av sig, och …..börjat att promenera runt i huset!!!!  Vaknade inatt av konstiga ljud, så i mörkret trevade jag mig ner för trappan och… trampade i en slemhög!! URK var första tanken. En av katterna måste ha spytt!! Tänder lampan och ser en äcklig slemmig garnkatt, och bredvid ligger "KATTMYNTEPSYKOPATEN"!  Liggande på rygg med alla tassarna upp i luften, tungan hängande utanför, ögonen i kors och blöt i hela huvudet, Spinnande som ett ånglok… Runt honom ligger alla garnkatterna!!!!!!!!!!!  I`M IN HEAVEN!!!Skrattande

Ska snart lägga ut grejer på Tradera. Någon var visst intresserade av ringarna vi skulle sälja, så håll ögonen öppna! Jag förvarnar när det är dags!!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

I morgon efter 16.00 kommer det ett par och ska titta på lilla Elsa, vårat nyaste tillskott.. Dom har erbjudit sig att betala kastreringen bara vi ser till att den blir gjord och att hon får vara här hos mig under tiden som hon återhämtar sig.. Glad

Håll tummarna för att vår lilla sötnos får nytt hem!

Pälsbollarna i Höganäs

lillmymlan
0

Håller tummarna stenhårt!

*Nalle Puh*

Josefa
0

Lycka till Elsa. Visa dig från din bästa sida.

Lillan7704
0

Det gjorde hon och dom tyckte om henne! =)

Dom skulle höra av sig inom ett par dagar.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Igår ringde Xray till mig och talade om att en liten liten sköldpaddsfärgad kattbebis hade sprungit rakt ut framför hennes bil och in på min tomt, hon uppskattade den till att vara runt 8 veckor ungefär..

Jag for ut och började leta, för jag har hört ett jamande i trädgården på kvällar och nätter men har inte kunnat hitta någon kisse. Xray, min man och två kompisar slöt upp och vi letade och letade och letade, men hittade ingen liten bebis…

Xray gick hem och hämtade frigolit och vi byggde ett litet kryp in med hjälp av en stor låda, frigoliten och ett stort mjukt täcke.. Jag tog 4 st 2-liters Colaflaskor med kokhett vatten i och la inne i lådan. Och så ställde vi ut mat så klart.

I morse så var maten slut och det syntes att någon hade varit inne i lådan. Sen om det var bebis eller nån av grannarnas katter vet man ju inte, men jag hoppas att det är bebis som varit där. En sån liten överlever ju inte själv ute nu!!

Håll tummarna för att vi får tag på henne!!

Pälsbollarna i Höganäs

Imasy
0

En liten fråga jag hade efter att ha läst på er hemsida, varför är flaskuppmatade katter dyrare än "normala" katter?

kan man se på er hemsida över vilka katter om har fått ett hem också?

Lillan7704
0

Du har nog tittat på Pälsbollarna Helsingborgs hemsida. Det är Debattia som sköter Helsingborgs sidan så det får du ta med henne.

Vår hemsida kommer inom kort. Lägger då ut adressen här. Glad

Pälsbollarna i Höganäs

Imasy
0

Aha, då blandade jag nog ihop er ;)

Lillan7704
0

Det är lätt hänt! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Det kan jag svara på.

Därför att det kostar så mycket mer att få dem i flyttfärdigt skick.

Lillan7704
0

Dags att lägga upp ett par nya bilder på några av våra kissar..

Detta är Elsa. Vårat nyaste tillskott.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Micki

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Molle

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Micki & Spider. (en av Ekebykatterna)

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Sigge. (En av Ekebykatterna)

Ingen vidare bild, jag vet. Men han, till skillnad från Nova, fastnar ju i alla fall på bild…

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Vackra vackra Siri

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Spider & Nova

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Nu väntar vi på "våra" två kissar som kommer imorgon från Pälsbollarna i Helsingborg. Ska bli jättekul. Hoppas nu bara att Sam och nykomlingarna kommer överens. Håll tummarna allihopa!!! Kommer med foto och uppdateringar om hur det går.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Det kom 5 stycken hemlösingar och knackade på dörren i morse…. Stickade och fyllda med kattmynta.. Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Och sen dök morsan upp också…. Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Detta är vår skygga och rädda lilla Sam.. Det går att ta i honom, även om han inte tycker om det..

Han behöver få komma in i ett lugnt och stilla hem där han kan få tid på sig att vänja sig ordentligt vid människor. Finns det någon som skulle vilja hjälpa honom?? Snälla!!

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Det var väl ena fina kissar som knackade på. De verkar vara av den lättskötta sorten. Såna skulle man ha istället för alla "småjevlarna" jag har här hemma.,

xray
0

Har jobbat på djurmässan här i Höganäs hela eftermiddagen. Jättekul! Har nästan till 100% fixat ett nytt hem till en av våra gullgrisar. Håller tummarna! Har eventuellt fått en ny samarbetspartner oxå, kan bli riktigt bra.

Vi får se om det fortsätter i samma stil imorgon. Håller tassar och tummar för oss!!

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Bra ni har fått lite respons.Det behövs verkligen hela tiden  i det här kattsliga jobbet.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

xray
0

Efter djurmässan har vi någon som är väldigt intresserad av vår lilla skönhet Arwen. Lillan ska ta kontakt med personen ifråga, och sedan ska vi på hembesök innan allting bestäms. Håll tummarna allihopa!!

På Torsdag ska vi vetten med vår lille Sam för kastrering. Förbereder mig redan för fullt krig innan jag får in honom i transportburen.Obestämd

Pälsbollarna i Höganäs

monika61
0

Läste för ett tag sedan om en liten sköldpaddsfärgad kattunge som ni hade sett ute, hur har det gått ? har ni lyckats att fånga henne? Monika 61

xray
0
#86 Tyvärr lyckades vi aldrig fånga in den. Vi bäddade en stor kartong med täcken och värmeflaskor, och satte ut mat, men tyvärr såg vi inte den mer. Hoppas att någon tog hand om den….

Istället dök det upp en annan större katt som flyttade in i en transportbur hos Lillan. Den är fullt nöjd med att den skyddar mot väder och vind, och att vi ställer ut mat.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Kommer en redovisning från oss efter vettebesöket. Han lovade att skriva ut en lista med allt som hänt.    Kommer oxå en redovisning från vårt andra konto, även om det för tillfället står på 0:- Har bara varit utgifter den sista tiden. Ha lite tålamod med oss så ska vi ge besked hur det ser ut!!

Pälsbollarna i Höganäs

Sagolika
0

#85. Jag hade ju också lämnat in en intresseanmälan på Arwen för en väns räkning före den nya intresserade. Vi väntar fortfarande på bilder på henne från jourhemmet, men det har inte kommit några. Det var också ett jättebra hem hon kunde fått, men då får jag väl tipsa honom om en annan katt istället. Det var Debattia och Lillan7704 jag hade kontakt med om detta.

xray
0

#89 Oj då. Ledsen för den missen. Men ge inte upp än. Vi ska göra ett hembesök innan köpet går igenom, och det kan ju faktiskt finnas omständigheter som gör att köpet inte går igenom. Vill ni att vi ska fixa bilder till er iaf, eller vill ni vänta tills vi vet hur det går? Jag är verkligen ledsen för misstaget!!!

Pälsbollarna i Höganäs

Sagolika
0

Det som sker det sker :) Är hemmet bra, så låt Arwen flytta dit. Det viktigaste är ju att hon får det bra. Det finns säkert en annan katt till min vän. Ni får gärna skicka bilder ändå.

xray
0

Tack för att du tar det på det sättet. Har mailat jourhemmet om bilderna, så pm:a mig din mailadress så kommer bilderna så fort det jag har dom. Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Då får den ett hem någonstans i alla fall.Önskar jag det lilla livet lycka till i sitt nya hem. tror inte stödhemmet har någon kamera för tillfället.

Debattia

Sagolika
0

Det gör inget.

Lillan7704
0

Detta är Iza.

Jag fick idag ett samtal ifrån en man som tagit in henne i värmen efter att han och hans fru hade sett henne sitta i deras trädgård och äta coccos och solrosfrön som dom lagt ut till fåglarna.

Hon har, enligt grannarna, sprungit omkring i området sen i början av Januari och ätit fågelmat och granbarr (!!!) för att överleva. Helt sanslöst att ingen reagerat och gjort något innan!!!

Hon är mycket mager och var stelfrusen. Väldigt dålig i magen, hon bajsade ner Xrays mamma totalt och det var i stort sett bara solrosfrön i avföringen. Hon är även uttorkad. Stackars lilla flickan. Det blir ett besök hos veterinären för henne i morgon.

Hon är extremt kelig, det räcker med att titta på henne för att hon ska börja spinna, och hon vill bara ligga i knät och mysa hela tiden.

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Stackars kise. Tur det finns snälla människor

Debattia
0

Kolla upp ifall hon är chipsmärkt så hon inte är saknad av någon.

Debattia

destiny
0

Lilla katten! Gråter Så skönt hon är inne nu.

Lillan7704
0

Givetvis kommer vi att göra det i morgon Debattia.

Tror att hon är runt 6 månader och att hon har varit innekatt från början. Hon är som sagt väldigt kelig och social och helt rumsren. Brydde sig inte ett dugg om mina gnälliga barn (feber) utan accepterade dom på en gång. Så antingen har hon sprungit bort eller så är hon utslängd.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Iza igen

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Hmm, fick inte med bilden…. Skäms

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Det är för sorgligt att det ska behöva gå så långt innan folk reagerar. Stackars lilla kissetös.

Lillan7704
0

Ja, det är inte klokt..

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

men lilla gumman va fin i ansiktet då, så söt men smal :(

xray
0

Har nu haft fd Iza hos vetten. Är numera en Izzy. Är en 4-5 månaders hane som är kastrerad, inte ens kulpåsen är kvar!!Undertemp, uttorkad och uthungrad…. men i övrigt inget fel på gullungen. Men det räcker och blir över. Izzy är inte chippad så det kan bli svårt att hitta ägaren.

Ska snart hämta Sam efter kastreringen. Han lyckades rymma när han kom till vetten, så vi fick ju börja med kattjakt, och sedan fick jag åka till vårdcentralen… penicillin igen efter ett kattbett i tummen.Obestämd

Ankie
0

jasså var det en hane och kastrerad dessutom. Han kan ju ha irrat sig bort från nån men som sagt att det inte är tvång på att idmärka sin katt, var lätt det hade varit nu då å hittat ägaren…

Fick ni tag i Sam då? Otur du som blir biten…

chigak
0

Men så mager vilken tur att han fått hjälp nu. Vilken otur för dig att du blev biten hoppas du blir bra i tummen snart.

monika61
0

Så skönt för denna lilla katt, att få komma in i värmen och bli riktigt ompysslad.Glad

xray
0

Nu ska ni få höra fortsättningen på vettestoryn… Skratta gärna åt oss, för det gör vi självaSkrattande… Iza visade sig alltså vara en Izze…   Men efter att Sam fångats in och vetten ska börja operationen… så visade sig Sam vara en tjej!!!! Här snackar vi könsbyte på hög nivå!!!    Eftersom Sam är en jätteskygg kisse och vi knappt får titta på henne alls, så har hon ju inte varit villig att visa andra änden heller, så… ÖVERRASKNING!!!!Cool

Izze kommer att få flytta tillbaka till sina upphittare som verkligen fastnade för denna underbara katt, så fort han är återställd. Solskenshistoria, eller hur?!

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

haha men där ser man hur det kan gå.. :)

Sagolika
0

Tack för bilderna på Arwen. Jag håller tummarna att de som var intresserade av henne är ett riktigt bra hem och att de tar henne. Min vän har nämligen fallit för en annan liten katt.

xray
0

#111 Jag och Lillan var på hembesök hos paret som ville ha Arwen. Helt underbara människor!!! Kan inte tänka mig att det ska bli några problem att låta dom ta hand om henne. Vi ska försöka få dit henne på Måndag eftersom frun i huset fyller år då.Skrattande

Tack för att vi inte blev "halshuggna" för missen vi gjorde. Men underbart att din vän hittat en annan kisse som han vill ha. Hoppas allt går bra.

Pälsbollarna i Höganäs

Sagolika
0

Vilka härliga nyheter! Ibland löser sig allt till det bästa :)

xray
0

Måste berätta en glad nyhet om vår lilla skyggis Sam. Igår kväll fick jag klappa henne ordentligt! Hon är fortfarande fräsig, men kan inte låta bli att njuta när jag kliar henne mellan öronen. Hon har fått ett annat uttryck i ögonen oxå, ser lugnare ut istället för det där hysteriska, lite tokiga. Det är så skönt att se att det går på rätt håll.

Sam är helt klart ett bevis på att skyggisar går att "omvända". Visst, det har tagit tid och mycket smärtaObestämd, men det har det varit värt nu när man ser att det vänder så sakta.

Pälsbollarna i Höganäs

monika61
0

GladRoligt att lille Sam äntligen har förstått att han inte behöver vara rädd längre, utan kan ta imot den kärlek som han får av dig och din familj.

Josefa
0

Hm, hon…

kattassen
0

#114 Då blir det väl kanske en liten Sammie iställetFlört

Skönt att den lille smale frö-ätaren fick komma in. Han såg ruskigt utmärglad ut… stackarenRynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

monika61
0

Hoppsan jag skrev  han, jag menar honRynkar på näsan

xray
0

I Måndags flyttade Arwen till sitt nya hem här i Höganäs, och det går bra. Hon gömde sig bakom en bokhylla första kvällen, men på morgonen satt hon i fönstret och kollade ut. Då var det tom tillåtet att klappa lilltjejen!! Nu ska hon tydligen ha bekantat sig så smått med hundarna i huset oxå, och det verkar funka det med.Skrattande

Nu verkar det som om en av våra andra kissar (Mirris) också kommer att få ett nytt hem, men man ska ju inte ropa hurra innan allt är ordnat.. Kniper med tassar och fingrar att det går i lås. Hon är en sån underbar kattdam, och förtjänar ett lugnt och mysigt hem efter sitt tragiska liv hos en missbrukare.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Imorgon bitti bär det av på kattjakt i centrala Höganäs. Fick en påringning av en tjej om en rejält tilltufsad skogis. Ska vara mager, smutsig och så tovig att den har svårt att gå ordentligt. Tyvärr kom hon inte så nära den eftersom den var jätterädd. Får se om vi har bättre jaktlycka…. Nu har det ju snöat i 2 dagar här, så det är ju riktigt akut att få in kissen. Håll tummarna!!

Ankie
0

håller mina tummar

xray
0

Tackar!!

Pälsbollarna i Höganäs

Kusten-
0

Håller också tummarna för att ni får in den tufsige stackarn i snön.

Förfrysningsskadorna är många denna tuffa vinter.

Ni som jobbar i kylan, klä er varmt under tiden ni jobbar på : )

ÖB har bra underställ.. tror jag.. Obestämd Tumhållande kram!

xray
0

Återkommer med rapport, bra eller dåliga…

Pälsbollarnai Höganäs

Lillan7704
0

Jag och en kompis har spenderat X-antal timmar nu ikväll åt att leta efter kisen, men inte en skymt har vi fått..

Det har även under kvällen framkommit att katten inte bara ska ha köldskador utan även brännskador! En äldre dam ringde Xray ikväll och talade om att hon hade sett, ursäkta uttrycket-det är mitt och inte damens, ungjävlar som tänt eld på honom!! Öron och ansikte ska vara skadat och pälsen är så tovig baktill att han hoppar fram med båda bakbenen samtidigt för att kunna ta sig framåt..

Vi har ställt ut en isolerad låda med varmt täcke och en fleecefilt i samt mat. Hoppas att den får stå ifred och att kisen tar chansen att få i sig lite mat och värma sig. Xray ska dit i morgonbitti och se om hon hittar honom.

Annars åker jag och min vän dit senare i morgon igen.

Usch, känns inget bra att veta att han finns där ute, skadad, mager och i värsta snövädret. Kallt som tusan är det också! Gråter

Pälsbollarna i Höganäs

chigak
0

Vad jag skulle vilja göra med människor som gör något sådant mot en stackars oskyldig katt lämpar sig inte att ytrra högtSkrikandes Jag håller tummarna så hårt jag kan att ni lyckas hitta kissen så han kan få hjälp.

vilda-hilda
0

Får man lov att säga att ett Basebollträ är rätt bra om man hittar ungdjävlarna.

Bara se till att ingen ser er när ni slår.

Vem uppfostrar såna´ligister. Blir så ilsk så jag gnisslar tänder. Borde elda lite på dom oxå.

Förlåt men det kom direkt från hjärtat.

Hade någon gjort så mot nån´av mina kissar hade jag garanterat hamnat bakom randiga gardiner trots att jag är väldigt snäll och tålmodig med det mesta annars.

Nalle

Sagolika
0

Stackars katt Gråter

xray
0

Fortfarande ingen kisse i sikte. Jag har kollat runt överallt, men tyvärr… Så det är bara att fortsätta leta och hoppas på det bästa. Frågan är ju bara, hur länge orkar en redan utmärglad kissekropp med brännskador?

Men nu är det polisanmält, och både Helsingborgs dagblad och Lokaltidningen ska skriva om det. Finns redan på Lokaltidningens webbsida!!! I såna här fall måste man ju vädja till folks goda hjärta. Så nu kniper vi med tummar och tassar att något händer…

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Man kan ju hoppas att flera har sett dom som tände på katten.Finns det ingen kameraövervakning i parken ??? Såna här ggr hade det varit bra. Tycker också att skolorna där skulle få infor och ta upp det med eleverna,Kanske de berättat för någon och sånt brukar spridas vidare. Håller verkligen tummarna för att ni hittar katten…..

Debattia

Lillan7704
0

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Det blev tyvärr ännu en kall kväll utan kisse med oss hem.. Inte ens en skymt av honom… Rynkar på näsan

Hittade däremot en annan, hon var där igår också, men hon är så fin i både päls och hull att jag är övertygad om att hon har ett hem i närheten.

Jag ska dit i morgon bittit igen och sen i morgon kväll om jag inte fått tag på honom på morgonen, och om den andra kissen, en kolsvart hona på ca 10 månader, fortfarande är kvar där då så får jag försöka ordna något till henne och leta efter hennes ägare… Det ska bli ett riktigt snöoväder här i helgen…

Håll tummarna i morgon.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Idag har vi haft en djurkommunikatör på platsen där kissen har setts och han har både sett och känt av katten!!

Katten har ont i höger öga, i luftvägarna och i ena höften. Han håller sig i området där han har varit den senaste månaden men är för rädd för att våga sig i närheten av människor. Vilket ju inte är så konstigt..

Det vi kommer att behöva är fällor! Är det någon som har en eller fler att låna ut till oss? Gärna så fort som möjligt……

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Har katten blivit skygg nu eller har den varit det hela tiden ? Tycker det borde varit svårare tända eld på den ifall den är skygg ??

Jag har en fälla.

Debattia

Ankie
0

men hoppas nu att missen dyker upp, så kissen får hjälp

monika61
0

Håller alla tummar och tassar för att ni ska hitta kissen.

xray
0

Just nu är Pälsbollarnas fokus riktat på kissen som blivit brännskadad, men mitt i allt det tragiska kommer små ljusglimtar….

Vår lilla skyggis Sam som vi berättar om då och då, har gjort stora framsteg. Jag satt och klappade henne så försiktigt idag, och sakta startade spinnmaskinen. Först lite tyst och hackigt,men sen högre och högre. Tänkte för mig själv att det här kommer att ta tid, men hon kommer att bli en underbar kisse. Satt i mina egna små funderingar, men helt plötsligt kände jag en liten mjuk kisse som kom och kröp tätt intill mitt ben. Behöver jag säga att tårarna steg?… Hon har aldrig närmat sig oss, utan ligger under sin filt och kurar. Är man stolt som en nybliven förälder?!…Flört

Lena
0

Här är en länk till redovisningen av insamlingen till pälsbollarna i Höganäs.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

xray
0

Fortfarande har vi inte hittat den brännskadade kissen, men vi har fått ett tips om var h*n ev kan hålla till. Nu hoppas vi på det bästa.

Men… i Fredags kväll ringde en man om att han hade en annan katt i sin trädgård som såg ut att vara brännskadad över ryggen!!! Tyvärr lyckades den smita för honom innan vi hann komma dit, så kvällen innebar att klättra i snödrivor mitt i snöstorm. Vi såg spår efter kissen, men tyvärr hittade vi inte den.Rynkar på näsan Men man kan ju fråga vad det är för kräk som roar sig med att plåga katter så här!!

Lyckligtvis så har artiklarna i tidningarna fått folk i Höganäs att hålla ögonen öppna, så ibland trillar det in lite tips.Vi fortsätter att hålla tummarna att kissarna kommer till rätta….

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

Idioter finns det för många av! Önskar någon kunde sätta eld på dem…Skrikandes

Hoppas det inte blir fler och att ni får in de stackarna som är skadade!

xray
0

Vi hoppas på det bästa.

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Ni verkar ha en hel del problem med psykstörda katthatare i Höganäs.

xray
0

Japp, av någon konstig anledning har allihopa landat här.Skrikandes

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Ja tyvärr verkar det så..

Båda gångerna då vi har stått på "kattens dag" och "Djurmässan" på mitt jobb har det kommit fram idioter som frågat varför vi slösar tid på att hjälpa "dom där jävla kräken", så det finns gott om dom…

Men nu har vi i alla fall rört om i grytan här i Höganäs och fått upp ögonen på folk..

Pälsbollarna i Höganäs

Kusten-
0

Bra att ni rör om i grytorna därnere. Här är det också vansinnigt jobbigt och hemskt med inställningar bland många och man får ofta ägna en hel massa tid åt att förklara för folk om sånt som jag trodde skulle ingå i det mänskliga hjärtat och hjärnan av sig självt på något vis.. om värdet som alla levande individer har och hur man själv hade velat att andra hade bemött en, om man själv hade blivit utkastad/dumpad/utefödd. Det är för sorgligt många gånger att inte upplysning, ren och klar, kan räcka längre. Men bra att det kämpas vidare.. djuren behöver våra röster för att klara sig. Kram!

brutt
0

146.usch ja vad elaka förbittrade människor det finns som inte unnar djuren något och ser ned på dem.

Tack! för att ni finns och försöker hjälpa de stackars katterna istället.

Tizzla
0

Tur att ni har bra människor där också, som håller ögonen öppna, bryr sig och reagerar!

vilda-hilda
0

Tyvärr är det nog så att dagens ungdomar har föräldrar som fötts utan att kunna engagera varken hjärta eller hjärna hos ungarna.

Skulle nästan kunna tänka mig att föräldrarna skulle försvara sina små bebisar om dom skulle råka bli straffade.

NEJ STORSTRYK är vad dom skulle ha

och bli berövade nåt som dom tyckte mycket om DATAN då tex.

Blir så F__bannad.

Nalle

Lillan7704
0

Det var en privatperson som skrivit en insädare i HD idag angående den brända katten i Tivoliparken.

Så visst har vi fått upp ögonen på folk här i Höganäs! Det tycker vi om!!! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Så bra hoppas att det finns några vettiga människor boende där då som kan hålla utkik efter kattmarodörerna.

Känns skönt att bo på landet i Blekinge efter att ha bott i Helsingborg i många år.

men då hade vi inte katter som väl var.

Skåningar är lite !!!!!!!!

Skall vi kanske inte skriva här.

Älskar mina bebisar.

Nalle

Lillan7704
0

Ha ha, jag är inflyttad skåning så det är helt okej för min del…. Flört

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Jag är oxå inflyttad skåning, så vi tål det…..Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Kanske därför ni engagerar er.

Trevlig helgkramar utan kattbekymmer hoppas jag.

Nalle

Ankie
0

hoppas att någon av de brännskadadade kissarna hittas

Josefa
0

Det där var inte snällt skrivet. Jag har alltid bott i Skåne och jag bryr mig, f*n i mig också!!

[GunillaR]
0

# 152 - Menar du att skåningar som folkgrupp skulle vara mera benägna att misshandla katter?

Kanske dags för ett förtydligande från din sida!

xray
0

Har precis varit ute på kattjakt igen. Ingen lycka den här gången heller.Rynkar på näsan Så jäkla irriterande!!!   Stackars lille kissen som är ute i det här jäkla vädret!!

Nu håller vi tummarna att psykopaterna håller sig lugna i helgen…Obestämd

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Nej då det menar jag absolut inte dumma djurplågare finns det överallt så ni behöver inte alls ta åt er.

Blev väl bara så förbannad när man hör att ungar sätter eld på en katt. Så det kanske blev lite FÖR STOR reaktion.

Förlåt Skåne.

Nalle

[GunillaR]
0

# 160 - Jovisst blir man förbannad och förtvivlad när man ser sådan ondska, men det där har ingenting med vare sig skåningar eller något annat landskap att göra.

Detta är en handling som är utförd av en psykiskt störd person.

vilda-hilda
0

Jo tack Morgaine jag vet är utbildad PsykiatriSSk och fattar oxå att ingen normal mäniska gör sånt´här som väl är.

Nalle

xray
0

Har precis varit borta hos våra små pälsklingar. Sam har gjort en riktig helomvändning. Nu kan jag lyfta upp henne, och då rullar hon ihop sig under hakan på mig, och sedan drar spinneriet igång. Känns helt otroligt att det kan vända på det sättet. Skrattande

Fick telefonsamtal från polisen idag. Som väntat har dom lagt ner förundersökningen om katten som blivit bränd eftersom dom inte vet vem som är skyldig.Skrikandes Men det här var en riktigt bra polis, för han sa: "Minsta lilla grej som händer, så måste ni lova att göra en anmälan. Bättre en anmälan för mycket än en för lite. Tillräckligt mycket uppmärksamhet så måste vi avsätta en polis speciellt för djurärende." Tänk om alla var såna!!!Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Lillan och jag blev intervjuade av Lokaltidningen igår igen. Nu ska det inte bara handla om oss i Pälsbollarna Höganäs, utan nu vill hon skriva mer om vanvårdade och hemlösa katter i Höganäs också. Den här tjejen är helt suverän, och väldigt engagerad i ämnet så det blir alldeles säkert kanonbra. Artiklen kommer att läggas ut så att ni kan läsa den när tidningen kommer.

Pälsbollarna i Höganäs

Gullimat
0

Har ni hittat kattenObestämd

xray
0

#165 Tyvärr inte. Det har ringt flera stycken om den, men när vi har kommit dit så är det antingen fel katt eller ingen alls. Men vi letar fortfarande, så vi hoppas på det bästa.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Tycker ni att det är lite tyst på vår tråd just nu, så beror det på att vi har råkat ut för ett sabotage hos/mot vår små pälsklingar.  Någon öppnade dörren till kissarna för att släppa ut gänget!!! Lyckligtvis var dom flesta för rädda för att sticka ut, men en kissedam är på vift i kylan. Vi jagar dag och natt efter henne, så snälla håll tummarna att vi hittar henne.

Händelsen är polisanmäld, och kissen efterlyst.

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

men vad är det med folk Skrikandes

usch vad arg jag blir

huskatt08
0

Vilka jä….blådårar Skrikandes

Tur ändå att de var för skygga för att springa ut…förutom en liten misse Gråter

Håller tummarna för att hon snart låter sig fångas.

xray
0

Måste komma med en underbar nyhet….. Vår bortsprungna kisse är infångad!!!! Hungrig, frusen och trött, men oskadd. Så nu ligger hon hos sina kompisar i vagnen igen, Det rasade en sten stor som Mount Everest från både mitt och Lillans hjärta när vi såg henne i fällan.  Ni kan tro att det ska ringas om en kastreringstid för henne snabbare än man kan blinka.Flört

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

#170 vilken katt var det nu då igen? Obestämd

Lillan7704
0

Den som någon j**lä idiot släppte ut för nästan en vecka sedan.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Sedan ett par nätter tillbaka har en ny liten kisse hittat hem till Lillan. Inatt lyckades Lillan få tag i kissen och ta in den i värmen. Visade vara en spinnmaskin!!  Så nu får vi börja leta efter ägaren, som vi hoppas inte finns så långt borta.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Som ni kanske har läst på Lillans tråd "vad gör man med katt med temp…" så har vi sorg hos Pälsbollarna i Höganäs. Efter ett snabbt sjukdomsförlopp fick vi tyvärr låta älskade lille Molle somna in. Saknaden är enorm efter vår charmknutte, och vi är också ledsna att Molle inte fick chansen att flytta till sitt nya hem som väntade på honom.

Vila i frid älskade Molle!! 13/3-10 Gråter

Gunlog
0

Jag puttar här också!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Debattia
0

Farväl lilla Molle!!! Vad hade han för sjukdom???

Tre damer i Höganäs hjälper en hel del katter.Dom har tagit in några och matar en hel del där ute också. En av katterna är en skyggis som en av dem tagit in.Hon vill nu ha hjälp med att hitta ett annat hem till honom eftersom hennes egna katter är stygga och bara bråkar med den. Har ni någon möjlighet hjälpa henne med att hitta ett annat hem till denna kisse???

Debattia

xray
0

#176   Lille Molles njurar och lever slutade att fungera, så tyvärr fanns ingen räddning. Han är så saknad.

Har du några kontaktuppgifter till damerna ifråga? PM:a dom till mig eller Lillan isf. Har inte haft nån aning om att dom fanns. Eftersom det efterlysts en hel del kissar i Höganäs den sista tiden så kanske dom har en liten koll på dom…..

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Har precis varit på djursjukhuset med en stackars kisseflicka som blivit påkörd. Pga hjärnskador var avlivning enda alternativet.Gråter Och som vanligt ingen märkning eller chip. Satt och höll henne tills hon somnade, för inte fasen skulle hon vara ensam och oälskad i det läget. Vila i frid gumman!!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Usch, jag tycker det är lite för mycket död och hemskheter här nu…. Rynkar på näsan

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Se det positiva…. nu kan det väl bara bli bättre!!!Flört

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Efter 2000 motgångar så känner jag att jag börjar tappa sugen… Känns som att vi arbetar i motvind, både känslomässigt och ekonomiskt…

Att det finns dom som inte lyssnar när det är problem, verkar inte vilja förstå.. Ska ärligt säga att jag funderar på att omplacera dom katter jag har och sen får det vara bra. Synd om alla katter som behöver hjälp, men jag orkar inte så länge till..

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Nya krafter, nya tag….. Kan väl utan att överdriva säga att det har varit riktigt tufft här ett tag. Men vi har kämpat på i det tysta, sorger och motgångar till trots. Nu hoppas vi på det bästa.

Sen sist har det hänt en del. Vår lilla skyggis blev utmobbad av dom andra kissarna, och flyttade hem till mig. Tyvärr blev hon akut sjuk, och vi fick låta henne somna 1/5. Älskade gumman! Som jag saknar dig!!

I April fick vi ett akut ärende på halsen, där ett antal katter i olika åldrar blivit lämnade kvar efter en flytt. Dom är nu omhändertagna, steriliseringar pågår och medicinsk vård pågår efterhand. SUck! Tar det aldrig slut?!

Idag har jag varit hos vetten med en av våra "åldringar", Mirris. Stackaren stukade ena tassen för ett tag sedan, och det har inte blivit bättre. Det visade sig att hon har artros i båda frambenen, och sedan satt det en kula från ett luftgevär i axeln på henne!! Lilla Mirris!! Så nu får hon smärtstillande medicin mot artrosen och antibiotika. Lillans mamma har ett varmt hjärta och har lovat att sponsra Mirris artrosmedicin var månad. TACK SÅ JÄTTEMYCKET FRÅN OSS OCH MIRRIS!!!

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Idag har det hänt något VÄLDIGT oväntat!!

När Xray kom ut till våra nyaste tillskott, katterna vi hämtade i april, så var Athena, en av kissarna, mitt uppe i en förlossning! Detta kom som en total överasking för oss för det har varken synts eller märkts det minsta på henne!

Allt har gått bra och nu vilar mamma Athena och hennes 4 små underverk ut i husvagnen!

Vad jag kan se så är det 3 pojkar och 1 flicka. Flickan är redan tingad! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

Nu har den här tråden blivit så pass lång att jag tror det kan vara en god idé att ni startar en ny. ;) Långa trådar har ju tyvärr en tendens att bli lite trögstartade.

Lillan7704
0

Kan av någon anledning inte länka, men jag har redan startat en ny. Trodde att jag redan hade länkat till den, men jag måste ha missat det.. =)

Tråden heter Pälsbollarna Höganäs *NY TRÅD*

Pälsbollarna i Höganäs

kattassen
0

Då låser jag denna tråd och hänvisar till en ny:

Pälsbollarna Höganäs *NY TRÅD*

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer